Gå til innhold

Beste bilspill/simulator til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live For Speed og rFactor er realistiske banebilsimulatorer. Man kan kjøre alt fra Lada til Formel1 på bilbaner. De er begge godt egnet for å kjøre mot andre på nettet. Det er kult.

 

Med mindre du har noe i mot rally, så vil jeg med varmt hjerte anbefale Richard Burns Rally. En av de mest oversette suksessene innen bilsimulatorer. Det finnes -ingen- rallysimulator som kan nærme seg kjørefølelsen i RBR så vidt meg bekjent. Ratt med force feedback er et must på det spillet =)

Det fins dessuten en modifikasjon som gjør det mulig å spille mot andre på nett i RBR, som utrolig nok ikke var med originalt. Sjekk ut RBRnet på www.tocaedit.com . Det funker overraskende bra.

Endret av Zigrath
Lenke til kommentar

Vil anefale GTR hvis du liker online spilling.

Er meget realistisk - eller evt vente til GTR2 kommer, med bedre grafikk-motor, bedre online-stabilitet osv.

http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Homepage

 

Ellers har de samme utviklerne kommet med GTLegends nylig... dog ennå ikke sett i noen butikker (i Oslo):

http://www.gt-legends.de/home_en.php

 

Video:

http://forum.rscnet.org/attachment.php?att...35&d=1128947956

http://www.gt-legends.de/img/trailer/GT%20...ds_GC_HiRes.wmv

 

Forum og flere videoer:

http://forum.rscnet.org/forumdisplay.php?f=916

 

Ellers vil jeg også anbefale RichardBurnsRally, GPL (gammelt;)) og LiveForSpeed.

Endret av Fornax
Lenke til kommentar
Live for speed er vel den beste bil simulatoren som finnes

http://www.liveforspeed.net/

Slenger med en stemme på LFS. Alt annet av "simulatorer" kan bare slenge seg i veggen. Og det beste er at LFS ikke en gang er ferdig utviklet. Versjon-nummeret er nå 0.5G(S2 Alpha) noe som betyr at LFS kommer til å regjere i lang tid fremover :tease: Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

LFS er og vil være den beste bil-simulatoren i LANG tid framover!

 

Er så kjekt å drifte dagen lang så du kjenner gummi lukta bak deg.

Eller kjøre et sinnsykt løp der du og 1-2 andre ligger ved siden av hverandre hele tiden og kjemper om det ene millisekundet for å vinne.

LFS har hele tiden noe å tillby av spenning eller bare ren morro vist du er etter det..

Lenke til kommentar
I tillegg til de som er nevnt her vil jeg nevne Toca Race Driver 3, som er like rundt hjørnet. Demoen er allerede ute, vil anbefale deg å teste den.
Du kødder? Jeg holdt på å le meg i hjel når jeg så den logoen med "Ultimate Racing Simulator" på demoen. Til og med NFSU er mer realistisk spør du meg. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Vil slenge en stemme for GTR jeg, det aller beste med det er at det er ferdig (og ny utgave av den er på vei).

 

LFS er jeg heller usikker på. Får det ikke til å fungere på det ratt oppsette jeg har (Logitech GT et eller annet) så jeg får ikke testa det helt hunder prosent ut, men det jeg har testa av det er ikke akkurat imponerende.

Lenke til kommentar
Vil slenge en stemme for GTR jeg, det aller beste med det er at det er ferdig (og ny utgave av den er på vei).

 

LFS er jeg heller usikker på. Får det ikke til å fungere på det ratt oppsette jeg har (Logitech GT et eller annet) så jeg får ikke testa det helt hunder prosent ut, men det jeg har testa av det er ikke akkurat imponerende.

Ikke for å være slem, men dette høres ut som typisk prat fra en som ikke er så flink til å spille :p Jeg var også sånn når jeg prøvde det for første gang(2-3 år siden).
Lenke til kommentar

GTR og GTL er nok de beste simulatorene du får kjøpt for tida. Begge er meget realistiske. Både lyden og grafikken er av topp kvalitet, FFB effektene er også de beste jeg har brukt i noe bilspill.

Eneste problemet (med GTR iallefall) er at online opplevelsen suger. Det er ustabilt og det blir sjelden gode løp ut av det.

Lenke til kommentar
Vil slenge en stemme for GTR jeg, det aller beste med det er at det er ferdig (og ny utgave av den er på vei).

 

LFS er jeg heller usikker på. Får det ikke til å fungere på det ratt oppsette jeg har (Logitech GT et eller annet) så jeg får ikke testa det helt hunder prosent ut, men det jeg har testa av det er ikke akkurat imponerende.

Ikke for å være slem, men dette høres ut som typisk prat fra en som ikke er så flink til å spille :p Jeg var også sånn når jeg prøvde det for første gang(2-3 år siden).

5557197[/snapback]

 

Ikke bedøm meg på en slik måte, har spillet en god del år (les: siden Carmack og Doom) så jeg er nok i full stand til å teste ut spill.

 

Dessuten synes jeg det blir feil av deg å dømme de andre sim spillene som GTR nedenom og hjem. Det er kanskje litt for objektivt og hvordan kan du anbefale noe når du er låst på et spill og nekter å stille deg litt nøytral til andre bil sim spill?

 

Anbefaler GTR fordi jeg har lett testa LFS og førsteintrykket mitt til spillet var ikke tilstrekkelig til at likte det. Dessuten skulle LFS være kompatible og enkel å bruke i forhold til alle ratt og pedaler produsert av verdens mest anerkjente kontroll produsent, Logitech.

Lenke til kommentar
Dessuten skulle LFS være kompatible og enkel å bruke i forhold til alle ratt og pedaler produsert av verdens mest anerkjente kontroll produsent, Logitech.

5557244[/snapback]

 

 

Noe det også er. Hvis du vil ha hjelp til hvordan du skal konfigurere kontrollene er det bare å spørre.

Det er litt invikla i starten (syns jeg) men når jeg skjønte hvordan det skulle gjøres var det no problemo.

Lenke til kommentar

-Mente ikke spill generelt, mente Bil-simulatorer

-Har prøvd demoene til de fleste andre bil-simmer, og ingen av de har vært særlig gode(syns nå jeg), og det at GTR osv. bruker StarForce gjør ikke akkurat saken bedre.

-og at du har problemer med et av alle de forskjellige ratt LFS funker med har lite med saken å gjøre.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...