lordlappy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) jeg har en venn som gikk inn i bios'en og forandrt slik at han kunne slå på pcen med tastaturet, men da vi skulle prøve med min så fynka d ikke. noen som vet hva feilen kan være? takker for alle svar Endret 4. februar 2006 av lordlappy Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Denne funksjonen er avhengig av hovedkortet, ikke alle støtter dette. Asus har en del hovedkort som støtter dette og man må bruke ett tastatur med PS/2-tilkobling: Videre så må man på Asus-kortene flytte på en jumper slik at tastaturet har 5Volt selv om maskinen er slått av. Kun da virker denne "Hot-key" funksjonen. Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 ASUSTeK Computer Inc. Model P4P800SE det hovedkortet har jeg. jag har usb mus men har koblet den i ps/2 hvis du skjønner. men hvordan finner man ut om tastaturet har 5 volt når pcen er av? takk for svar Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) her er en linkt til hovedkortet mitt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124228&cks=SER noen som kan si meg hvor jeg finner den jumperen som må flyttes på slik at tastaturet har 5Volt når pc'en er slått av? takker for svar Endret 5. februar 2006 av lordlappy Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 men hvordan finner man ut om tastaturet har 5 volt når pcen er av?I området rett bak kontakten for tastatur og mus på hovedkortet så skal det være en jumper som heter KBPWR eller noe slikt. Denne må settes i posisjon 2-3, står om dette på side 2-21 i manualen, Section 3. Keyboard Power. Lenke til kommentar
lordlappy Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) takk trur jeg ska få d til nå løsning måtte bare flytte på den jumperen og aktivere det i bios. Endret 14. februar 2006 av lordlappy Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Noen som vet om det funker på et MSI 865g neo2?? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 samme spm. når det gjelder gigabyte k8 triton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå