Xnid Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Kjøpte akkurat meg en AMD XP 2000+ og nytt hk + hele pakka. Når jeg da skrudde dette sammen så funket jo selfølgelig ikke pcen. Jeg hadde først på en GlobalWIN vifte som en kamerat sa passa til XP 2000+, så fikk jeg min vifte "Silent twin", som heller ikke ville funke med cpu'en. Da slang jeg min gammle Athlon t-bird 1GHz inn i hk'et med silent twin vifta på, da fikk jeg "Alert cpu fan is not running" og heiv meg på off knappen. Så slang jeg på den gammle vifta mi og den funka fedt. Så fant jeg ut at jeg ville prøve igjen med silent twin, for den måtte da **** funke med T-Bird'en. Så tror jeg den daua, for nå funker den ikke i hk'et til den gammle pc'en. Det jeg lurer på er om mitt nye hk (MSI KT3 Ultra 2) ikke funker med vifte som har 2 vifter på seg? f.eks. Silent twin. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 disable fan-alert i biosen kanskje? Det måtte jeg på mitt asus hk. Lenke til kommentar
Xnid Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Veldig lett når jeg ikke kommer inn i biosen :sad: Den greie som fulgte med som sier hvilken prosses den holder på å "Inistilere" (eller hva **** det er) Sier "Iniztialising IDE drive", men disken funker jo fedt.. den stopper bare der. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hmm... når du nevner nytt hk, åssen type er det? jeg går ut i fra at du vet om den støtter XP 2000+(palomino) eller ikke... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Åpne kabinett, napp ut BIOS batteri (blankt batteri på størrelse med en krone) og ta deg en kopp kaffe. Når BIOS er garantert død, sett i batteriet, sett i den vifte/cpu/IDE kombinasjonen du vil ha, sett alle IDE enheter på Cable Select og start opp maskinen med kabinnettet åpent. Sjekk at vifta på CPU faktisk går, og trykk F1 eller hva det er for å fortsette selvom maskinen påstår at vifta ikke går. Den mangler sikkert bare en sensor (gul kabel) til vifta. Trykk så Del/F10/... for å komme inn i BIOS og finn hvor du slår av "CPU fan"-alert. Gjør det. Voila. Forhåpentligvis virker det nå. Lenke til kommentar
Rubino85 Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 eg he samma hk , silent twin vifta å xp 2200+. funke fett men hadde oppstarts problema. CPU fan not running= silent twin vifta kjører med for lav hastighet til at hk kan måle d og tror derfor ikke den går. trykk på del knappen etter at skjermkortdataen har kommet frem. gå inn på health status å disable den fan greia. (kan være lurt å koble inn temperatur sensoren som ligger innebygd i kortet) angående inzialising ide drive så hadde jeg samme problemet. prøv å ta ut prossesoren og sett den på plass igjen, prøv også å flytte plass på rammen. (mine står på plass nr. 2,3) du burde disable raid i biosen hvis du ikke bruker d. da starter maskinen mye raskere da den slipper å søke etter den. du burde prøve å "cleare" biosen. (flytt på en jumper på kortet)hvis du har problemer med å sette maskinen til riktig hastighet burde du sette 133 tror jeg og clock til auto i biosen. Nå tror jeg nok at alle problemer vil bli løst. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Torbjørn skrev (2002-09-16 10:51):Åpne kabinett, napp ut BIOS batteri (blankt batteri på størrelse med en krone) og ta deg en kopp kaffe. Når BIOS er garantert død, sett i batteriet, sett i den vifte/cpu/IDE kombinasjonen du vil ha, sett alle IDE enheter på Cable Select og start opp maskinen med kabinnettet åpent. Bios dør ikke om du tar ut batteriet, Batteriet er i for flere ting blant annet huske klokken og dato. Bios'en ligger på en brikke som er det samme prinnsippet som du har i en mp3 spiller eller et digitalt kamera, Er brent fast i brikken. Alså du mister ikke bildene eller mp3 filene om du tar ut batteriene. Skal du slette bios må du kortslutte to små pinner ved siden av batteriet (clear CMOS)pin 2-3. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Min BIOS "resatte" seg etter at batteriet hadde vært ute en stund. (gikk tilbake til default settings) En gang det systemet klokket for høyt så den ikke ville starte, så hjalp det, og det hjalp også når jeg slet med cpu fan alarmen akkurat som i spm over. Lenke til kommentar
Hyper Ado Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Det Har også alle mine maskiner gjort (gått til default når batteriet fjernes). D å kople fra strømmen å ta ut batteriet har for meg hvert den eneste måten å "låse" opp overklokkede maskiner. D at bios blir brent fast på brikken er sikkert den faste delen som du oppdaterer når du flasher biosen (er ikke ekspert på innmat i en maskin men mener d er sånn...) :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Quote: Hyper Ado skrev (2002-09-17 12:25):Det Har også alle mine maskiner gjort (gått til default når batteriet fjernes).D å kople fra strømmen å ta ut batteriet har for meg hvert den eneste måten å "låse" opp overklokkede maskiner. D at bios blir brent fast på brikken er sikkert den faste delen som du oppdaterer når du flasher biosen (er ikke ekspert på innmat i en maskin men mener d er sånn...) :smile: Har aldri testet selv for eg klokker ikke pc'en min, Har ikke lyst på en ustabil pc så eg kjører det den er laget til å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå