SPRCO Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hei alle sammen. Jeg kjøpte meg en iPod Video med 30gb for et par dager siden, og jeg har et par spørmål. 1. Jeg vet selvfølgelig hvordan man legger inn musikk, men hvordan legger man inn videoer og bilder? Jeg får lagt inn små filmklipp som jeg har lastet ned fra Music Store på iTunes, men jeg får ikke lagt inn f.eks. DVD filmer. 2. Dette er det mest irriterende problemet: For noen dager siden var jeg hos en venn og fikk lastet over 500 sanger som han hadde på PC'en. Når jeg kom hjem etterpå lastet jeg over noen sanger fra min egen PC til iPoden. Men da ble de sangene jeg fikk av kompisen min slettet fra iPoden! Hva kommer dette av? Må jeg ha alle sangene på Pcen? Mulig jeg driter meg helt ut nå men jeg trenger litt hjelp. Takk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 2. Dette er det mest irriterende problemet: For noen dager siden var jeg hos en venn og fikk lastet over 500 sanger som han hadde på PC'en. Når jeg kom hjem etterpå lastet jeg over noen sanger fra min egen PC til iPoden. Men da ble de sangene jeg fikk av kompisen min slettet fra iPoden! Hva kommer dette av?Må jeg ha alle sangene på Pcen? 5552154[/snapback] Har du aktivert automatisk oppdatering av iPoden i iTunes? Om så, vil iTunes automatisk synkronisere iPoden med biblioteket, hvilket betyr at dei sanger som iPoden har og iTunes ikkje har vil bli sletta frå iPoden. Du kan forhindre dette ved å velge Manuell oppdatering, men då må du også manuelt legge inn sangar du ikkje har, og det er ikkje alltid like enkelt. Det er anbefaler deg er å legge all musikken du vil ha på iPoden inn på maskina di og aktivere automatisk oppdatering. iTunes er litt tåpelig med dette systemet, men det er lite å gjere med. For å få musikken på iPoden du fekk frå kameraten din kan du bruke programmet Ephpod (Google it). Der får du opp alt innhald på iPoden og kan kopiere det du vil over til PCen (noko iTunes ikkje kan). Har ikkje iPod Photo, så spørsmål nummer 1 må andre svare på Lenke til kommentar
Biler_noen? Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hei alle sammen. Jeg får lagt inn små filmklipp, men jeg får ikke lagt inn f.eks. DVD filmer. 5552154[/snapback] Jeg har det problemet jeg og.. jeg tror det bare er å konvertere til QuickTime filer? eller bæsjer jeg på leggen nå? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Litt komplisert ja. Først må du nok ripppe dvden. Dernest må du konvertere den til et format iPoden liker, dette kan du bruke videora til. Les denne du: http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html GLHF Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Takk for svar zeph og Lord^. Skal se om jeg får det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå