Raijin Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 God aften! Pc'en min har ikke funket på over et halvt år nå... Til å begynne med funket ikke harddisken. Da jeg hadde kjøpt ny hd, klarte jeg å bøye pinnene på cpu'en da jeg skulle montere en ny kjøler. Etter å funnet meg en ny cpu, var det noe gale med hovedkortet. Det endte med at jeg kjøpte meg et demovare hovedkort hos komplett, et ASUS p4c800e-deluxe, men fortsatt funker ikke pc'en min! Det virker som om skjermen ikke får noe signal. Etter å ha skrudd på skjermen går den etterhvert over til hvilemodus. Skjermen er svart hele tiden. Er det skjermkortet det er noe i veien med? Men skjermkortet har forsåvidt funket helt fint før. Jeg har forsåvidt kjøpt en ny ram-brikke, men det var for oppgraderingens skyld. Det er snakk om et par XMS4000PRO brikker med LED's. Men det lyser bare fra den ene. Betyr det at den ene brikken har sluttet å funke? Det er forsåvidt ikke det som gjør at jeg ikke får skjermbilde, for jeg har prøvd med bare den rammen som lyser også. Hvis det ikke skulle være noen som kan hjelpe meg med dette problemet, er det noen som vet hvor jeg kan feilsøke pc'en for en billig penge? Håper noen kan hjelpe meg! Mvh, Raijin. Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg hadde helt samme problem her om dagen, da var det rambrikkene som sto feilplassert eller var ikke sotte skikkelig på plass.. sjekk ut rambrikkene dine om dem står riktig og at de sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 har prøvd med alle mulige stillinger. har også prøvd uten. Men det funker fortsatt ikke... Men takk for tipset! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Prøv clear cmos ved å ta ut batteriet på hovedkortet i ti sekund før du setter det inn igjen. Så slå på maskinen og se om du får skjermbilde. Prøv med annen strømforsyning. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 jeg har prøvd å ta ut bios batteriet, men det funket ikke... skal prøve med en annen strømforsyning. Noen som vet hvor man kan feilsøke pc'en billig? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Om det ikke lyser på LEDs på ene ram-brikken så er det nok der problemet ligger.. Prøv å kjøre med kun den som lyser og se om du får start.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 har prøvd uten den som ikke lyser uten noe som helst resultat... Pc er helt fantastisk, helt til du får problemer med den, da er det noe drit... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Prøv med annet minne og/eller annet skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå