Gå til innhold

Nå er det nok!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det er mulig, greit at oppfordring til selvmord tar kaka.

Men når man lager en egen tråd for å syte over det, da må jeg felle en tåre på vegne av vedkommende. Beklager å måtte si det, men med mindre du har en grei stabel med selvironi på lager, så ville jeg holdt meg unna forum. For ditt eget beste og andres beste.

Dette var ikke ment som et personangrep, se heller på det som veiledning :yes:

Lenke til kommentar
Spøker er aldri mer morsomme en den som er "offer" for spøken synes.

*snip*

5567364[/snapback]

Jeg er ikke helt enig der.

Hvis noen totalt misforstår en spøk skal dette få konsekvenser for spøkeren? I dette tilfellet synes jeg det var nøyaktig det som skjedde. Det var jo bare en sarkastisk dytt i siden, slett ikke noen oppfordring til å ta repern. Problemet her var at "offeret" tok bildet helt alvorlig, ikke at spøken var noe særlig drøy. Selv synes jeg det var rimelig vittig.

Lenke til kommentar

http://www.kandu.dk

Her har man lavet en ny mulighet

Blacklist bruger

Dette er et stort ønske hos mange. Det er nu muligt at blackliste en bruger fra dine indlæg. Der er 2 måder at blackliste en bruger på, du kan vælge at gøre dette via et af dine spørgsmål, dvs. at den blacklistede bruger ikke må kommentere dit spørgsmål. Den anden måde er at du blacklister brugeren fra alle dine fremtidige indlæg, dette betyder både dine spørgsmål og dine tip. Dette gøres inde fra brugerens profil, her kan du trykke på "Blacklist".

Virker faktisk temmelig godt. Du har muligheten for å "blackliste" en som ødelegger din tråd eller spammer den med useriøse ting.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Det å stenge visse brukere ute fra å kunne se dine egne innlegg, synes jeg høres meget bra ut. Men da m¨å det være sånn at man må søke om å få stenge en ute, og ha en veldig god grunn. Hvis ikke så kan det bli misbrukt.

5569141[/snapback]

Det er ikke helt på den måten det fungerer på kandu.

Hvis jeg opretter et "nyt emne" og spør til noe, og det er en bruker som kommer med useriøse innlegg eller svarer på noe som han/hun ikke har forstand på, kan jeg som emnestarter gå inn på vedkommendes profil og "blackliste" vedkommende fra emnet. Uten å søke om lov.

Jeg kan velge å blackliste ham/henne fra dette emne, eller alle mine framtidige emner.

Brukeren jeg har blacklistet kan lese innleggene, men blir spærret i selv å komme med innlegg.

Etter min mening, et genialt påfunn.

Folk har virkelig skjerpet seg, og de som bare er ute på å være useriøse og krangle, ja de er vekk.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Spøker er aldri mer morsomme en den som er "offer" for spøken synes.

*snip*

5567364[/snapback]

Jeg er ikke helt enig der.

Hvis noen totalt misforstår en spøk skal dette få konsekvenser for spøkeren? I dette tilfellet synes jeg det var nøyaktig det som skjedde. Det var jo bare en sarkastisk dytt i siden, slett ikke noen oppfordring til å ta repern. Problemet her var at "offeret" tok bildet helt alvorlig, ikke at spøken var noe særlig drøy. Selv synes jeg det var rimelig vittig.

5568744[/snapback]

Ja, problemet var at offeret tok bildet alvorlig - det burde han eller hun som postet bildet ha skjønt. Om man ikke VET hvordan motparten vil ta "vitsen" - dropp å poste den. Ta det med folk man vet vil takle slikt - ikke med folk man ikke vet.

En annen ting er at OT-gjengen ELSKER å mobbe ekstra på personer som klager/syter/er deppa. Er det spesielt morro? :)

Alt jeg oppfordrer til er å være varsomme - ikke være morsomme drittsekker med folk dere ikke kjenner - fordi dere kan en dag drite dere skikkelig ut. Og det er ikke så morsomt.

Lenke til kommentar

Jeg tar det tungt når en bruker stadig må være lekemoderator og henvise til sine egne tråder og poste om hva som er feil med tråden, i stedet for å bare rapportere.

En annen ting er at OT-gjengen ELSKER å mobbe ekstra på personer som klager/syter/er deppa. Er det spesielt morro? :)

Jeg er en dårlig løgner; Til en viss grad, ja.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

1. Vel da rapporterter du saken, og lar oss ta seg av det - ikke trolle tilbake.

2. Og det er det som er poenget mitt fredrik. Det ligger i menneskets natur å mobbe på de som ser svake ut - det skjer ubevisst. Det er derfor jeg ber en del mennesker tenke seg om, da ingen kjenner de som blir utsatt for spøker her på forumet. Dere KAN drite dere ut. Og det vil dere ikke. :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Det burde være stoppsignal bra nok det.. Eller?

Er jo bare teit når folk som er usikre på seg selv skal ta det ut ved å være tøffe i kjeften, men tenk litt på hvordan folk kan reagere..

Enkelte tåler ting bra, andre mindre bra.. (bare se på den saken som er oppe nå, med flaggbrenning og terroraksjoner fordet en har tegnet noe som noen ikke likte..)

Tenk litt på hvordan det f.eks er å ha kjærlighetssorg å få høre av foreldra dine at hu var for bra for deg (har opplevd dette selv, så vet jeg kommer med et godt eksempel) og få gnidd det i inn dag etter dag, rimelig lite som skal til for å vippe deg av pinnen til slutt...

Lenke til kommentar
Vi hadde en kvinnelig lærer på skolen en gan som alltid sa "Nå er det nok" når vi hadde gjort noe galt. "Nå er det nok"... for et kraftuttrykk. Helledussen altså.

5569911[/snapback]

Vel voksne stopper jo når man får beskjed om at nå er det nok - barn gjør ikke, de synes det er bare morro :).

Lenke til kommentar
Ja, problemet var at offeret tok bildet alvorlig - det burde han eller hun som postet bildet ha skjønt. Om man ikke VET hvordan motparten vil ta "vitsen" - dropp å poste den. Ta det med folk man vet vil takle slikt - ikke med folk man ikke vet

5569797[/snapback]

Veldig godt poeng. Anbefaler alle å holde seg til denne metoden, så slipper vi sånne episoder.

Lenke til kommentar
Takk for deg, ja..

Forresten: Det har kanskje ikke falt deg inn at disse forumbrukerene faktisk bare tuller? Tar man alt så kjempeseriøst hele tiden, så skal man være bra sint, lei seg, glad, irritert og forbanna iløpet av en dag. Som HalTan sier, selvironi er et must både på internett og i virkeligheten.

Have fun!

5553989[/snapback]

Å skjelle ut andre er ikke selvironi

Lenke til kommentar
Selvironien kommer inn i hele emo-greia. Hadde han vært emo, hadde han ikke brydd seg om noen kalte ham det. Comprende?

5570720[/snapback]

Delvis rett.

Om han hadde vært emo så kunne han fortsatt ha nekta på det. Og det av den grunn at innstillingen til folk her inne om andre folks livsstil, klesstil, og i det hele tatt interresser er ofte helt feil.

At folk ikke skal tørre å være seg selv fordi de er redd for å bli mobba for det er noe som skjer ute i det virkelige liv, men ennda mer her inne. Er ihvertfall sånn jeg har oppfatta det.

Ikke at jeg noen gang kommer til å ta meg nær av det som blir sagt her inne. Små-provosert kan jeg bli til tider, men det er som oftest pågrunn av enkelte fjortiss-innlegg som sier seg selv at personen har null peiling på hva han snakker om osv..

Men det i det hele tatt at folk skal sitte å deppe på ett forum mener jeg blir litt feil om du tar deg nær av såkalt sort humor. Hva kan du forvente av en gjeng med både seriøse og userise folk på ett forum? Det finnes mange som kansje er her inne fordi de faktisk ser det som en hobby å mobbe de deprimerte fordi det tar seg jævlig dårlig ut å sitte på ett forum med flere tusen halvveis anonyme personer å legge ut om problemene sine.

Om du har problemer så kan du gå til en god venn/venninne eller om du virkelig trenger det, gå til en psykolog, helsesøster/sosiallærer på skolen eller helsestasjonen for ungdom.

Ikke gidd å klag om du får negative kommentarer på ett forum.. det er dømt til å misslykkes!

Dette innlegget var ikke ment som hetsing av noe slag til verken trådstarter eller andre.. bare reint fakta som måtte ut :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...