storken Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 det jeg liker med stasjonære pcer er jo att du kan velge akkurat det du har lyst på og bygge det sjøl! men kan dette gjøres på bærbare? altså kjøpe kabinett med skjerm og hovedkort og selv sette inn cpu, skjermkort,ram osv? takker for svar! Lenke til kommentar
Variable Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) www.netshop.no www.komplett.no www.dell.no www.whitebox.no sikkert flere også netshop kan du kjøpe delene løst vet jeg, men du kan like greit bruke byggesystemene til de forskjellige butikkene Endret 4. februar 2006 av chrda Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Ja det kan gjøres. Har selv satt sammen et par bærbare. Du kan kjøpe barebones/barebook på netshop, psdata, mamoz, osv. Prisene varierer fra nettbutikk til nettbutikk. Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Ja det kan gjøres. Har selv satt sammen et par bærbare. Du kan kjøpe barebones/barebook på netshop, psdata, mamoz, osv. Prisene varierer fra nettbutikk til nettbutikk. 5552267[/snapback] hvordan er da prisene? og hvordan er kjøling osv? vill faktisk overklokke... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Overklokking kan du bare glemme hvis det gjelder prosessoren. Skjermkortet kan du overklokke. Prisene? Bare titt litt på de forskjellige nettbutikkene og sammenlign priser. Jeg kjøpte f.eks brukt prosessor, dermed sparte jeg litt penger på det. Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 ok. er du sikker på dette med overklokking? tenker på å kjøpe en 740 og klokke den opp til 2ghz. er dette komplett umulig på disse hovedkortene? og jeg spør igjen: hvordan er det med kjøling? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kjøling er så som så. Husk at dette er bærbare med minimalt med plass. Skal du pinmodde? Overklokke tror jeg nok du bare kan glemme hvis du ikke skal pinmodde da. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...ias=it24&gid=16 der finner du litt av hvert Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...ias=it24&gid=16 der finner du litt av hvert 5552416[/snapback] jeg vil helst ha 17" skjerm... så jeg fortsetter å lete! og jeg spør igjen: hvordan er kjøleløsningen på en bærbar barebone? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det er helt likt som andre bærbare. Bare fordi de er barebone så betyr det ikke at de skal være forskjellige. Lenke til kommentar
storken Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 ok tror jeg har slått dette litt ifra meg fordi det ser ikke ut til å være så mye å spare på det.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 kan jo være verdt opplevelsen da? ;P Lenke til kommentar
killabie Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...ias=it24&gid=16 der finner du litt av hvert 5552416[/snapback] jeg vil helst ha 17" skjerm... så jeg fortsetter å lete! og jeg spør igjen: hvordan er kjøleløsningen på en bærbar barebone? 5552439[/snapback] Netshop.no selger vel Clevo m570a m/17" skjerm, barebone. Samme type som WB og SHG selger med utbyggingsmuligheter! Selv sitter jeg med en brand new WB CL77 med sonoma 2g samt 2gb ram og 7800 gtx kort, digger bare denne lappisen som ko inn i mitt hjem for bare noen timer siden! Anbefaler å gå for en Clevo, da disse ikke føles så "plasticfantastic" Lenke til kommentar
storken Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) har deppa litt nå men fikk oppmuntring av innlaggene til espennyh og killabie! hva betalte du for det der oppsettet ditt killabie? kan du klokke i bios? 7800gtx go? eller ekte stasjonær-gtx? hvordan er det å kjøre 2 disker i raid i en bærbar? hva ligger temperaturene dine på? Edit: er det med hovedkort i det kabbiset? Endret 5. februar 2006 av storken Lenke til kommentar
killabie Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Alt i alt så kom det seg på 19500,- ink mva og frakt. Tror alle får med en så kalt "delux bæreveske" kan ikke påstå at den er så mye delux men den duger. Ellers så bestillte jeg med trådløst nett og bluetooth, samt skjerm på 1920 - 1200 oppløsning. Og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på. Helhets inntrykket etter et døgn med maskina er topp. Er ikke helt så stille som jeg ville ha men hva f..n, med den stat¨n så kan man vel ikke forvente noe annet. For bedre bilder og info om maskinen se på Clevo sine nettsider, finner den under betegnelse M570A Happy Hunting.. Klokking er jeg ikke sikker på, lurer litt selv på dette.. Skal ta en runde med leting på nett. Sugen etter å prøve det selv.. Endret 5. februar 2006 av killabie Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det der hørtes ut som en syk bærbar. Banker vel mange av oss som sitter med middels stasjonære, vil jeg tro. Lenke til kommentar
killabie Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Det der hørtes ut som en syk bærbar. Banker vel mange av oss som sitter med middels stasjonære, vil jeg tro. 5554324[/snapback] tweak.dk har kjørt en test på denne du finner resultatene her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=627 Endret 6. februar 2006 av killabie Lenke til kommentar
storken Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Det der hørtes ut som en syk bærbar. Banker vel mange av oss som sitter med middels stasjonære, vil jeg tro. 5554324[/snapback] tweak.dk har kjørt en test på denne du finner resultatene her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=627 5559567[/snapback] hva er prisen? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 VEKT: 3,8 KG bare! Lenke til kommentar
killabie Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Det der hørtes ut som en syk bærbar. Banker vel mange av oss som sitter med middels stasjonære, vil jeg tro. 5554324[/snapback] tweak.dk har kjørt en test på denne du finner resultatene her: http://www.tweak.dk/tests2.php?id=627 5559567[/snapback] hva er prisen? 5560542[/snapback] Prisen står jo over da, i innlegget. Men kom seg til slutt på 19500 lapper! Måtte grave dype for å finne alle de! Digg å kunne kjøre BF2 med en oppløsning på 1600-1200? med alt på høyt å 4aa, med null etterslep. Elsker den nye lappen min! Endret 9. februar 2006 av killabie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå