ragamuffin Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Jeg synest det er spennende med de store kontrastene det her mellom nysnø og mørke element slik som her når det blir presentert i sort/hvitt. En må se etter mønster og former og glemme farger (som man ellers lett kan la seg lokke av) [bilder fjernet pga plassmangel] Endret 5. september 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det første bildet ble i mine øyne litt rotete, men det andre bildet, med vannet var fantastisk flott. Virkelig nydelig, både komposisjonsmessig og "fargemessig". Det passet seg fint i sort/hvitt, nydelig speiling i vannet. Har nesten ikke ord (bare de som står over her...) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Fint du er så glad i s/h. Synes det første bildet ble litt støyende med de ekstreme kontrastene, men bilde #2 formidler en fin stemning. Synes kanskje litt mindre snø nederst hadde gjort seg, men det er jeg ikke helt sikker på. Du er jo normalt ikke redd for cropping, så jeg regner med at det er bevisst. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Hei og takker for flotte kommentarer Ang det første så drog jeg nokså mye i 'spakene' da det ble konvertert fra farge, så at det kanskje ble i meste laget med kontrastene er godt mulig det ja. Fint dere likte #2. Og som du sier PMnormal, så har jeg ikke noe i mot litt beskjering ,men prøver jo i størst mulig grad å komponere i søkeren slik en vil ha det til slutt. Her synest jeg det ble en nogenlunde likevekt mellom mengde snø i forgrunnen og trær i bakgrunnen. Men tok en runde med saksa, og spørs om ikke det gjorde seg bra..? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det ble bra. Som du sikkert vet, så komponerer jeg også helst i søkeren. Jeg er jo en svoren tilhenger av The Decisive Moment, grunntanken bak Henri Cartier-Bressons bilder. Likevel er det lov å gjøre litt cropping i slike tilfeller, synes jeg. Gamle Henri tok av og til landskap han også, men det gikk hovedsaklig i bybilder, og skildringer av menneskers liv og laden. "Photography is not like painting," sa han til The Washington Post i 1957. "There is a creative fraction of a second when you are taking a picture. Your eye must see a composition or an expression that life itself offers you, and you must know with intuition when to click the camera. That is the moment the photographer is creative," he said. "Oop! The Moment! Once you miss it, it is gone forever." Fine ord å ha i bakhodet når man skal ut på tur med kamera(ten). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå