Mister t Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Fikk et HK derfra, og det ver defekt. Sendte det inn, og det er snart 1 mnd siden. Retursak opprettet: 09-08-2002 21:11:09 Nåværende status: Afventer varen tilbage fra reparation Siden09-09-2002 08:25:20 Leste om den annen kar, som hadde ventet 2 mnd på en retur sak. Har ikke klaget enda, kanskje jeg skulle det!? Ringe å mase som bare det. Poenget var at jeg kjøpte også CPU, og prisene detter hele tiden. Jeg er student, og driter ikke penger. Lite poeng å kjøpe en CPU dyrere, når jeg ikke får brukt den. Any suggestions??? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 okei... nr 1. Hvilken webshop er det du prater om? nr 2. Du har nå ventet i....la meeeg seeee... hele 5 virkedager på å få et defekt hovedkort i retur som skal repareres.. tror nok du får smøre deg med litt mere tålmodighet ja.. makan! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Det skal aldri være uten produkt i mer enn 1 -en- uke, jfr forbrukerkjøpsloven §30 tredje ledd. Ved utbytte skal du ha nytt produkt innen en uke. Ved reparasjon har du krav på å låne et produkt hvis du må vente mer enn en uke. Vi plusser på litt for postens somling, men du bør slå den røde boka i bordet lenge før en måned har gått. LeD Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Som regel tar det noen uker med returer ja, og noen ganger en måned eller to. Men selv om ikke de opererer med at kunden skal få en midlertidig erstatning for varen som standard er det jo bare å ringe. Hvis det stemmer som det ble skrevet så kan du jo få et hovedkort tilsendt, hvis ikke så får du iallefall mast på de... Si høflig til de at du trenger det fort pga skole eller jobb. (må være sant da =). Eller ring fire ganger for mye enn for lite. Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 09:28, skrev aurstad:okei... nr 1. Hvilken webshop er det du prater om?nr 2. Du har nå ventet i....la meeeg seeee... hele 5 virkedager på å få et defekt hovedkort i retur som skal repareres.. tror nok du får smøre deg med litt mere tålmodighet ja.. makan! nr 1. Det er itbutikken det er snakk om. nr 2. La meeeg seeee... kanskje du bør se litt nøyere på hvilken dato det er snakk om. fra mnd 08 til mnd 09 er det faktisk 1 hel mnd. Det er jo faktisk 5 UKER siden jeg sendte kortet. Makan! Syns jeg har vært tolmodig nok jeg... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 tror jeg hadde sett på punkt §31 på den lista http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#31 Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede. poenget er vel at hvis de bruker jævelig lang tid, f.eks 5 uker, burde de gi deg et prisavslag elns.. eller så kan du heve kjøpet (se neste paragraf)... Lenke til kommentar
Svonna Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Det er vist vanlig det på itbutikken. Hadde en dvd rom inne til retur for litt sida. Manuel behandling af retursag. 01-08-2002 14:03:20 Vare modtaget. Retursag overdraget til tekniker. Bogholderimæssig afslutning 02-09-2002 12:04:22 Retursag afsluttet Så tommelen ned for itbutikken. Hvordan i ******* klarer de å bruke så land tid på returene sine? Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Det er dritkjedelig å vente på slike saker :sad: Har bare hatt en retursak, den var hos multicom. Jeg sendte tilbake en defekt hd, de ringte meg tidlig dagen etterpå og gjorde da en avtale, fikk ny hd dagen derpå igjen. Hele saken tok bare 2 dager, sinnsykt bra service. Hadde vært greit om flere hadde fulgt i deres fotspor! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå