norco89 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 skal klokke en pentium 2 500MHZ...vet noen om et program som går ann å bruke? tenkte å få han opp i 900MHZ viss mulig...bruker winxp. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 900mhz anser jeg som klin umulig. ...dessuten trodde jeg at Pentium 2 450mhz var den siste? Om det går ann, må du kikke i BIOS eller på selve hovedkortet, se om det er noen jumpere (brytere) der, for å stille på multiplier eller busshastighet (FSB). Blabla, Pentium 2 har cache som ikke er så glad i klokking, så du burde ikke forvente mer enn 600mhz. (har selv klart å få en Pentium 2 233mhz (Klamath) opp i 333mhz uten videre, dog) Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 900mhz anser jeg som klin umulig....dessuten trodde jeg at Pentium 2 450mhz var den siste? Om det går ann, må du kikke i BIOS eller på selve hovedkortet, se om det er noen jumpere (brytere) der, for å stille på multiplier eller busshastighet (FSB). Blabla, Pentium 2 har cache som ikke er så glad i klokking, så du burde ikke forvente mer enn 600mhz. (har selv klart å få en Pentium 2 233mhz (Klamath) opp i 333mhz uten videre, dog) 5551279[/snapback] seff, men må jo ha et mål, det skal ikke vere så mye igjen av pcen når det er gjort. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kan du ikke lage en film som Overklokking.no gjorde? 'Burning down the house', med koking av marsmallows m.m. på en stakkars Athlon? Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) fant desverre ikke noe i bios, men er det noe program eg kan bruke på noe så gammal maskinvare? Endret 4. februar 2006 av toen Lenke til kommentar
eternal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Du må antagelig flytte på jumpere for å justere opp fsb (og evt. spenning). På den tiden var det vel bare ABIT som hadde fsb-justering i BIOS. Det er ikke noe problem. Bare les hva hovedkortet ditt heter (står vanligvis mellom pci slottene), finn manualen på internett og les der. Så stiller du den f.eks opp fra 100mhz FSB til 112mhz (dog greiest å ta det i små steg som mulig). Ikke bli skremt nå, det er lett Og P2-450 var den siste pentium 2 prosessoren. Hvis du har 500mhz, har du nok en Pentium 3. Bruk cpu-z for å se etter. Der finner du gjerne hovedkortnavnet ditt og. Endret 6. februar 2006 av eternal Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 En p3-500 går sjelden høyere enn 650mhz. Det er cachen som begrenser både på p2-333, p2-450, p3-450 og de i området rundt. Jeg hadde selv en p2-333 når jeg fant hardware.no tilbake i 1998... Denne saken planslipte jeg l2-cachen på og monterte kjøle-spacer til en Alpha kjøleribbe, slik at jeg fikk den opp i 500mhz, men det var stress! Dog, hvis det viser seg at du har en p3-500E så stiller saken seg ganske annerledes. Denne kjernen gikk ofte til 7-8-900mhz med adekvat kjøling og SL3R2 er den som gikk lengst. Men: finn først ut hva slags hovedkort og prosessor du egentlig har, så blir det litt lettere å komme med forslag. DrE Lenke til kommentar
eternal Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 p3-500E kjernen gikk ofte til 7-8-900mhz med adekvat kjøling og SL3R2 er den som gikk lengst. Angir E'en at dette er Socket 370, mens "vanlig" P3-500 er Slot1 med Katmai kjerne? Lenke til kommentar
andreg Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 fant desverre ikke noe i bios, men er det noe program eg kan bruke på noe så gammal maskinvare? Var ihvertfall ikke noe programvare på den tiden som kunne brukes til klokking. Et godt gammelt Abit BH-6 hovedkort er hva du trenger for å kunne endre fsb på Slot 1 cpuer. Brukte det kortet selv med en PII 300MHz som kjørte stabilt som fjell på 450MHz (dette var faktisk en PII, og ikke Celeron utgaven som "alle" klokket til 450MHz). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå