Gå til innhold

Det siste hvilested

PMnormal

Anbefalte innlegg

Noen ønsket å se Olavskirken i dagslys, og det har jeg tenkt å gi dem. Bare ikke nå. I dag bidrar meg heller med to bilder jeg tok i går, på vei hjem fra McDonalds. Tok selvfølgelig bilder av selve kirken også, men de får vente til hviledagen (i alle fall).

Her er mine to bidrag i dag. Det første kaller jeg "Final Resting Place", det siste har tittelen "Kors".

Eos 20D og Sigma 18-50/3,5 osv på 18mm, iso 400 og f/8. "Final Resting Place" er tatt på 1/40s, "Kors" på 1/15s. Begge er tatt med håndholdt kamera og fikset litt i rawkonverteringen. Fjernet også en hvit gravstøtte i PS.

Obs: Bildene kom visst i feil rekkefølge. Det skjønner dere nok ut fra titlene.

post-76334-1139062938_thumb.jpg

post-76334-1139062969_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på bilde 1 burde ikkje de fremste korset vært der, hadde du greid å fjernet det, så haddet det vært helt toppers.

Bilde 2 var ikkje så veldig innterresnt.

5550410[/snapback]

:hmm: Det er et bilde av det forrerste korset, hence tittel. Det er det sentrale midtpunktet i bildet, ergo du liker ikke bildet. Det er greit.

Lenke til kommentar
på bilde 1 burde ikkje de fremste korset vært der, hadde du greid å fjernet det, så haddet det vært helt toppers.

Bilde 2 var ikkje så veldig innterresnt.

5550410[/snapback]

:hmm: Det er et bilde av det forrerste korset, hence tittel. Det er det sentrale midtpunktet i bildet, ergo du liker ikke bildet. Det er greit.

5550432[/snapback]

jo, les de forige innlegget (oppdatert) der eg har redigert bildet litt.

Lenke til kommentar
Enig i at det første var best.

Fin klassisk komposisjon.

Synd det ikke var litt tåke der, som på det andre bildet med kirka i tåka...

5550804[/snapback]

Du er nok inne på noe der, mht tåke. Det var klassiske komposisjoner jeg ville bidra med i dag, samtidig som det er bilder med "mening". Bildet av benken er ment som en metafor for det amerikanerene kaller "last chance Texaco", mens korsene på sin fredfulle plass ment å symbolisere at man kan hvile evig i Jesu nåde. Takk.

Edit: Legg merke til at stien er formet som et kors også :)

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Bildet "kors" synes jeg ikke var spesielt interessant. Det andre derimot likte jeg godt. Veien som former et kors over kirkegårdstunet (heter det det?) og benken som symboliserer hvile. (mulig jeg tolket det annerledes men men) Veldig bra :) Er usikker på hvorfor du har gitt det engelsk tittel. Hvorfor ikke norsk, som i emn.f?

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Fordi vårt familiespråk er engelsk, og mitt publikum er hovedsaklig engelsktalende. Det er derfor min norske gramatikk suger for tiden. Skriver mye her for å trene meg i norsk. Man glemmer fort mye, skjønner du. Takk for flott kritikk. Synes enhver tolkning er grei, jeg.

Edit: Kanskje jeg skulle kalt det "Last Chance Texaco" i steden. Det vil passe bedre til min ironiske natur.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Konverterte til s/h i natt, men velger å ikke legge dem ut. Synes hele den slående visualiteten ble borte. "Den Siste Hvilested/Final Resting Place/Last Chance Texaco" mistet nesten hele poenget, og korset ble bare goth. Ikke at jeg har noe i mot goth, men det var liksom ikke budskapet mitt. For meg ligger det litt mer i bildet enn bare et visuellt uttrykk, og den sterke saturasjonen som jeg har valgt på gresset understreker det. The Eternety is Evergreen :wee:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...