pal.carlsen Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Jeg har kjøpt bla et asus a7v8x, en amd xp prosessor, 512 mb ram og en hd hos psdata. Problemet mitt er at når jeg kobler dette opp til en skjerm sammen med et geforce4 ti4200 64mb ram(gainward ikke "golden sample") får jeg ikke noe bilde. Pcen starter opp, alle viftene begynner å spinne, hd dvd osv snurrer men ikke noe bilde. Skjermen står i "dvale" Den reagerer ikke. Jeg har forsøkt med to ulike skjermer som begge virker fint på sine respektive skjermer. Jeg har også forsøkt å bytte skjermkort med et annet geforce 1 kort uten hell. En annen ting er at det ikke ser ut som om tastaturet reagerer selv om pcen står på. ( et standard keytronic tastatur) Dvs at det ikke skjer noe om jeg trykker på kaps lock, num lock osv. Ingen lys blir tent for å indikere dette. Hva er det som er feilen her? Har jeg fått et defekt hovedkort? Ellers Har jeg en silent twin vifte fra microplex og den er koblet til cpu fankontakten. Rammen står i minne bank 1(apacer pc 2700), hd er koblet til raid kontroller( har prøvd primary ide også) dvd koblet til secondary ide. Kabinettet er et chieftech kab m 340 watt ( tror jeg) chieftech strøm forsyning. Har forsøkt å flytte på de fleste jumpere som kan ha noe med dette å gjøre uten hell. **** dette var nedtur :sad: !! Please gi meg litt hjelp her. _________________ Ask me no questions and I'll tell you no lies. -Ali G [ Denne Melding var redigert av: PålPot på 2002-09-16 08:48 ] Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Prøv å bytte minne-slot, skal ikke så mye til før de blir ødelagt. Hvis du ikke vil ha hket lengre, kan du sende det til meg... :wink: Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Prøv å bytte/flytte minne, resette BIOS og koble så mange vifter som mulig på PSU heller enn HK. Du kan jo prøve med en annen CPU hvis du kan få tak i det. Hvis ingenting hjelper, er det nok hovedkortet, men PSData er veldig greie på retur, og siden dette er en DOA sak, burde de sende et nytt til deg med en gang. Lykke til! Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Prøv å bytte/flytte minne, resette BIOS og koble så mange vifter som mulig på PSU heller enn HK. Du kan jo prøve med en annen CPU hvis du kan få tak i det. Jeg forsøkte å resette bios. Da tok jeg ut og satte inn batteriet, flyttet på jumperen og forsøkte å restarte men da ville ikke pcen starte. Jeg flyttet jumperen tilbake og da startet pcen igjen, men ikke før jeg hadde trykket mange ganger på knappen. Dette synes jeg var litt merkelig men etter dette startet den på samme måte som tidligere. Har bare en kabinett vifte og den er allerede koblet på psu. Er forøvrig i samtale med psdata om problemene mine. Sendte de en mail samtidig som jeg startet denne tråden og de har allerede svart. Det er ikke så dårlig vil jeg si. Desverre hadde de ikke så mye genialt å bidra med de heller, ba meg bare om å forsøke å teste annen ram og cpu om mulig. Skal forsøke å teste med en annen cpu da brodern har en eldre amd på ca 1 ghz (266mhz bus). Hvis noen har noe erfaringer med tilsvarende problemer blir jeg meeget lykkelig om dere kan dele de. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Prøv å bytte/flytte minne, resette BIOS og koble så mange vifter som mulig på PSU heller enn HK. Du kan jo prøve med en annen CPU hvis du kan få tak i det. Jeg forsøkte å resette bios. Da tok jeg ut og satte inn batteriet, flyttet på jumperen og forsøkte å restarte men da ville ikke pcen starte. Jeg flyttet jumperen tilbake og da startet pcen igjen, men ikke før jeg hadde trykket mange ganger på knappen. Dette synes jeg var litt merkelig men etter dette startet den på samme måte som tidligere. Har bare en kabinett vifte og den er allerede koblet på psu. Er forøvrig i samtale med psdata om problemene mine. Sendte de en mail samtidig som jeg startet denne tråden og de har allerede svart. Det er ikke så dårlig vil jeg si. Desverre hadde de ikke så mye genialt å bidra med de heller, ba meg bare om å forsøke å teste annen ram og cpu om mulig. Skal forsøke å teste med en annen cpu da brodern har en eldre amd på ca 1 ghz (266mhz bus). Hvis noen har noe erfaringer med tilsvarende problemer blir jeg meeget lykkelig om dere kan dele de. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Siden ikke skjermen viser noe bilde kan det være at skjermkortet ikke sitte bra nok ned i agp slotten, Prøv å ta det ut og sett det i. Se etter at ram brikken og sitter bra ned i slotten, Ram brikkene kan være vaskelige å få på plass, Bruk litt krefter. Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Takk for det tipset, det viste seg å være rambrikken som ikke satt godt nok i, den var veeldig treg! Litt pussig at ikke hk begynnte å pipe siden rambrikken ikke satt godt nok i. Det hadde spart meg for en hel kveld men irritasjon og fortvilelse, men men :smile: Hk fungerer forrøvrig helt flott uten en eneste crash og raskt og fint. Pål Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 hvilket hovedkort har du ? jeg har samma problem som deg....vifter snurrer og cd kan kjøre ut/in.... men b ios diagnostic lysa slår seg ikke på...jeg skal prøve det med skjermkort og minne nå a...men tror jeg sjekka det grundig for noen dager siden... mitt hovedkort er en uke gammel funker ikke dette så leverer jeg det tilbake på onsdag epox 8k5a Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det står jo hvilket hovedkort han har både i headeren og i den første posten :wink: Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 jeg er blind....tror jeg leste en annen post først ellerno :smile: er litt trøtt fra oslolan enda jeg :razz: Lenke til kommentar
zappis Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Minner om at Asus a7v8x kun aksepterer AGP kort med 1,5 volt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå