phax Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) hei, driver og tester flashe min nye k600i med davinci for og få fjernet stygge entry greiene til telenor. har kjøpt meg 2 credits og lastet ned firmware til nå.. men det skjer ingenting uansett hva jeg prøver. får bare "Hold "C" button and plug USB cable" gjør så dette men ingenting skjer, står bare på 0%... legger ut et lite screenshot av innstillingene mine, har sikkert valgt noe feil. aldri testa dette før. Håper på raskt svar. edit: nå fikk jeg opp innstall av USB flash device når jeg satt lenge nok og ventet med c inne, men har jo ingen drivere til dette.. regner med det er her problemet ligger. må prøve finne disse driverene da... rart det ikke følgte med davinci pakken synes nå jeg. Endret 4. februar 2006 av phax Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Fikk litt fremgang nå, var USB flash driverene som ikke var innstallert. men noe er tydeligvis galt likevel.. her er log'n: Client Version 15.7 Getting data from server... Connection ok! Data recieving... Credits: 2, Counter: 0 Turn off the phone. Hold "C" button and plug USB cable. Phone attached! Detected SonyEricsson: Z1010/V800/Z800/K600/V600/W900. Status Ok, OTP Close, CID36, PAF1 IMEI: 356572-00-316899 Loading Main File. Please wait... Getting Flash File boot block... Getting data from server... Connection ok! Data recieving... Flash Color RED, Phone Color BROWN Loading Main File. Ok! Loading FS File. Please wait... Getting Flash File boot block... Getting data from server... Connection ok! Data recieving... Flash Color RED, Phone Color BROWN Loading FS File. Ok! CID ignoring feature not available with DCU60 and miniUSB cables. Use service cable for this target. Execution Time - 00:00:59 Done! Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 DaVinci har et godt forum for dette, men la gå... Du kan ikke flashe brun sw til rød sw med dcu60 eller miniusb-kabelen, da må du ha DaVinci sin Cruiser Cable. Sjekk forumet til DaVinci for svar på hva rød og brun sw er og hva du kan gjøre for å få til det du ønsker å gjøre. -snubbel Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Sorry, men jeg må nesten le... Igjen, dette er Telesalg.no sin feil. De har som sagt fjernet operatørlåsen før de solgte deg telefonen, og siden de ikke har peiling på hva de driver med har de konvertert telefonen til brown (developer), uten å konvertere den tilbake til RED (retail). En brown telefon er ikke mulig å flashe med original USB. Bare som en liten tilleggsopplysning - dersom du hadde fått problemer med telefonen, er det ikke sikkert vanlige SE verksteder en gang kunnet fikset den på grunn av dette... Eksempel har vi her. Endret 4. februar 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå