Gå til innhold

ZoomBrowser fungerer ikke...

Anbefalte innlegg

Når jeg skal overføre bildene fra kameraet mitt med Zoombrowser fungere det ikke. :hrm:

Når jeg kobler til kameraet og trykker på knappen "Camera & Memory Card -> Browse & Download Images..." får jeg feilmeldingen: No camera was found...

Hva er feilen??

Har et Canon Powershot G3.

Vet det begynner å bli ganske gammelt men arvet det av pappa siden han kjøpte seg et nytt speilrefleks. Og det fungerer fint til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overføring direkte fra kameraet er ingen god løsning. Hvorfor svi av batteri på å overføre bilder, kanskje attpåtil med en treg USB 1.1-forbindelse? Kjøp deg heller en rimelig kortleser med høyhastighets USB, stapp minnebrikken i denne og last ned gratisprogrammet FastStone Image Viewer. Med det kan du både se gjennom bildene, enten på minnekort eller PC, overføre meget enkelt, samt ha en meget bra bildeviser med mange funksjoner, og altså helt gratis. Det er funksjonelt mye likt det populære ACDSee, som derimot ikke er gratis.

Lenke til kommentar

For det første, Canon G3 er et ypperlig kamera både for nybegynnere og erfarne fotografer. Kunne godt tenkt meg et slik i tillegg til min 20D, og G-serien har ikke blitt så mye bedre siden. Det er vel heller et faktum at de var enestående gode i sin tid, enn at dagens modeller er dårligere i forhold til vår tid.

Ellers er det for meg totalt uforståelig at Canon får god kritikk for sin software-bundle gang på gang. Den suger jo værre enn verst. Treigt i beste fall, ubrukelig i virkeligheten

Det kameraet bør fortsatt kunne gjøre nytte for seg i flere år fremover. Derfor vil jeg ikke disse det. Kjøp deg minnekortleser, som manskow skriver. Billigste alternativ for CF-kort alene er kanskje Claes sin til 149, men du finner også 13-i-en til rett over 200.

Lenke til kommentar
For det første, Canon G3 er et ypperlig kamera både for nybegynnere og erfarne fotografer. Kunne godt tenkt meg et slik i tillegg til min 20D, og G-serien har ikke blitt så mye bedre siden. Det er vel heller et faktum at de var enestående gode i sin tid, enn at dagens modeller er dårligere i forhold til vår tid.

Ellers er det for meg totalt uforståelig at Canon får god kritikk for sin software-bundle gang på gang. Den suger jo værre enn verst. Treigt i beste fall, ubrukelig i virkeligheten

Det kameraet bør fortsatt kunne gjøre nytte for seg i flere år fremover. Derfor vil jeg ikke disse det. Kjøp deg minnekortleser, som manskow skriver. Billigste alternativ for CF-kort alene er kanskje Claes sin til 149, men du finner også 13-i-en til rett over 200.

5553901[/snapback]

Vi har en minnekortleser, men den går over USB. :whistle:

Men det har ikke så mye å si. Viktigste for meg er at programmet kan sortere bildene slik at jeg slipper å sortere de selv. :yes:

Kan programmet sortere bildene slik at de legges i mapper med datoen da du tok bildet?? :hmm:

Endret av ZeRyZoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...