Juggah Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Trenger seriøst hjelp! PC'n henger seg i spill! Har lagt inn nye drivere på det meste, men det har ikke hjulpet noe! Har ikke overklokka noen ting. Det skjer ikke i alle spill.. feks Warcraft3 og Tony Hawk3 har fungerer helt fint til nå, men i spill som Counterstrike og GTA3 henger maskina seg en gang i blant. I UT2003 derimot klikker maskina hele tida! :sad: Hva skal jeg gjøre? Må nesten prøve å få fikset dette ellers kjøper jeg ny pc.. orker ikke dette mer! Her er et bilde fra "hardware monitor" om det kan være av interesse: http://home.no/shitt/hvmonitor.jpg Vær så snill å gi meg noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt dette problemet. Windows 2000 SP2 Gainward GF3 Ti200 AMD 1,4ghz Abit KT7A-RAID Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 `Det hadde vært fint om du har noen spesifikasjoner om pc'n ? Lenke til kommentar
Juggah Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Jeg nevnte jo noe: Windows 2000 SP2 Gainward GF3 Ti200 AMD 1,4ghz Abit KT7A-RAID Har apache 256ram, Creative Live lydkort, gammelt aopen kabinett med 235W strømforsyning og to ibm disker på 20 og 60gb.. Hva annet bør jeg nevne? Det som skjer når maskina klikker er at skjermbildet fryser seg helt og lyden står og hakker... maskina reagerer ikke på noe som helst, så jeg må bare trykke på reset! [ Denne Melding var redigert av: bollafeita på 2002-09-16 03:12 ] Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Hei der! Jeg ville kanskje sett etter ny strømforsyning var jeg deg. Se om du kan få lånt ei sterkere ei fra noen kamerater eller noe. Jeg er igrunn ikke sikker på om det kan være den siden pcen din bare fryser. Vanligvis når man har for liten strømforsyning, slår pcen seg rett og slett bare av. Du bør også sjekke varmen på prossesoren din. Bruk Cpu Stability Test for å "stresse" pcen litt! :smile: Du finner programmet her: http://www.voodoofiles.com/1109 Kjør denne testen ihvertfall en halv time. Både på Normal Testing og Cpu Warming Only. Hold øye med cpu tempraturen underveis. Hvis pcen fryser da og du har høy temp (60-70c), så bør du kanskje kjøpe ny kjøler, evt rense den gamle for støv?? Lykke til! Lenke til kommentar
Juggah Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Etter å ha Flasha bios på skjermkortet, satt ned Core Voltage til 1,68V og satt 4x AGP til Enable i bios, kan jeg nå spille i 10min før det henger seg.. vet ikke hva som gjorde utslaget, men nå har jeg hvertfall fått smake på spillet (før har maskina hengt seg før jeg har fått starta nytt spill). Hvor lavt kan jeg egentlig sette Core Voltage på? Lenke til kommentar
daho Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Hvis grafikken henger seg i spill er det som regel skjermkortet som er for varmt. Ta og kjenn på det når pc'en henger seg, hvis du ikke klarer og holde fingeren der er gpu for varm. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 14:20, skrev bollafeita:Etter å ha Flasha bios på skjermkortet, satt ned Core Voltage til 1,68V og satt 4x AGP til Enable i bios, kan jeg nå spille i 10min før det henger seg.. vet ikke hva som gjorde utslaget, men nå har jeg hvertfall fått smake på spillet (før har maskina hengt seg før jeg har fått starta nytt spill).Hvor lavt kan jeg egentlig sette Core Voltage på? Vcore kan du sette så lavt du vil. Eller så langt cpuen din tillater det. Jo mindre strøm den får, jo mindre stabilt klarer den og jobbe. Dvs den fryser seg kanskje enda fortere en den pleier. Og senker du Vcore senker du også tempraturen på cpu. Kanskje det var tempraturen som sank 2-3 grader som gjorde at du kunne spille litt lengre. Hvis du ikke har gjort som jeg tidligere har skrevet, gjør det nå. Sjekk tempen og post den inn her. Så tempraturen på bildet ditt (cpu2), jeg antar at det er cpu-temp og at den da har idlet ei lita stund. 55,7 grader er kanskje litt mye allerede?! :smile: Btw har du testet ny strømforsyning? Lenke til kommentar
Juggah Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Har ikke tilgang til noen annen PSU så det er litt vanskelig å teste. Men jeg testet det det programmet, etter 5min vippa CPU'n mellom 57 og 58 grader. Idle ligger den på 52/53 grader. Skjermkortet kjennes ikke for varmt ut heller, er en vifte der så jeg kan ikke ta rett på GPU'n. Skal kjøpe et Chieftec Medium Tower m/360W PSU snart, så jeg får se da om det hjelper. Lenke til kommentar
Reexel Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Har hatt et lignende problem,når jeg startet et spill så stoppet pc`en helt.Problemet var at en av minnebrikkan hadde tatt kvelden,røsket den ut og vips problemet var borte. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 har du noke kjøling på skjermkortet?? eller kansje pcen din e berre SINSJUKT ustabil :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå