Mathiasman Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Funker det? Jeg tenker spesielt med tanke på chitset vifta det er blitt noe klage på, at det ikke funker å ha grafikkort i øverste PCIe slot. Noen som har erfaring? Og en ting til, hvordan er lydnivået på chiset vifta? Er det noen som kunne satt opp noe jeg kunne byttet chipsetvifta med? Et helt oppsett, hvordan funker det der med heatsinks eller hva det heter. Må man ha vifte oppå der igjen?:S Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det funker helt fint. Tror ikke noen kort har problemer med å passe, men heller at det er å skifte kjøler på chipsettet. Lydnivået er i kategorien "ikke hørbar" vil jeg påstå. Hvis du har vannkjøling så har microplex en ganske pen vannblokk. Med bare vanlig luft så vet jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Noen som vet? Hva jeg kan ha istedenfor original chipset. Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Tror ikke det er noe vits å bytte kjøler på chipset. Kjøleren er så si lydløs, så du klarer deg nok fint me originalkjøleren. Men trenger du bedre kjøling blir nok neste steg å sette på vannblokk. Endret 5. februar 2006 av psychox Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Ok Oftopic: Hvordan er ditt system? Jeg ser du har nesten lik PC som meg, hvordan er det i online spill ala BF2, CoD2 osv? EDIT: Blir det kortet varmt hvis man overklokker og spiller mye? Endret 5. februar 2006 av Mathias89 Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Etter ca. 3 timer med WoW på 1600x1200 med full details ligger kortet på 40-43 grader alt etter romtemperatur. Har ikke BF2, men spiller CoD2 på Single Player 1600x1200 medalle instillinger på fult, da ligger jeg med en FPS på rundt 60 med V-Sync avskrudd i Windows og i spillet. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Tusen takk! Høres bra ut Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 jeg kjører Ultra-d og 7800GT.. BF2 låser seg veldig ofte men det e fordi jeg kun har 1gig ram.. meduntak av de gangene flyter spillet fint i medium og high.. spillet ATM på medium for å minske antall ganger bildet låser seg.. er skjelden under 70FPS på medium og med High har jeg aldri vert under 30 FPS.. dette er på begge tilfellene med 4xAA Lenke til kommentar
MonZteR Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hei! Jeg kom litt seint inn på forumet, men ja. Jeg har erfaringer med DFI Lanparty ultra-D Vifta ligger penplassert under begge skjermkortene slik at det omtrent umulig å bruke en hvilken som helst kjøler uten at den tar oppi skjermkortet. Den bråker litt etterhvert fordi chipsettet blir ca 50-55* etter en del timer med spilling. Jeg har selv tenkt på vannkjøling, men vet ikke hvor jeg kan få tak i en vannblokk som passer til DFI kortet. Er det noen som vet om en blokk som passer, og hvor kan den kjøpes?? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ac24120&mcat=14s278 Bruker den på mitt DFI- DR passer helt perkeft og chipsettet ligger på 28 grader nå 50+ før jeg fikk denne Lenke til kommentar
MonZteR Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 kjempebra.... tror jeg skaffer meg en slik en Men må jeg kjøpe nippler i tillegg. Det virker ikke som om det følger med Og så til deg Mathias89, kjøp deg vannkjøling. Vifter i den størrelsen bråker ALLTID. 5000 o/min høres godt, med mindre du har noen ENORME øreklokker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå