Gå til innhold

Skjermkortet oppdages ikke av PC'en

[FH]Homer

Anbefalte innlegg

Jeg har en Aopen XC-cube mini PC. Jeg fikk en x300 ATI fra faren min tokk med fra jobben :D , jeg installerte koret men når jeg skrur på PC'en suser CPU viften litt fort først så booter den. Men det kommer ikke noe bilder fra skjermkortet, jeg må koble til den innebygde skjermkoret for at det skal komme noe skjembilde. Når jeg kommer meg in på Windows, oppdager ikke Windows skjermkortet :( . I BIOS har jeg satt PCI-E sporet som første valg. Jeg har oppgradert BIOSen, men til ingen nytte.Kan feilen skyldes skjemkoret eller hovedkortet. :hmm: Jeg har et psr gammle kort jeg kunne prøve, men alle dem er AGP kort :thumbdown:

Her er speken igjen:

- XC-cube EZ-915

- 1g med RAM

- 160 GB HDD

Takker alle på forhold som svarer :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du nok juice i PSUen til å kjøre kortet?

Er ikke sikker, men tror PCIe kort trenger strøm rett fra PSU. Det skal være en kontakt på skjermkortet.

5552432[/snapback]

Vel jeg finner ikke noen kontakt på skjermkortet, skjemkortet er en Raedeon X300 SE.

Lenke til kommentar
Homer,05/02-2006 : 14:06]Hallo!! Ingen som har noen ide som hva some skjer her eller?? :(:(:(

Nei, men har akkurat nå det samme problemet med et Geforce 6800GS pci-e kort. maskinen registrerer at kortet er i, og alle strømkoblinger til kortet er koblet til. vifta på kortet starter å gå, men ingen visning på skjermen. Kanskje kortslutning pga statisk elektrisitet? PSU'en er like ny som skjermkortet og er på 450W. Skulle gått bra dette her.. sukk..

Oppdatering:

Jeg fikk byttet kortet hos butikk. :-)

Endret av moonmood
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...