Simen1 Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Vet noen om jeg kan beholde netcom-nummeret mitt hvis jeg skifter operatør til en av de som bruker netcom's nett? Evt. hva er billigst til å sende ca 100 mld. pr måned og ringe ca 1 time pr måned? Lenke til kommentar
andreas_dohl Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei! Hvis du kontakter netcom tror jeg de har en sånn ordning... Når det gjelder SMS og samtaler tror jeg at 100 SMS er billigst, siden samtaleprisene varierer etter hvilken operatør du ringer til. Bruker vanlighvis å være dyrere å ringe fra Netcom til Telenor, og omvent. m.v.h Andreas Døhl Cellular.no Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2001 Forfatter Del Skrevet 23. september 2001 Takk for info, men jeg tror det ble en liten missforståelse i spm. nr. 2. For å formulere spørsmålet på nytt: Normalt ringer jeg ca 1 time i måneden og i tillegg sender jeg ca 100 SMS'er. Det jeg lurte på var hvilket abbonement som vil være billigst for meg. Nå har jeg Netcom Flex, og vurderer å skifte til noe billigere. Forbruket av telefonen forventer jeg å være omentrent likt etter et skifte av abb. Lenke til kommentar
andreas_dohl Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Hei! Min feil! Har ikke alle mobilabb. i hodet, men tror at VG eller dagbaldet hadde en sånn annonse for en tid siden. Se i arkivet deres... m.v.h. Andreas Døhl Cellular.no Lenke til kommentar
levi Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 De sa at jippii var prisvinneren.. i alle klassene, men de tok forbehold om det å ringe fra telenor til netcom og omvendt.. i tillegg.. jippii er som sagt et abb som går på netcom sitt nett, og de er svinbillig å ringe på det nettet.. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 1 November åpner alle norske operatører for nummerportabilitet, og før dette er det så vidt jeg vet ikke mulig å skifte fra en operatør til en annen uten å bytte telefonnummer... Lenke til kommentar
bandit Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Er vel en Mobilkalkulator på dinside.no!?!? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Jo, men den mobilkalkulatoren der er vel ganske gammel og utdatert. Lenke til kommentar
NetCim Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Om du kan beholde nummeret når du bytter til en annen operatør som bruker NetCom's nett, vet jeg ikke. Men som du kanskje vet blir det 1.nov innført nummerportabilitet i mobilnettet. Som innebærer at man kan skifte til hvilken som helst operatør, og beholde nummeret. Mobilkalkulatoren til DinSide er til enhver tid oppdatert med alle (nye) priser! Du sier du sender 100 SMS i mnd. Med Flex, som du har, betaler du da 70 kroner. Du har som kjent 30 gratis SMS pr. mnd. Du sier du ringer ca. én time pr. mnd. Nå vet jeg ikke hvor lenge hver samtale koster, men for eksemplets skyld: la oss si to minutter. Det betyr 30 samtaler. (30 samtaler * 59 øre i oppstartsavgift) + (60 minutt * 2,49 pr.min.) = 167,10 Plusser vi på 70,- i SMS blir det 237,10 i månedlige utgifter. Tilsvarende regnestykke for NetCom @kontant blir kroner 216,10. (Forutsatt at du ringer bare til mobiler. Pris pr. SMS: 79 øre) Lenke til kommentar
levi Skrevet 15. oktober 2001 Del Skrevet 15. oktober 2001 Sjekk http://www.jippii.no for priser.. de rocker når det gjeld priser.. har vunnet flere pristester!! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Quote: On 2001-09-21 15:02, Simen1 skrev:Vet noen om jeg kan beholde netcom-nummeret mitt hvis jeg skifter operatør til en av de som bruker netcom's nett?Evt. hva er billigst til å sende ca 100 mld. pr måned og ringe ca 1 time pr måned? det skal komme el lov som gjør at du har rett til å ta med deg nummeret uansett hvilket abbonemang du skifter til. mitt råd: Hold deg til netcom!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå