Tåkelys Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Da skjedde det utrolige at ATX pluggen, som forsyner CPU med ekstra strøm, smelta fast i mitt kjære ASUS P4C800-E Deluxe. Resultatet er en død PC. Er helt svart i området der pluggen sto. Får bare håpe at ikke så mange deler er ødelagt. Ikke vil jeg prøve å få noe på garantien, da jeg har fiklet mye med både strømforsyningen og hovedkortet. Så nå er det bare å spare. Er så jævla kjipt. Hadde akkurat brukt flere tusen på ny vannkjøling og kabinett. Med årsavgift og forsikring på bil, blir det vel noen mnd før jeg får råd til å erstatte delene Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.gemoneybank.no/ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Mista nettopp mitt biostar kort... det er sendt inn og venter på om jeg får noe på garantien Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.gemoneybank.no/ 5550550[/snapback] Litt for fristende for oss som hele tiden er sultne på datadeler Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Ja det er fristende. Men som uføretrygdet, har jeg desverre ikke råd til sånt. Her må det spares... Lenke til kommentar
spyro Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Kan du lodde? da kan du jo lodde ledninger fra psuen til hovedkortet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 kjedlig viss alt går sundt da.... ingen garanti Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Er det ATX 12V pluggen det er snakk om her nå, eller? Den lille firkantede hvite med 4 plugger, to +12V og to jord. Smeltet pluggen så det ikke blir elektrisk kontakt lenger, eller hvordan er det? Hvordan kunne dette skje egentlig? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Er det ATX 12V pluggen det er snakk om her nå, eller?Den lille firkantede hvite med 4 plugger, to +12V og to jord. Smeltet pluggen så det ikke blir elektrisk kontakt lenger, eller hvordan er det? Hvordan kunne dette skje egentlig? 5551075[/snapback] Lav volt tilsier at det blir mye ampere (for å få effekt altså watt). Si at kontakten av en eller annen grunn ble overbelastet eller at det ble kortslutning. Da blir mye ampere til veldig mye ampere, og når det blir veldig mye ampere så smelter ting. Så det er ikke spesielt vanskelig. Ledningene i et hus er gjerne sertifisert for 16-20A. Da kan du jo tenke deg hvordan det blir med de ledningene som er i en PSU Endret 4. februar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg satte i en Thermaltake Silent Purepower 460W. Virket helt fint en ukes tid. Kjørte min Prescott 3.2GHz på 4.1GHz over en periode med 1.575V. Merket at det noen ganger kom en svak sviddlukt. Sjekket gjennom maskinen flere ganger, uten å finne noe. Men så begynte maskinen bare å slå seg av hele tiden, og lukten ble værre og værre. Nå skal det sies at jeg bytta ut orginalviften i PSU'en med en som var litt stillere. Men PSU ble ikke noe varmere. Sjekket ofte om den kjentes varm ut. Men kjedelig er det uansett. Skal spare til et 939 system nå Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hadde akkuratt samme problemet for noen uker siden, det luktet svidd og så slutta maskinen. Kjøpte meg en hiper type-r 580w og nå funker alt bra:) Edit: SL Endret 4. februar 2006 av haakie Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Asus har 3 års garanti på korta sine, kanskje du kan ta kontakt med dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Overklokking av Prescott's på S478 er en risikosport. Socket/HK/Mosfet's er *ikke* dimensjonert for denne CPU-serien.. ihvertfall ikke over en gitt VCore.. Det er en av grunnene til at S775 ble introdusert.. som tåler atskillig mer "juling" enn "gode gamle" S478. Med 4.1Ghz og 1.575VCore er sannsynligheten for det som har skjedd trådstarter meget høy...dessverre.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Overklokking av Prescott's på S478 er en risikosport.Socket/HK/Mosfet's er *ikke* dimensjonert for denne CPU-serien.. ihvertfall ikke over en gitt VCore.. Det er en av grunnene til at S775 ble introdusert.. som tåler atskillig mer "juling" enn "gode gamle" S478. Med 4.1Ghz og 1.575VCore er sannsynligheten for det som har skjedd trådstarter meget høy...dessverre.. 5563522[/snapback] Dette kan jeg være enig i. Er mer eller mindre sluttet å blodklokke mine 2 maskiner også. Selv om de er A64 maskiner. Ser ikke noe poeng i å kjøre de på mer enn 2.2 - 2.4GHz. Man merker ikke akkurat noe forskjell fra 2.4GHz til 2.6 - 2.7GHz. Greit nok å klokke så langt man greier på standard V-core. Da belaster man ikke systemet så mye. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Fungerer igjen med en ny PSU Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Asus har 3 års garanti på korta sine, kanskje du kan ta kontakt med dem. 5554380[/snapback] feil du bor i norge. du har 5 år, de 2 siste årene går på selger altså komplett.no ect. Fungerer igjen med en ny PSU 5572447[/snapback] Gratulerer Endret 8. februar 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå