RamGuy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hva er egentlig Virtuelt minne? Er sidevekslingsfil og virtuelt minne det samme? Hva gjør det? Alt jeg vet om Virtuelt minne er at det skal være på en måte RAM som PC-en tar fra harddisken. Min PC bruker ca. 450-520 sidevekslingsfiler heletiden. Er det mye? Noen programmer sier at jeg har for lite virtuelt minne, hva vil det si? Jeg har nå gått inn og endre innstillingene for Virtuelt Minne, det stod på: Egendefinerte innstillinger: Startstørrelse (MB): 768 Maximal størrelse (MB): 1486 Den anbeflate startstørrelsen er: 766 Så jeg gikk inn å endre litt her, jeg tenkte: Ja, ja. Jeg har jo 80GB ledig harddisk minne så hvorfor ikke bruke mye av det på virtuelt minne, men dessverre så var det meste jeg fikk lov til å sette på: 4096MB Så nå ser alt sånn ut: Startstørrelse: 2000MB Maximal størrelse: 4096MB Men jeg merker egentlig ingen forskjell, hva har det å si? Hva burde jeg sette på? Er jo mer, jo bedre? Endret 4. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du har forstått riktig om hva virtuelt minne er. Hvor mye system RAM har du? Har du mindre enn 512 vil den bruke mye virtuelt minne..har du feks over 1 GB vil den bruke mindre. Windows XP styrer det ganske bra på egenhånd så jeg ville bare satt alt til automatisk. AKIRA Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Jeg har 2x disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117209&view=detailed i dual channel, da burde jeg sette på mye virtuelt minne? Endret 4. februar 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå