Gå til innhold

Hvem er det egentlig som er ekstremister!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt sant er det at man ikke bør legge skyld på norge som stat, men er det virkelig rart at mange muslimer er sinte?

En norsk kristenfundamentalistisk avis gir ut tegninger som krenker og ydymyker en hel kultur. Det er vel ikke så rart at mange føler seg ydmyket, og det er nok mange som er oppriktig sinte, sure og lei seg.

Kristne har blitt hetset i mange år her til lands. Ja, i vesten generelt. Hvorfor brenner ikke de ned ambassadene våre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Så akkuart på tv der det var innslag fra demonstrasjoner i Danmark. En muslimsk ungdom ble spurt om hvorfor han var med og svaret hans var "Det går rykter om at nazitene vil brenne koranen. Da må alle muslimer reagere!"

5551682[/snapback]

Hva er galt/rart med det?

5552337[/snapback]

Fordi det er en bok! Om noen hadde brent bibelen eller tegnet karikaturer av jesus på samme måte tviler jeg sterkt på ambasader hadde brent..

5552353[/snapback]

Fordi vi er pyser i forhold til dem.

5552386[/snapback]

feil det er fordi vi er siviliserte i forhold til dem... de lever fortsatt i den tiden vi kalte middelalderen...

Lenke til kommentar

5552386[/snapback]

feil det er fordi vi er siviliserte i forhold til dem... de lever fortsatt i den tiden vi kalte middelalderen...

5553966[/snapback]

Det er sant. Men vi må fortsatt tilpasse oss andre mennesker som bor i verden. Uansett hvor langt i utviklingen de har kommet.

Lenke til kommentar

5552386[/snapback]

Ja, kanskje du er det. Jeg er en mann som har levd i 46 år og nå skal jeg komme med en artig kommentar: Om denne elendigheten kommer til vårt vakre land Norge, så skal jeg personlig blåse skallen ut på enhver som tror på allah!

Odin er stor!

Lenke til kommentar

Jeg sympatiserer like lite med kristne som med muslimer så det gjør meg i grunnen jævlig forbanna at noen muslimer er forbanna på meg fordi jeg har norsk pass. De kan bli så sinna de bare vil på de ansvarlige for trykkingen, men når de truer meg og krenker Norge så blir jeg fly forbanna fordi verken jeg eller Norge har krenket noen av dem.

Dette er jo egentlig ikke en kamp mellom religioner, men en kamp mellom ekstremister og oss andre, normale og siviliserte mennesker. Barbarer hører hjemme i middelalderen etter min mening.

Lenke til kommentar

5552386[/snapback]

Ja, kanskje du er det. Jeg er en mann som har levd i 46 år og nå skal jeg komme med en artig kommentar: Om denne elendigheten kommer til vårt vakre land Norge, så skal jeg personlig blåse skallen ut på enhver som tror på allah!

Odin er stor!

5554536[/snapback]

Det skulle jeg likt å sett! :!:

Denne såkalte "elendigheten" er her! Det er trippelt så mange muslimer her som tror på Allah, enn Odin! Drep de du... ;)

Lenke til kommentar

5552386[/snapback]

Odin er stor!

5554536[/snapback]

Hei SaN. ;)

Vel, selv er jeg kanskje en pyse, selv om jeg gladelig gir livet mitt for å beskytte landet. Dog, jeg ikke vil sprenge meg selv i lufta, i motsetning til de som truer oss.

Lenke til kommentar

Jeg blir så frustrert for hver gang jeg hører at vi må vise forståelse for andre menneskers kultur (uavhengig av hvor de kommer fra, men i denne sammenhengen er muslimer overrepresentert).

Når skal de som kritiserer oss vise respekt for VÅR kultur?

Hvis vi hadde delt ut flyveblader og hengt opp plakater med bilder av Muhammed i Syria, Iran, eller et annet muslimsk land kunne jeg forstått disse reaksjonene. Dette er noe som er gjort i Norge. Helt og holdent innenfor norsk lovverk, og aldri ment for et syrisk publikum. Det ble gjort helt delvis for å få fram en diskusjon i Norge om ytringsfrihet og kulturpåvirkning i den "ikke-muslimske" delen av verden.

Hvorfor bryr de seg om at vi "hedninger" i et land langt vekke terger på oss en gud vi ikke engang tror på. Ifølge deres tro lever vi jo et meningsløst liv, og vil dø uten å komme til himmelen uansett...

Jeg har lest lignende tidligere i denne tråden, men gjentar det gjerne; Tenk om noen i den vestlige verden hadde begynt å brenne flagg og rasere ambassader neste gang en muslimsk 15-årig jente blir steinet til døde på grunn av at hun ikke liker fetteren hun be tvangsgiftet til som 12åring? Noe som er MINST like avskyelig i vår kultur som karikaturtegninger av en profet (er ikke engang selve guden vi har fornærmet). Tipper det hadde endt med både jihad og sevmordsbombere på tøyen-trikken...

Fikk forresten en brennhet vits på sms i går... Jeg må understreke at jeg ikke står for synspunktene i denne vitsen, men synes den var ganske morsom:

Hva om vi hente opp bilder av profeten Muhammed på alle landets sosialkontorer? Ville da muslimen boikotte dem?

Lenke til kommentar
Jeg sympatiserer like lite med kristne som med muslimer så det gjør meg i grunnen jævlig forbanna at noen muslimer er forbanna på meg fordi jeg har norsk pass. De kan bli så sinna de bare vil på de ansvarlige for trykkingen, men når de truer meg og krenker Norge så blir jeg fly forbanna fordi verken jeg eller Norge har krenket noen av dem.

Dette er jo egentlig ikke en kamp mellom religioner, men en kamp mellom ekstremister og oss andre, normale og siviliserte mennesker. Barbarer hører hjemme i middelalderen etter min mening.

5554675[/snapback]

Vi tenker likt!

Lenke til kommentar

5554675[/snapback]

Vi tenker likt!

5557576[/snapback]

I utgangspunktet enig med deg, men bildet kompliseres en del når disse andre.. "normale og siviliserte" menneskene begynner å generalisere og demonisere slik altfor mange gjør.

Det er vel kanskje ikke så lett.... noen må man jo bli forbannet på når man først blir provosert. Er så mye lettere å feie mange under én kam enn å fange opp de som faktisk lager kvalm. :no:

Det skjer her, og jeg regner med at det er det skjer der borte også.

Lenke til kommentar
Så akkuart på tv der det var innslag fra demonstrasjoner i Danmark. En muslimsk ungdom ble spurt om hvorfor han var med og svaret hans var "Det går rykter om at nazitene vil brenne koranen. Da må alle muslimer reagere!"

5551682[/snapback]

5552337[/snapback]

Fordi det er en bok! Om noen hadde brent bibelen eller tegnet karikaturer av jesus på samme måte tviler jeg sterkt på ambasader hadde brent..

5552353[/snapback]

5552386[/snapback]

Idiotisk utsagn. Blir sint når jeg leser sånt! Når ble man tøff av å flokke seg sammen med mange andre og ødelegge ambassadebygninger? Det har ikke noe med å være pyse eller tøff å gjøre. Vil tro at under 10% av de som herjet ambassadebygninger hadde gjort det hvis de hadde vært alene. Det er mye lettere å gjøre noe når du har mange bak deg. Jeg tror nesten du skrev det bare for å provosere

Lenke til kommentar

5551682[/snapback]

5552337[/snapback]

5552353[/snapback]

5552386[/snapback]

Idiotisk utsagn. Blir sint når jeg leser sånt! Når ble man tøff av å flokke seg sammen med mange andre og ødelegge ambassadebygninger? Det har ikke noe med å være pyse eller tøff å gjøre. Vil tro at under 10% av de som herjet ambassadebygninger hadde gjort det hvis de hadde vært alene. Det er mye lettere å gjøre noe når du har mange bak deg. Jeg tror nesten du skrev det bare for å provosere

5574474[/snapback]

Jeg vedder en litago på at Marley var sarkastisk.

Lenke til kommentar

Koranen er bare en bok, men den boka betyr enormt mye for muslimene, og viss folk oppfordrer til å brenne koranen, så bare oppfordrer de til mer bråk.

Jeg syntes vi burde ta det med ro og prøve å fikse denne situasjonen på en rolig måte, men viss det ikke går må vi vel bruke makt...

Lenke til kommentar
*snip en haug med quotes*

Jeg vedder en litago på at Marley var sarkastisk.

5574760[/snapback]

Jeg var ikke det. Men poenget ble misforstått. Poenget var at disse muslimene er villige til å gå MYE lengre enn den mest fanatiske kristne for å forsvare troen sin, og da kan det bli farlig når de er villige til å utstyre seg med bombebelter for å sprenge seg selv og andre i lufta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...