Gå til innhold

Boikott av varer fra muslimske land...

Anbefalte innlegg

Hei... etter å ha fått et realt sjokk fra den siste månedens innblikk i neandertalkulturen som eksisterer hos disse som boikotter norske varer har jeg tenkt lenge på å sette hardt mot hardt. Men samme hvor mye og lenge jeg tenker kommer jeg ikke på en jævla ting jeg kan kjøpe som kommer fra disse landene, utenom tepper da selvfølgelig.

Er det bare teppevevere i disse landene eller har dere flere eksempler på produkter.

(kebab er utelukket da de blir laget av norske muslimer som sannsynligvis har moral nok i hodet til ikke å oppføre seg som primater)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja.... De burde være fornøyde med alle de millioner av kroner som Norge har sendt til dem... De muslimene må ha forferdelig lite å finne på!! ;) Men som de har sagt selv så er det en del av religionen å ta over verden!! Og slike muligheter som dette til å lage opptøy må de jo bare bruke..... Jeg tror verden snart vil være litt mere obs på muslimene.

Lenke til kommentar

Tror det blir håpløst. Mange merkevarer fra vestlige firma produseres i muslimske land, men hvem boikotter man egentlig da. Og rike oljenasjoner i Midt-Østen har investert sine penger i vestlige firma. Tror ikke en boikott er gjennomførbar for vanlige folk.

Lenke til kommentar

-mAdz-

Jeg liker muslimer, jeg liker ikke islam... det er kulturen jeg har blitt skremt av.

At du har problemer med å skille mellom sak og person rettferdiggjør ikke å kalle noen barnslig. Tegningene ble i Norge publisert i en liten ubetydelig kristenavis men har blitt til de grader utnyttet av religiøse ledere som med viten og vilje har villedet folket til å hate Norge,og Danmark. Disse religiøse lederne utnytter enhver sjanse til å skape frykt og hat mot den vestlige verden.

Hvis du hadde fulgt med litt så var det ei tidligere muslimsk dame i nytt på nytt som forklarte om islam og sammenlignet kulturen med kristendommen før reformasjonen. Derfor blir det kanskje å ta litt hardt i av meg å kalle det neandertalkultur, men det var en overdrivelse for å illustrere problemet. De følger gamle "hellige" prinsipper om vold og kvinneundertrykkelse, og de religiøse ledernes ord er loven.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Nei.

Det var en dansk barnebokforfatter som hadde det vanskelig med å finne en tegner til å illustrere en barnebok om muhammed. Da han til slutt fant en så ville denne personen være anonym, forlaget ville også være anonymt som følge av dette. Dette inspirerte Jyllands-Posten til å sende ut en utfordring til karikaturtegnere i hele danmark, kun et fåtall leverte inn bidrag og de fleste var veldig snille med profeten. Det mest kjente er likevel mohammed med bombeturban av Kurt Westergaard.

Det norske kristenbladet magazinet skal angivelig ha trykket disse bildene som en prøve på den norske ytringsfriheten, men jeg har en sterk mistanke om at det ligger noe mer bak. Dette går nok mer i retning av et PR-stunt og dasking av muslimer.

Likevel mener jeg det er feil av islamske stater å reagere mot staten Norge og boikotte norske selskaper. Når de i tillegg går til angrep mot norske ambassader, brenner norske flagg og trør på riksvåpenet så går de litt vel langt i reaksjonene. Derfor har jeg bestemt meg for at jeg vil ha minst mulig med denne sneversynte kulturen å gjøre og vil ikke kjøpe varer som i noen grad kan styrke den.

Lenke til kommentar
Derfor har jeg bestemt meg for at jeg vil ha minst mulig med denne sneversynte kulturen å gjøre og vil ikke kjøpe varer som i noen grad kan styrke den.

5553232[/snapback]

Interessant.

I hvilken grad tror du en slik boikott vil påvirke denne kulturen, slik du ser den? Alternativene er:

A) Styrke den

B) Ingen endring

C) Svekke den

Jeg tør påstå økende fattigdom i regionen, en naturlig følge av en omfattende boikott, ikke under noen omstendigheter vil føre til en svekkelse av denne kulturen slik du ser den. Det er tvert om gode grunner til å anta den motsatte effekten av en slik boikott, en ekstern fiende har vist seg å kunne samle personer internt.

Lenke til kommentar
Vil kommer bare til a ramme uskyldige mennesker og det vil bare gjøre saken værre.

Da er jo spørsmålet: Hvor stor støtte har disse overreaksjonene mot Muhammed-tegningene blant muslimer flest?

Hvor mange muslimer har sagt noe slikt som at "tegningene krenket meg, men jeg vet at jeg må finne meg i det siden jeg lever i et land med ytringsfrihet"?

Jeg har ikke sett særlig mange av dem. Selv den ellers så "politisk korrekte" muslim-advokaten som stadig er med i debatter på TV snakker om at vi må be om unnskyldning, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...