Gå til innhold

Er det vanlig at retur saker tar så lang tid?


Anbefalte innlegg

Fikk et HK derfra, og det ver defekt. Sendte det inn, og det er snart 1 mnd siden.

 

Retursak opprettet: 09-08-2002 21:11:09

 

Nåværende status: Afventer varen tilbage fra reparation

Siden09-09-2002 08:25:20

 

Leste om den annen kar, som hadde ventet 2 mnd på en retur sak.

 

Har ikke klaget enda, kanskje jeg skulle det!? Ringe å mase som bare det.

 

Poenget var at jeg kjøpte også CPU, og prisene detter hele tiden. Jeg er student, og driter ikke penger. Lite poeng å kjøpe en CPU dyrere, når jeg ikke får brukt den.

 

Any suggestions???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel tar det noen uker med returer ja, og noen ganger en måned eller to. Men selv om ikke de opererer med at kunden skal få en midlertidig erstatning for varen som standard er det jo bare å ringe. Hvis det stemmer som det ble skrevet så kan du jo få et hovedkort tilsendt, hvis ikke så får du iallefall mast på de... Si høflig til de at du trenger det fort pga skole eller jobb. (må være sant da =). Eller ring fire ganger for mye enn for lite.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-16 09:28, skrev aurstad:

okei...


nr 1. Hvilken webshop er det du prater om?


nr 2. Du har nå ventet i....la meeeg seeee... hele 5 virkedager på å få et defekt hovedkort i retur som skal repareres.. tror nok du får smøre deg med litt mere tålmodighet ja.. makan!





 

nr 1. Det er itbutikken det er snakk om.

 

nr 2. La meeeg seeee... kanskje du bør se litt nøyere på hvilken dato det er snakk om. fra mnd 08 til mnd 09 er det faktisk 1 hel mnd. Det er jo faktisk 5 UKER siden jeg sendte kortet.

 

Makan! Syns jeg har vært tolmodig nok jeg...

Lenke til kommentar

tror jeg hadde sett på punkt §31 på den lista

 

http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#31

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

 

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.

 

poenget er vel at hvis de bruker jævelig lang tid, f.eks 5 uker, burde de gi deg et prisavslag elns.. eller så kan du heve kjøpet (se neste paragraf)...

Lenke til kommentar

Det er vist vanlig det på itbutikken. Hadde en dvd rom inne til retur for litt sida.

 

Manuel behandling af retursag.

01-08-2002 14:03:20 Vare modtaget. Retursag overdraget til tekniker.

 

Bogholderimæssig afslutning

02-09-2002 12:04:22 Retursag afsluttet

 

Så tommelen ned for itbutikken. Hvordan i ******* klarer de å bruke så land tid på returene sine?

Lenke til kommentar

Det er dritkjedelig å vente på slike saker :sad:

Har bare hatt en retursak, den var hos multicom. Jeg sendte tilbake en defekt hd, de ringte meg tidlig dagen etterpå og gjorde da en avtale, fikk ny hd dagen derpå igjen. Hele saken tok bare 2 dager, sinnsykt bra service. Hadde vært greit om flere hadde fulgt i deres fotspor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...