Gå til innhold

Nytt HK, CPU(intel), Ram og skjermkort 10K

Anbefalte innlegg

skal som topic sier kjøpe meg nytt skjermkort, HK, cpu og ram, har egentlig allerede kjøpt meg HK (Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX SATAII,Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16) men dette for jeg solgt om det er krise.

Har prøvd meg litt rundt og lurer på dette oppsettet:

*Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX SATAII,Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

*Corsair TWIN2X 5400UL DDR2 1024MB CL3 Kit w/two matched CM2X512A-5400UL Dimm's

*Intel Pentium D 920 2.8GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

*PowerColor Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I, Retail

Noen som har noen kommentarer, innvedinger eller ville valgt anderledes??

Pc'en vil bli brukt mest til Spill.

HD'er er allerede kjøpt (Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM, Western Digital Caviar SE16 400GB SATA 16MB 7200RPM)

Ellers så er jeg litt usikker på PSU men det løser jeg. Kabinettet er førøvrig ett Cooler Master Stacker 810 Kabinett Sølv .

Håper på all mulig hjelp da jeg synes det er ett hav av produkter og velge i.

Med vennlig Hilsen

Patrick T.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullete av deg å legge til SLi HK da efikkan. Asus MVP kortene støtter CF og er i tillegg muligens det beste hovedkortet du får tak i...

5555234[/snapback]

Nåja... Det beste CF kortet du får tak pr. dags dato iallefall, men jeg vet mange nf4 kort som jeg heller ville hatt hvis jeg ikke skulle kjøre CF. :ermm:

Lenke til kommentar

Kommer på 10684 hos Komplett, også får vi bare vente på att det kommer flere og skriker att enn ikke kan kjøpe Intel.

5555825[/snapback]

Selvsagt kan man kjøpe Intel, det er bare at man får mye mer for pengene med AMD nå om dagen. D940 er i klasse med Athlon X2 4400+ prismessig, men ikke i nærheten ytelsesmessig.

Men det er en fri verden, Intel CPU'ene er iallefall best til å utvikle varme da..... :innocent:

Lenke til kommentar

Har da fått ett nytt forslag av en kompis på en AMD pakke:

*ABIT Fatal1ty AN8 SLI,nForce4 SLI,Socket -939,ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

*AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

*2 stk, Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

*XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Blir nesten bare mer svett jo fler jeg snakker med jeg :p

Sinnsykt mye forskjellig og handle og ikke minst menninger :D

Lenke til kommentar
Den så fin ut, ja.

Masse muligheter til overklokking både på CPU og GPU.

Husk å kjøp et greit kabinett og en sterk PSU, samt kjølere som ikke gjør deg døv.

5555970[/snapback]

Har kjøpt Cooler Master Stacker 810 Kabinett Sølv og har en 430W PSU men ser ut som om den ryker så må nok finne meg en ny en. Også må jeg ha kjølere som du sier... noen anbefalniger der da til AMD 64??

Endret av Patrace
Lenke til kommentar
Har kjøpt Cooler Master Stacker 810 Kabinett Sølv og har en 430W PSU men ser ut som om den ryker så må nok finne meg en ny en. Også må jeg ha kjølere som du sier... noen anbefalniger der da til AMD 64??

5556073[/snapback]

Thermalright XP90C med ei stillegående Papstvifte er en bra kombinasjon.

Lenke til kommentar

Da er delene bestilt. Gleder meg som en unge til jeg får dem. :dribble:

Her følger bestillingen:

*ABIT Fatal1ty AN8 SLI,nForce4 SLI,Socket -939,ATX,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

*AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

*Cooler Master 4 i 3 modul, Konverter 3x5.25" til 4x3.5", Med 120mm Vifte

*Cooler Master Stacker Kabinett Black/Silver (Uten Strømforsyning)

*Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

* 2 stk-> Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

*Thermalright XP-120 CPU-Kjøler Socket 478/754/939, (uten vifte)

*Western Digital Caviar SE16 400GB SATA 16MB 7200RPM

*Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

*XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Mus tastatur og skjerm har jeg da fra før av men må snart kjøpe meg nytt der og vel... Kan ikke ha gamelt sammen med nytt :roll:

Lenke til kommentar

Er det noe som har skjedd i det siste som jeg ikke har fått med meg eller? Altså en nasjonal boikott av Intel...

Jeg har selv både Intel og AMD baserte PCer, og må si jeg er like fornøyd med begge... Med en god og stille CPU kjøler er det ikke noen problem med varme fra Intel CPUen...

Nå jeg om ikke så lenge skal oppgradere så kommer jeg til å velge Intel, både fordi disse prosessorene tåler mer varme enn AMD samtidig som de er litt mer "solide".

Lenke til kommentar
Er det noe som har skjedd i det siste som jeg ikke har fått med meg eller? Altså en nasjonal boikott av Intel...

Jeg har selv både Intel og AMD baserte PCer, og må si jeg er like fornøyd med begge... Med en god og stille CPU kjøler er det ikke noen problem med varme fra Intel CPUen...

Nå jeg om ikke så lenge skal oppgradere så kommer jeg til å velge Intel, både fordi disse prosessorene tåler mer varme enn AMD samtidig som de er litt mer "solide".

5574063[/snapback]

Virker som om fler og fler bruker AMD.

Jeg personlig har alltid hatt INTEL og det blir en første for meg nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...