Gå til innhold

XBOX 360 brukerstøtte


buspar

Anbefalte innlegg

Helt ubrukelig brukerstøtte!

 

Jeg fikk et problem med min trådløse kontroller og ville bytte den. Virker som en enkel jobb, men den gang ei. Jeg hadde hørt at Microsoft kom og hentet saker og ting som ikke var i orden, men hvis ikke tenkte jeg det ville være mulig å bytte den i butikken der jeg kjøpte konsollen. Det viser seg at det ikke er mulig å hverken få de til å hente annet enn konsollen hjemme hos deg eller bytte utstyr i butikken.

Jeg ringte XBOX-kundeservice og de sa at jeg blir nødt til å sende den til de. Jeg tenkte at det kan jo gå greit det, litt stress, men ikke uoverkommelig. Så spurte jeg om de betalte frakten hehe... Og det var da jeg ble provosert, de dekker ikke frakt!! Det betyr at hver gang noen av oss som eier en XBOX 360 har problemer med noe av utstyret så må vi bruke penger på å få byttet det vi har krav på å få byttet vederlagsfritt.

Etter en del diskusjon med butikken jeg hadde handlet i og XBOX-kundeservice kom vi frem til at butikken skulle betale frakten. Men da dukker et annet problem opp, dette vil ta rundt en uke å ordne opp i og jeg har bare den ene kontrollen. Så dermed kan jeg ikke bruke konsollen.

Helt håpløst!!!

 

Noen andre som har lignende historier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres helt horribelt ut at butikken ikke kan ta seg av dette.Har forståelse for at defekte maskiner kanskje må til microsoft for sjekk, men hvis ekstrautstyr ikke kan reklameres på der det er kjøpt, ja da begynner det å bli tungvint.

 

Uten at jeg kan noe om reglene rundt dette så skal du vel ikke ha noen fraktutgifter så sant reklamasjonen er reell, noe som innebærer at du i værste fall må betale frakten begge veier hvis ingenting er galt, eller at du får godtskrevet fraktutgiften for sendingen hvis det viser seg å være reklamasjonssak, burde være sånn i hvertfall.

Lenke til kommentar

Kundestøtten mente at de på ingen måter kom til å betale for frakten til de. Selv om reklamasjonen er reell. Etter hva jeg skjønte hos Spaceworld så har de blitt instruert av Microsoft at alle reklamasjonen skal tas gjennom Microsoft.

Lenke til kommentar

Det er bare tull.Spaceworld har det totale ansvaret for varer de selger,men med konsollen er det slik at mikrosoft sender deg en eske ferdig frankert og leverer den tilbake til deg kostnadsfritt.kontrollen bør spaceworld bytte for deg uten omkostninger.Husk også at alle har 5-fem års garanti på xbox360 og tilsvarende varer iflg norsk lov.Tilleggsforsikringen som elkjop og andre selger er virkelig helt unødvendig og kun lønnsom for butikkene.Kontakt forbrukerrådet hvis du får problemer med dette.Min nermeste elkjøpbutikk tør ikke annet enn å følge loven så da xboxen min spiste PGR3 2.12.05 bytta de spillet og tilbød seg å ordne tilbakesending av xboxen.og ja den sto.og nei jeg snudde ikke boxen... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Husk også at alle har 5-fem års garanti på xbox360 og tilsvarende varer iflg norsk lov.

5552300[/snapback]

 

Ikke bland garanti og reklamasjon nå....

Lenke til kommentar
Husk også at alle har 5-fem års garanti på xbox360 og tilsvarende varer iflg norsk lov.

5552300[/snapback]

 

Ikke bland garanti og reklamasjon nå....

5552329[/snapback]

 

Sorry,ble vel litt for engasjert...2års garanti og 5 års reklamasjonsrett er vel det riktige

Lenke til kommentar

jeg har også et lite problem med brukerstøtten til x360. Mitt problem er en ekstrem støy fra strøm-mursteinen. etter å ha vekslet flere mailer med brukerstøtten uten å få noe hjelp så fikk jeg beskjed om at jeg ble nødt til å ringe dem. Jeg gjorde dette, og etter å ha hatt en lang samtale med en trivelig brite, der vi kom fram til at jeg måtte få mursteinen byttet og at de skulle sende en eske/? for å returnere den i. trodde jeg at alt var i orden. den gang ei. jeg har nå ventet 9 dager og har enda ikke sett snurten til noen eske fra msoft.

Lenke til kommentar

I følge forbrukerkjøpsloven er det selger som skal stå for reprasjon/omlevering.

 

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

 

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

 

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

 

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

 

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...