Jarle;) Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hei! Eg har nå surfet rundt etter bærbar pc, og har kommet fram til disse to: Mpx kn1 Netshop 259ien Er villig til å bruke rundt 13-14k Er i militæret for tida og blir student til høsten, slik at støy og portabilitet er viktige faktorer. Kn1 virker rimeligere og kan bli kraftigere. Mens 259ien støyer mindre og har lengre batterikapasitet. Men oppladningstida tar jo evigheter. Klarer liksom ikkje å bestemme meg. Kom gjerne med innspill på hvilken eg skal velge! Ellers er mine kriterier for pcen: 15,4" skjerm min. 1024 mb minne 100Gb harddisk greit skjermkort (6600 el x700) Dersom det eventuelt er andre pcer med tilnærma samme spec. så nevn de gjerne! Håper noen kan hjelpe meg med valget. Ellers er det ett supert forum Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Netshop pcen er et bra valg Får en flott en til den prisen du vil ha, bare konfiguer den slik du vil ha den Lenke til kommentar
Budull Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hei. Jeg er på utkikk etter akkurat det samme, og her er to pcer til som jeg har sett på i tillegg til de to du har nevnt: Fra psdata.no 1559 Fra dell.no satt jeg opp den nye inspirion 9400 med maks batterier og det beste skjermkortet og da kom den på drøye 15k, og denne har jo ordentlig skjermkort og kan handle opp med det meste av spill en stund fremover. Mine tanker er at du får mest for pengene på psdata.no ettersom du slipper å betale for operativsystem. Å sette opp pcn og sånt kan man jo orndne selv og spare penger. Men jeg liker designet på mpx.no Kn1 og med 1,8ghz og 2gb ram til 13,5k er jo dette en rimelig pc. Fra zepto.no får du også 6515WD med innebygget bluetooth, 1,3mpx kamera og tv-tuner med fjernkontroll, 1,5gbram, 1,7ghz og windows media center med fjernkontroll til 15,5k. (trekk fra 1700 for windows hvis du ikke vil ha det). Det er utvilsomt kjekt med tvtuner, og innebygget webcam kan jo også for noen være kjekt å ha med. Endret 4. februar 2006 av Budull Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Eg og har sitt på psdata sine tundraer, og de virker jo ganske så rimelige og greie pcer. Eg ville foretrekke 15,4" skjerm fremfor 15" og da blir valget 1032 Har også sitt på dell sine maskiner, men 17" skjerm blir nok litt for stort til å reknes som bærbar for meg. Heller mest mot 259ien men oppladningstida trekker veldig mye ned... Samtidig er jo kn1 en vakker pc. eneste som trekker ned er skjermoppløsninga og evt viftestøy ved bruk. Selv om noen her på forumet sier at ved å klokke cpu og gpu ned får kn1 til å bli tilnærmet støyfri. Men så er det andre igjen som sliter med å få viften til å roe seg. Blir derfor i tvil om valget.... Lenke til kommentar
Intercom Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Eg og har sitt på psdata sine tundraer, og de virker jo ganske så rimelige og greie pcer. Eg ville foretrekke 15,4" skjerm fremfor 15" og da blir valget 1032 Har også sitt på dell sine maskiner, men 17" skjerm blir nok litt for stort til å reknes som bærbar for meg. Heller mest mot 259ien men oppladningstida trekker veldig mye ned... Samtidig er jo kn1 en vakker pc. eneste som trekker ned er skjermoppløsninga og evt viftestøy ved bruk. Selv om noen her på forumet sier at ved å klokke cpu og gpu ned får kn1 til å bli tilnærmet støyfri. Men så er det andre igjen som sliter med å få viften til å roe seg. Blir derfor i tvil om valget.... 5551629[/snapback] Er det ikke noen som har disse pcene her som kan fortelle litt om dem? Lurer veldig på å ta Netshop'ern jeg også, eneste jeg er usikker på er om den er tung og klumpete samt at designet trekker en del ned. Den virker litt trøtt og kjedelig kosmetisk sett. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Netshop pcn har jo mye bedre skjermoppløsning og 256mb skjermkortminne, men den er jo også ganske mye dyrere. Kn1 kan du få med 2ghz og 2gb ram til 14k, men hvilken type cd/dvd-brenner følger det med på denne. 259ien med 2gb ram og 2ghz kommer på 15k, men da er kanskje minnet på skjermkortet verdt pengene... på whitebox.no finner du 1559'en med 2ghz og 2gb ram til 13k... Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 259ien er litt dyrere ja. Men den har som nevnt bedre grafikkløysning enn kn1. Mine inntrykk etter å ha lest litt her på forumet: 259ien : positivt: God skjerm, lite støy, lang batterikap., god grafikk. negativt: Portplasseringer, litt klumpete utseende, lang oppladning, dyrere. Kn1: positivt: God grafikk, pent utseende, gode portplasseringer, kort oppladning, rimeligere. Negativt: Skjermoppløysing, viftestøy. Felles gir begge pcene god ytelse med centrino, intel p. M og valgfri sammensetning. Stemmer dette med brukernes oppfatninger, eller tar eg feil ? (Skulle kombinert disse to, hehe ) Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 En ting som gjorde at jeg la fra meg alle planer om å kjøpe kn1 var (men dette har jeg bare lest) at den setter merker fra tastaturet på skjermen. Legg et A4 ark imellom sier noen. Men for meg er dette ikke godt nok. En solid konstruksjonsfeil spør du meg. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har du kommet til et valg enda eller? Er 1559 uaktuell? Jeg er ikke glad i viftestøy, så for min del tror jeg valget står mellom 259ien og psdata sin 1559... Får surfe litt rundt og se på erfaringer med 1559'en. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har selv hatt Netshop 259IEN ca. 1 måned nå og jeg er VELDIG fornøyd! Var skeptisk til oppladningstida selv, men er jo bare å kople den til strøm over natta f.eks. (tar ca. 6-7 timer å lade opp med maskinen på). Den er veldig støysvak, kan velge mellom to grafikkløsninger som er en stor fordel og batterikapasitet på 3 1/2 time med surfing ved trådløst nettverk er bra! Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Har etterhvert nærmet meg mer og mer netshop 259ien. Kn1 er sikkert ein knall pc, men pga, skjerm og evt støy dropper eg den. Eg ar også sett litt på Acer aspire 1694 Det er jo igrunn ein fin pc. Men tror nok valget blir 259ien. Da folk flest som har denne pcen virker fornøyde. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) En ting som gjorde at jeg la fra meg alle planer om å kjøpe kn1 var (men dette har jeg bare lest) at den setter merker fra tastaturet på skjermen. Legg et A4 ark imellom sier noen. Men for meg er dette ikke godt nok. En solid konstruksjonsfeil spør du meg. 5562836[/snapback] Har kn1 selv, og dette er totalt feil opplysning! Det blir ingen merker whatsoever på skjermen av tastaturet. Dersom du klarer å få merker på den kan du skylde på deg selv og ikke konstruksjonen på maskinen! Skjermen på kn1, til tross for oppløsningen synes jeg er knallbra. Fungerer ypperlig etter mine krav, eneste negative med kn1 er støyen. Når temperaturen kommer opp i 55 grader begynner vifta å suse litt til den er kommet ned i 49 grader. Hvis jeg spiller spill går den på maks hastighet hele tiden, men hva kan man forvente da? skjermkortet og cpu'en produserer mye varme når man spiller... Endret 9. februar 2006 av Blazter Lenke til kommentar
bluemusic Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg skjønner ikke sytet på at 259ien ser så stygg ut. Ette min mening ser den bedre ut en de fleste laptopper jeg har hatt og sett. Dekselet er litt kjedelig i bare grå, men du ser da mest på det som er under. Når skjermen er oppe ser den unektelig meget pen ut. Lenke til kommentar
Jarle;) Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Men mpx sin kn1 er sikkert ein knall pc, men valget for min del blei tilslutt netshop sin 259ien. Sitter nå med pcen foran meg, og er storfornøyd med denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå