Gå til innhold

Ambassadebrenningen, hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ambassadebrenningen, hva nå?

5552359[/snapback]

Hva nå ?

Er vel lite vi kan gjøre , med mindre vi prater på koranens-bølgelengde.

Å drive å brenne ned bygninger og drive med drapstrusler, bare pga. en religion sier jo sitt at slike ekstemister kan være et vanskelig folk å snakke med.

5553127[/snapback]

Jepp det gjelder å snakke deres språk og senke seg til år-1300-nivå... korstog anyone? :roll:

Lenke til kommentar
Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres?

I følge islam er det ikke tillatt med bilder av noe slag av dyr eller mennesker. Likevel tegner og maler muslimer både menensker og dyr.

Muhammed har også blitt tegnet utallige ganger gjennom årene uten at noe slikt har skjedd.

Du har et forklaringsproblem.

Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre.

Hvorfor? Når selv muslimer tegner og maler Muhammed uten at det skjer noe, hvorfor skal vi tro at det er noen stor sak?

Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion.

Hva med kristne som stadig blir krenket her i landet? Er det greit fordi de ikke oppfører seg som barbarer når de blir krenket?

Hva med de som synes at selve islam er en krenkelse mot menneskeverdet? Skal vi bare ignorere dem fordi de ikke bruker terror?

Og jeg ser heller ikke noe problem med å brenne ambasadene. Når man ser hva slags konsekvenser dette har fått, har vi nå kanskje lært at det er dumt å messe med disse folka igjen?

Igjen spør jeg: Betyr det at man bare skal legge seg på rygg for bøller? At et mobbeoffer har seg selv å skylde hvis han ikke gir bort matpengene sine til mobberne hver dag for å slippe bank?

Lenke til kommentar
Hva med kristne som stadig blir krenket her i landet?

5553604[/snapback]

Det er nordmenn som har stått for krenkelser av kristene her i landet, og det har pågått fra lenge før det kom muslimer hit.

-Og da mener du at da skal jammen ikke muslimer få være i fred heller, la oss gjenta krenkelsen..

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Kristne blir krenket, punktum.

Er det greit at kristne blir krenket fordi de ikke oppfører seg som barbarer når de blir krenket?

Hva med de som synes at selve islam er en krenkelse mot menneskeverdet? Skal vi bare ignorere dem fordi de ikke bruker terror?

Lenke til kommentar
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed civilians. That's war. And this is war.

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Kristne blir krenket, punktum.

5553681[/snapback]

Men hvorfor i all verden vil du da fortsette med krenkinger?? Jeg er imot å krenke BÅDE kristene OG muslimer, forby det gjerne i lovs form. Du derimot ser ut til å mene at nå er kristene "ferdig krenket" så nå kan vi gå igang med muslimene. Er du misunnelig fordi de fortsatt har en tro, eller hva gir deg rett til å kreve at alle skal omvendes til ditt livssyn?

Lenke til kommentar

Jeg vil be Muslimer vise litt forståelse for Kristendommen,

men også be kristne vise forståelse for Islam.

Jeg har refererrt litt fra Koranen tidligere i denne tråden,

og jeg trur nesten jeg snart er nødt til å referere bibelen her snart også.

Hva med dialog i stedet for neandertaler virksomhet og krig?

Jeg lette litt i koranen etter noe jeg hadde hørt skulle stå der,

og det fannt jeg inni boka etter kort tids lesing.

Der står det faktisk at Islam skal bli verdens eneste religion,

og at de som ikke trur på Islam ikke er verdig dette livet.

Etter å ha lest dette konkluderer jeg med at Islam ikke er en

trygg religion, men heller en annen måte å oppnå det "3. riket".

Men, så leser vi litt i bibelen. Der finner vi at det står noe som kan

oversettes til "Øye for Øye, Tann for Tann".

Da konkluderer jeg med at også Kristendommen er farlig.

Men, skal man leve som alle disse "biblene" o.l. sier,

så trur jeg menneskeheten tar livet av seg selv meget effektivt.

Religion er etter min mening farlig, og burde ikke utøves.

Og, da er det sikekrt en eller annen som spør;

Hva har dette med ambassadene å gjøre?

Jo, også i Koranen står det "øye for øye, tann for tann"

Og, det er folk her i lande som har krenket Islam.

Noen Islamistiske grupper ser ikke en person, men et helt land.

Derfor, ambassadene våre først, deretter...vet jeg ikke, men noe komemr til å skje...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

vi kan da ikke bare legge oss ned som noen kyllinger eller

vi må beskytte rett til ytringsfrihet også om det fornærmer.

de legger for mye i religionen, etter min oppfatning så er de "gale" fordi jeg tror ikke på noen gud og jeg mener at alle som gjør det er "gale" på en måte. vi har kommet så langt idag at vi kan avkrefte alt som har med religion å gjøre. religion er menneskeskapte men noen tviholder fortsatt på en menneskelig kreasjon hundrevis av år siden

de landa der nede er ytringsfrihet ingenting og slike holdninger og ekstremisme må bekjempes

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jeg har et forslag her jeg vurderer å maile til regjeringene her i norge og borti danmark.

Hva om vi suger tak i dissa som har fattet den beslutningen at bildene av muhammed skulle på trykk, og de som kom med ideen i første hånd, og sender dem ned til et land som syria eller noe?

På den måten får jo muslimene mulighet til å gjøre som de ønsker med synderene.

Men, på en annen side;

Jeg vil gjenta det jeg har sagt tidligere.

Det står i koranen at alle som gjør en straffbar handling ovenfor Allah,Muhammed eller Islam, vil bli straffet av Allah.

Hvorfor blir dissa muslimene så sinna da? Har de ikke tro på at deres "gud" skal rette opp i sakene da eller?

Lenke til kommentar
Hvorfor blir dissa muslimene så sinna da? Har de ikke tro på at deres "gud" skal rette opp i sakene da eller?

5554021[/snapback]

Tror mange av dem ser på seg selv som "verktøy'et" til mohammed/allah eller whatever. At de er plassert på jorda for å gjøre den og den oppgaven.. You get my drift..

Hva ville egentlig skjedd hvis jeg og noen kompiser stakk å skaffet en korean og printet ut disse mohammed bildene, og et palestina flagg og brandt dette, også publisert det på feks VG etc.. Ville det blitt all-on-war mot norge og alt som het vesten? Ser jo nesten sånn ut slik som de reagerer over noen bilder..

Handlingene deres syns jeg støtter bare mer og mer opp mot sagnet "religion er roten til alt vondt", imho.

Lenke til kommentar
Tror mange av dem ser på seg selv som "verktøy'et" til mohammed/allah eller whatever. At de er plassert på jorda for å gjøre den og den oppgaven.. You get my drift..

Hva ville egentlig skjedd hvis jeg og noen kompiser stakk å skaffet en korean og printet ut disse mohammed bildene, og et palestina flagg og brandt dette, også publisert det på feks VG etc..  Ville det blitt all-on-war mot norge og alt som het vesten? Ser jo nesten sånn ut slik som de reagerer over noen bilder..

Handlingene deres syns jeg støtter bare mer og mer opp mot sagnet "religion er roten til alt vondt", imho.

5554030[/snapback]

Hehe... jeg ser hvor du vil ja... Men allikevel...

Men, jeg har tenkt litt på dette med koranen og bibelen.

Om jeg brenner koranen og forteller verden om det, så blir det krig (les: jeg blir drept).

Om jeg brenner en bibel og forteller verden, vil de ekstreme hate meg resten av livet, jeg vil få et par trusler, og et brev som forteller at jeg ikek skal gjøre dette igjen.

Allt i allt er bibelen og koranen egentlig ganske like bøker.

Og jeg ser på dem som to diktsamlinger eller noe på linje med asbjørnsen og moe eller noe i den gaten,

Lenke til kommentar

Ja, de er fanatiske, men hvor langt trur du de vil gå?

Jeg har en viss fornemmelse av at de ikke har noe respekt for noen,

og det er det som skremmer meg litt.

Det er nok ikke ww3 vi står forran,

men det kan hende Norge som nasjon kommer til å få en skikkelig smekk på lanken.

Det trur jeg no gjelder Danmark og Frankrike også...

Lenke til kommentar

Jeg tror ambassadebrenningen i går var en reaksjon ikke bare på de karikaturtegningene som ble publisert i Magazinet og Jyllandsposten, men også en markering på at 'Nok er nok' for mange muslimer sin del i forhold til hva Vesten gjør i araberlandene.

Vesten har kjørt et hardkjør mot den muslimske verden de siste 6 årene, som følge av WTC og de påståtte masseødeleggelsesvåpnene til Saddam. Klart at det har gjort mange jævlig sinte og provosert dem. Og når da en liten jypling oppi isødet publiserer en tegning av det de oppfatter som en hellig mann med bomber oppi turbanen sin, så kan man jo forstå at mange lar seg provosere. Om vi ser på Vesten som èn makt, så er det jo som om vi skulle banket og rundjult en stakkar for så le av ham etterpå. (Minner forresten om fangefornedringen i Abu Graib).

Jeg tror ikke vi står foran WW3 på noen måte, så lenge Norge og Danmark tar denne saken alvorlig og prøver å holde hodet kaldt fremover. Men hvis land som feks. USA ser på dette som nok et påskudd for å "frigjøre" den arabiske verden, så har vi nok et helvete i gang før vi får snudd oss.

Lenke til kommentar

Hvis muslimer reagerer så sykt på noe så lite som dette, så er sannelig ikke toleransen stor.

Hadde det vært opp til meg så ville islam og alle muslimer vært utslettet. En slik tro og et slikt syn har vi rett og slett ikke bruk for i vår moderne verden. Det ville blitt det beste for oss alle. Hvis de skal holde på slik i årene fremover VIL det bli gjort noe med det. Vi kan ikke sitte å se på slike tullinger som skal true en hel verden for sin sykelige tro.

Lenke til kommentar

Jeg blir så frustrert for hver gang jeg hører at vi må vise forståelse for andre menneskers kultur (uavhengig av hvor de kommer fra, men i denne sammenhengen er muslimer overrepresentert).

Når skal de som kritiserer oss vise respekt for VÅR kultur?

Hvis vi hadde delt ut flyveblader og hengt opp plakater med bilder av Muhammed i Syria, Iran, eller et annet muslimsk land kunne jeg forstått disse reaksjonene. Dette er noe som er gjort i Norge. Helt og holdent innenfor norsk lovverk, og aldri ment for et syrisk publikum. Det ble gjort helt delvis for å få fram en diskusjon i Norge om ytringsfrihet og kulturpåvirkning i den "ikke-muslimske" delen av verden.

Hvorfor bryr de seg om at vi "hedninger" i et land langt vekke terger på oss en gud vi ikke engang tror på. Ifølge deres tro lever vi jo et meningsløst liv, og vil dø uten å komme til himmelen uansett...

Jeg har lest lignende tidligere i denne tråden, men gjentar det gjerne; Tenk om noen i den vestlige verden hadde begynt å brenne flagg og rasere ambassader neste gang en muslimsk 15-årig jente blir steinet til døde på grunn av at hun ikke liker fetteren hun be tvangsgiftet til som 12åring? Noe som er MINST like avskyelig i vår kultur som karikaturtegninger av en profet (er ikke engang selve guden vi har fornærmet). Tipper det hadde endt med både jihad og sevmordsbombere på tøyen-trikken...

Fikk forresten en brennhet vits på sms i går... Jeg må understreke at jeg ikke står for synspunktene i denne vitsen, men synes den var ganske morsom:

Hva om vi hente opp bilder av profeten Muhammed på alle landets sosialkontorer? Ville da muslimen boikotte dem?

Lenke til kommentar

Det aller sykeste er at muslimer klager på at vi er trangsynte..det er jo tross alt bare noen tusen(milioner) muslimer som er så radikale og er gale i hodet at de er for den hellige krigen mot vesten.

Men nå er det snakk om 1 bitte lita ubetydelig norsk avis som retrykker et bilde, så klikker de på alle nordmenn!!

SNAKK om å ta alle under en kam!

SYYYKT!

Lenke til kommentar

Problemet med kroanen er at det sies at den skal være som den er, alt skal følges slavisk osv... Vi lever nå i 2006 og den boka er ute av dato for lengesiden!

Man må skjønne at enkelte ting må oversees. Det har de kristne klar veldig fint i allefall.

Neste er vel at en gjeng ekstremsitert sitter i grønland og planlegger et terrormål for denne lille bagatellen og vips så er TG et ypperlig terrormål. 5000 norkse ungdommer under et tak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...