Gå til innhold

E-MU 0404 eller M-Audio Delta Audiophile 2496

Anbefalte innlegg

Morn folkens

Har tenkt på et nytt lydkort og har sett på to stykker i 800 kr klassen.

E-MU 0404 (=>computer=>E-MU Lydkort) og

M-Audio Delta Audiophile 2496(=>computer=>M-Audio Lydkort)

Fokus er opptak fra større pa annlegg og midi utstyr samt god lydkvalitet selvfølgelig. Noen som har erfaringer? Forslag?

Tenkte jeg skulle bestille fra Kick Music som er norskt. Er veldig åpen for billigere butikker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt litt av kvelden til å undersøke litt.

Jeg har selv vurdert å kjøpe et godt lydkort til pc'en pga at jeg egentlig er et hifi-menneske.

Jeg ville kjøpt det fra M-audio hvis jeg var deg.

Det har 64-bit støtte som kan brukes, er kompatibelt med pci-X.

Kort sagt virker det veldig bra.

Lenke til kommentar

Lydkortet er 24 bit, på samme måte som en cd er 16 bit, derfor vil en få bedre lyd på cd'er. Det kalles upsampling å bruke høyere bitoppløsning på D/A-konverteren i forhold til originallyden som er 16 bit på cd'er altså. I professjonelle lydstudioer tror jeg det jobbes med 32 bit.

64 bit-funksjon betyr at det utnytter et operastivsystem med 64 bit fullt ut, som Win XP 64. En får derfor bedre utnyttelse av prossessoren i maskinen, og det går hurtigere å gjøre ting som redigering o.l hvis en har et sånt operativsystem. Har jobbet litt med musikk-redigering pga at jeg har overført LP'er til pc'en som jeg senere har brent ut på cd.

Så den ekstra regnekraften er nok kjærkommen i både lyd og bilde-redigering, som etter min erfaring krever en ganske kraftig maskin.

Så hvis du skal tenke langsiktig, hvis det er mulig å si det innen pc-sjangeren, bør du altså gå for M-audio som er et velkjent merke.(for meg ihvertfall)

Windows Vista kommer i både 32 og 64 bit-utgave på samme måte som det har gjort det med Win XP. Så for meg hadde valget vært enkelt siden jeg vet hvilken bit-versjon av Vista jeg skal ha. Men hvilken av de 7-8-9(?) versjonene det blir er ikke godt å si.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...