Tom Hawk Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har i bruk en Zalman CNPS7700-Cu på min AMD Athlon 64 3500+ CPU. Ligger på en temp fra 45 til 55 grader idle. Er også plaget med støy fra vifta. Har også boxed vifta som fulgte med AMD'en, og lurer på om den kanskje kan være bedre mot temp / støy. Har noen kunnskap om akkurat dette? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg har en AMD64 3500+ Winchester med original vifte. (ikke overklokket) Vifta støyer nesten ikke. Jeg har ikke sett temperaturen over 40 grader. Lenke til kommentar
Tom Hawk Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 takk. da setter jeg igang å skifter. Lenke til kommentar
Tom Hawk Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) hmm, en ting til. bruker den slik en "pute" eller kjølepasta? har arctic silver 5 kjølepasta jeg kan bruke, men denne kjølern har ei slik puta under. bare bruke helt originalt for best ytelse eller? assembly Endret 4. februar 2006 av Tom Hawk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg vet ikke hva du mener med "pute", men da jeg montérte Boxed-kjøleren, så tok jeg av beskyttelsesplastikken og satt den direkte ned på prosessoren. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Den boxed kjøreren er da langt dårligere. Jeg brukte den selv i et halvt år, men når jeg oppgradert til X2 3800+ så kjøpte jeg CNPS7000B-Cu som er nesten lik din for å få bedre kjøling og roligere datamaskin. Har satt min på minste hastighet og da bråker den desidert ikke. CPU kommer heller aldri over 40 grader. Kan være flere grunner til at din er såpass varm og at du må kjøre viften på et støyende nivå: * mye støv i kjøreribben *Ikke installert AMDs Cool'n'Quiet driver og satt strøminstillinger til minimal powermanagement *dårlig luftsirkulasjon i kabinettet kombinert med kraftig skjermkort og flere hardisker *du har overklokket mye, da hjelper det ihvertfall ikke å sette inn boxed viften Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 normalt sett er Zalman viften MYE bedere på støy og ytelse enn Boxed.. dersom du har såpass høy temp er det noe alvorlig galt med monteringen av vifte som har skjedd.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Zalman CNPS7700Cu er mye bedre enn boxed-kjøleren fra AMD. Det må være noe galt med monteringen. Bruker du Cool n' Quiet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå