Gå til innhold

Nytt objektiv: Sigma 30mm 1.4!

Anbefalte innlegg

Hentet objektivet som jeg bestilte for et par dager istad, og jeg er ganske så fornøyd med det så langt.

Legger med et test-bilde som jeg tok av bikkja istad. Holder kamera i knehøyde her, mens hunden ser opp på meg.

Instillinger er, f 1.4, lukker 1/100, iso 400.

Ingen oppskarping i etterkant, kun noen små endringer i levels. Synes objektivet gir skarpe og fine bilder, men fokuseringen kan være litt vanskelig når man bruker f/1.4, ihvertfall når motivet er nært.

Bilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette bildet satt fart i "må ha"-tankene mine omkring dette objektivet. Grattis. Flott hund og artig utsnitt. Det er gøy å skyte fra hoften, eller knærne i ditt tilfelle, når resultatet blir så bra som dette :mrgreen:

Må ha et slik jeg også. Da skal jeg til og med leve lykkelig med min billige zoom og 50+105mm som eneste optikk.

Lenke til kommentar
Er det 90mm Tamron Makro dere prater om?

Har lurt litt på om det kan brukes til vanlig også? eller er det kun til portretter og makro? Med til vanlig mener jeg til litt allround liten telebruk... på en måte

5551729[/snapback]

I aller høyeste grad kan det det. Macroobjektiv i denne klassen (100mm +/-) er av de skarpeste objektivene overhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...