Gå til innhold

Motorcity Online - lovlig av EA å stenge?

Anbefalte innlegg

Er det fler enn meg som husker dette spillet?

EA MotorCity Online... Ant. det beste bil sim. / bil bygge spillet jeg noensinne har prøvd.

Fikk en kamerat i statene til å sende meg en kopi og betalte med kreditt kort.. fungerte ypperlig en stund, men plutselig så bestemte EA seg for å stenge ned serverene (og dette var ett Online Only game)

Mitt spørsmål er... var det egentlig lovlig at EA stengte det? For i praksis ville det si at spillet jeg betalte rundt 50 dollar for, pluss 18 dollar i måneden, blei ubrukelig... finnes ikke private servere heller...

spillet er rett og slett bare en cd med noen filer og ett tøft cover...

Kan ikke skjønne at det er lov? spessielt etter bare ett år..?

blir jo som om WoW skulle lagt ned serverene imorra...

*frustrert* for det var ett kjempe bra spill!!

Endret av Dingy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste en artikkel en plass der en fortalte at han hadde tilbudt EA 1 million USDollar for server programmet / skriptet, men de ville ikke godta det siden det inneholdt noe av den "hemmelig og gode" script koden til EA eller no sånn.

Det var et spill som jeg hadde veldig lyst til å teste, men fikk aldri kjangs. :(

Lenke til kommentar

de ga brukerene ca. 2 måneder på seg fra de bestemte å stenge til de stengte det.

På hjemmesiden sto det rett og slett bare at de valgte å stenge det siden de ville bruke ressursene på å utvikle nye online spill... (tror det var snakk om NFS Underground)

Men hvorfor ikke holde ett par servere igang... de hadde mange brukere som betalte inn månedlig, så de må ha tjent mer enn det kostet å drifte serverene.

Skjønner godt at han ville gi 1 million dollar, for det hadde vært det eneste spillet jeg tror jeg ville spilt nesten hver dag til dags dato. Og så mye det må ha kostet å utvikle det, samt hvor innholdsrikt det var, så kan det jo ikke ha vært lønnsomt å legge ned etter ca. 1 år...

som ble nevnt over, det står sikkert ett eller annet sted at de hadde lov til dette, men likevel veldig ergelig! for det spillet var utrolig innholdsrikt!!

Skulle gjerne funnet en måte å spille det på igjen, via privat server eller lignende...

mest ergelig var det at jeg var i førstegangs tjenesten det året det var operativt, med dritt linje, så i praksis gikk det nesten ikke å spille (lagget sykt)

når jeg endelig dimmet var da de bestemte seg for å legge det ned..

råttent gjort, for det var ett bra online community, og alt virket. så skjønner virkelig ikke hvorfor det ble lagt ned så fort.

gikk ann å stille inn absolutt alt på en bil, og flere millioner deler, osv. :cry:

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Jeg er aktiv på ett USA forum for amerikanske muskel biler, og der satt de foran datan 24/7 og spillte det spillet... De ble ikke så veldig blide når de fant ut at grunnen til at de mistet spillet sitt, var at EA skulle lage bilspill med japsebiler :!:

noen screenshots:

ss_preview_aug01b.jpg

motorcity_online3b.jpg

motorcity_online7b.jpg

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Jeg spillte det ei stund i 02 kom vel på lev 35 av 60.

Fikk kjøpt fra en nett butikk i Kanada som sendte worldwide. :p

Men spillet var vel bare beregnet på Usa og Canda fra Ea sin side.

Beste bil spilll jeg har prøvd.

Men det var problemer med høy ping til tider.

Mektig irritert over att de la ned det spillet.

Savner Mustangen med 700hk og Supercharger.

EA er jo så store så de gjør akkurat som de vil dessverre.

Edit :mener og minnes att det var 35000 aktive brukere registret på MCO.

Kan vel ikke gått i underskudd da eller ?

Endret av Razer63
Lenke til kommentar

akkurat det jeg mener og... de hadde jo flere servere som til tider var stapp fulle, og det miljøet ville bare økt og økt etterhvert som flere hadde fått nyss om spillet... så for meg er det en gåte, for jeg er 110% sikker på at de bare ville tjent mer og mer...

som ble nevnt over, de la det ned for å utvikle NFS: underground med japsebiler? .... joa, men det tjener de jo bare på den ene summen det selges for... MCO ville de jo tjent på hver eneste måned...

var tidenes beste bilspill og mest complex'e jeg noensinne har vært borti!

ufattelig kjipt det ble lagt ned!

ingen som har no nyss om det er mulig å få spilt det fortsatt? virtuelle servere eller noe slikt?

Lenke til kommentar

post-24249-1139725717_thumb.jpg

ingen som har no nyss om det er mulig å få spilt det fortsatt? virtuelle servere eller noe slikt?

5590664[/snapback]

Mulig det finnes slike servere, er jo slike pirat servere til andre online spill blant annet til Wow :hmm:

Er nok bare å vente kommer nok ett lingene spill før eller siden.

Det var vel fra Streetrod 1 og 2 EA tok konseptet.

Vet att noen entusiaster har jobba med Streetrod 3 ei stund.

http://www.streetrod3.com/sr3.php

Laster ned demo nå :)

Edit : det er en halvferdig versjon av spillet som ikke virker helt , men artig å se på for oss som har spillt Sr 1 og 2 ;)

Endret av Razer63
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...