spetter Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 vifta på skjermkortet mitt har plutselig sluttet å fungere. (merket det etter at på spill frøys det og bilde ble helt forvrengt, med andre ord skjermkortet blir for varmt) Det er et Asus AX800XT 256 mbyte skjermkort. Kjøpt for 1 år 1 mnd siden fra netshop.no. (bor i oslo nå , kan ta saken via netshoposlo går uti fra) Hvordan er det med garanti saker ? Holder det med å levere inn bare kortet ? Eller må orginal esken som kortet var pakket inn i være med osv ? Har bedt "de eldre" se om de kan finne den esken heime hos dem. Hva kan jeg da gjøre hvis denne orginalesken ikke kommer til rette? Hvordan blir det med garantisak da ? Har liksom krav på å få en erstatning grunnet garantifeil uansett !? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Med garanti (reklamasjonssaker) behoever man ikke aa ha originalesken. Det er fint aa sende den med hvis man har den, med det er kun selve varen som maa sendes inn. For aa si det slik, saa er det urimelig aa forvente at esken tas vare paa i hele garanti/reklamasjonsperioden. Men varen skal likevel pakkes paa en forsvarlig maate, og med antistatisk pose naar det gjelder kretsekort. Endret 5. februar 2006 av joebush Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Ok.. Hvis det holder så pakker jeg bare inn kortet med antistatisk pose osv, og reklamerer/leverer inn garantisaken hos Netshop Oslo .. Håper de da eventuelt går med på at jeg betaler mellomlegget av deg jeg ga kortet for kortet og det nye, hvis jeg får et bedre kort.. Endret 5. februar 2006 av spetter Lenke til kommentar
joebush Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det er ikke alltid det er slik at man kan 'oppgradere' kortet med aa betale mellomlegg. Hvis det gaar, saa er det nok slik at kortet som har feil er fortsatt salgsvare, og at du faar kreditt paa dagens pris. Det er i alle fall slik det ofte gaar med eldre varer der det tillates oppgradering. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 ok.. Siden viften ikke fungerer. Så går det nok ikke. Men, ser hvordan det går når jeg får en dialog med dem.. Takker for raskt svar JOE Lenke til kommentar
joebush Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 ok.. Siden viften ikke fungerer. Så går det nok ikke. Men, ser hvordan det går når jeg får en dialog med dem.. Takker for raskt svar JOE 5553814[/snapback] Bare hyggelig. Lykke til med det. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sapphire X800 pro vivo kortet mitt døde, og jeg fikk kjøpsbeløpet tilbakebetalt hos netshop og kunne legge inn ny ordre på nytt kort (tok XT PE) og betale mellomlegget selv. Kunne vært sleip og ikke kjøpt hos dem men det var jeg ikke. Kjempegod service hos netshop syns jeg! Francis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 ok.. Siden viften ikke fungerer. Så går det nok ikke. Men, ser hvordan det går når jeg får en dialog med dem.. om det er viften som ikke funker så blir vel den byttet ? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Sapphire X800 pro vivo kortet mitt døde, og jeg fikk kjøpsbeløpet tilbakebetalt hos netshop og kunne legge inn ny ordre på nytt kort (tok XT PE) og betale mellomlegget selv. Kunne vært sleip og ikke kjøpt hos dem men det var jeg ikke. Kjempegod service hos netshop syns jeg! Francis 5553895[/snapback] Har prøvd å ta av og på den 2 pinen som er festet fra viften til skjermkortet for å se om det var dårlig kontakt. Ingen raksjon heller. Håper det ordner seg DE eldre har foresten funnet orginaleska som de skal sende meg. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Slettet.. ...................... Endret 5. februar 2006 av spetter Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Sapphire X800 pro vivo kortet mitt døde, og jeg fikk kjøpsbeløpet tilbakebetalt hos netshop og kunne legge inn ny ordre på nytt kort (tok XT PE) og betale mellomlegget selv. Kunne vært sleip og ikke kjøpt hos dem men det var jeg ikke. Kjempegod service hos netshop syns jeg! Francis 5553895[/snapback] Wops , mente selvsagt dette innlegget. bra:) Foresten, hvor gammelt var kortet ditt da det skjedde ? Endret 5. februar 2006 av spetter Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det var vel ca ett år gammelt....+/- boen måneder...husker ikke helt. Komplett ga meg forøvrig nytt HK når det klikka selv om det var nesten 1,5 år gammelt Francis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Komplett ga meg forøvrig nytt HK når det klikka selv om det var nesten 1,5 år gammelt Ja ? er det garanti så har det ikke noe å si om det er 2 mnd'er gammelt eller 1,5 år! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 trodde at det bare var 1 års garanti jeg....men kan selfølgelig ta feil.... Francis Lenke til kommentar
spetter Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Har fått byttet kortet og kreditert det. Byttet til et bedre kort for et mellomlegg Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 trodde at det bare var 1 års garanti jeg....men kan selfølgelig ta feil.... Francis 5581511[/snapback] tja, garanti varierer fra produsent til produsent, noen leverer med livstidsgaranti, noen gir ikke garanti i det heletatt. Men alle som selger i Norge må følge norsk forbrukerkjøpslov, og da er det iallefall 5 års REKLAMASJONSRETT (veldig viktig forskjell på "reklamasjonsrett" og "garanti"..reklamasjonsrett har man alltid(!) ) Ettersom det er praktisk umulig å fikse datakomponenter er det bare naturlig at du får ett nytt kort hvis det finnes uforskylte feil på det innenfor reklamasjonstiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå