Gå til innhold

Hjelp med Shuttle SD31P oppsett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal igjen investere i en Shuttle, etter å ha savnet min gamle og kjære SB95PV2 som jeg solgte, framfor Midi-tower, men allikevel endte opp med høyere temperaturer enn Shuttlen. (og da med Thermalright XP-90C heatsink)

Allikevel, når det gjelder oppsettet, skal jeg ha en "top notch" Shuttle, med dobbeltkjerne-prosessor, 64-bit støtte, kraftig skjermkort, 2GB Minne, og S-ATA harddisk.

Barebonen skal brukes for det meste til gaming, men også til videoredigering etc.

Mitt følgende forslag til oppsett hittil er:

Barebone: Shuttle SD31P

Prosessor: Intel Pentium D 940 - 3.2 Ghz

Skjermkort: Powercolor x1800XT XT (512MB)

Minne: Her trenger jeg hjelp! Skal ha en god og billig singel 1024MB brikke (DDR2 667/533)

Harddisk:Hitachi Deskstar T7K250 250GB (denne har jeg fra før)

Som nevnt tidligere, trenger hjelp med å finne en singel (!) 1024MB brikke, så skal jeg kjøpe en identisk brikke senere, ettersom jeg mest trolig ikke vil få råd til å kjøpe 2GB med en gang.

Det jeg lurer veldig på er: Vil strømforsyningen kunne klare å dra alt sammen? På ATI's hjemmeside, anbefaler dem en 450W's strømforsyning, for å kunne dra skjermkortet. Barebonen har en 350W's strømforsyning.

Prosessoren kommer også til å generere en del varme, så jeg valgte 940 framfor de senere utgavene, som bruker mere strøm. 820, 830, 840 osv. (Om jeg ikke tar feil??)

Jeg er klar over at jeg sikkert vil få en del høye temperaturer, men sist gang jeg hadde en Shuttle (også P-serien) så hadde jeg nokså greie temperaturer med min 3.4 Ghz Pentium 4. (Den gamle 32-bit versjonen) Noen som vet hvilke av disse prosessorene som bruker mest strøm?

Ville jo vært genialt å ha hatt en prosessor som både yter og gir lavere temperaturer. :)

Dere kan gjerne komme med forslag til andre komponenter jeg bør vurdere, men jeg vil uansett holde meg til Intel, ettersom jeg ønsker å bruke DDR2 minne. Jeg kommer heller til å gå over til AMD, når dems nye socket kommer.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vinner ikke mye på ytelse ved å velge DDR2. Den har teoretisk høyere hastighet, men høyere latency. Jeg ville definitivt gått for AMD, but it's your choice.

Ang psu, så kommer den til å holde. Har sett folk på dette forumet med AMD Dualcore, 7800GTX, 2 GB RAM og 2 S-ATA hd'er. Shuttle PSU'er er generelt kraftigere enn andre, en 350W tilsvarer ca en 420W standard PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...