asfalthore Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hentet objektivet som jeg bestilte for et par dager istad, og jeg er ganske så fornøyd med det så langt. Legger med et test-bilde som jeg tok av bikkja istad. Holder kamera i knehøyde her, mens hunden ser opp på meg. Instillinger er, f 1.4, lukker 1/100, iso 400. Ingen oppskarping i etterkant, kun noen små endringer i levels. Synes objektivet gir skarpe og fine bilder, men fokuseringen kan være litt vanskelig når man bruker f/1.4, ihvertfall når motivet er nært. Bilde Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Dette bildet satt fart i "må ha"-tankene mine omkring dette objektivet. Grattis. Flott hund og artig utsnitt. Det er gøy å skyte fra hoften, eller knærne i ditt tilfelle, når resultatet blir så bra som dette Må ha et slik jeg også. Da skal jeg til og med leve lykkelig med min billige zoom og 50+105mm som eneste optikk. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Takk PMnormal, dette objektivet kommer nok til og vær festet på kamera for det meste framover nå ja. Det neste må bli et Tamron 90mm eller noe i den duren. Legg merke til tennisballen på bildet, hvor massakrert den er blitt av hunden. hehe Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 He he, la merke til det. Er helt enig. Det eneste man trenger er en god kort tele (eks.90mm, som er glimrende), et lyssterkt og skarpt normalobjektiv og en moderat vidvinkel, kanskje en skikkelig vidvinkelzoom hvis man har spanderbuksene på. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Er det 90mm Tamron Makro dere prater om? Har lurt litt på om det kan brukes til vanlig også? eller er det kun til portretter og makro? Med til vanlig mener jeg til litt allround liten telebruk... på en måte Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Er det 90mm Tamron Makro dere prater om? Har lurt litt på om det kan brukes til vanlig også? eller er det kun til portretter og makro? Med til vanlig mener jeg til litt allround liten telebruk... på en måte 5551729[/snapback] I aller høyeste grad kan det det. Macroobjektiv i denne klassen (100mm +/-) er av de skarpeste objektivene overhodet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Wow! Fantastisk bilde, må jeg si. Ser absolutt skarpt ut ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå