Gå til innhold

Mote - sløseri eller trivselfaktor?

Anbefalte innlegg

Hadde aldri i verden følt meg komfertabel i ei bukse fra H&M eller Cubus :no:

Dette jeg mener blir så feil, er ikke snakk om at klæra er dårlige eller noe, men det faktumet at de blir solgt på cubus mm. Ikke rart ungdom blir mobba for hva de går i med sånne holdninger. Skoleuniform ftw (kanskje mest fordi jeg er ferdig på skolen).

Men jeg er kresen på klæra mine selv, handler hva jeg liker, og trives i, uten å se på pris.

5550768[/snapback]

Vel, om ei bukse fra H&M hadde sett bra ut på meg hadde jeg sikkert vurdert det, men slikt er veldig individuelt. Jeg er utrolig kresen på bukser. Ei dongeribukse til 1700 er deeeeilig å ha på seg, å den varer lenge, og jeg vil helt garantert bruke den MYE. Når alternativet er å kjøpe ei bukse til 400 som sitter sånn noenlunde og blabla som jeg ikke kommer til å bruke noe særlig... :whistle:

5551167[/snapback]

Unnskyld at jeg sier det, men nå høres du teit ut...

Joda, buksen til 1700 kan godt være bedre enn den til 400. Men hvorfor det? Det er ikke prisen i seg selv som gjør den bedre, men her later du til å ha misforstått litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt klart sløseri. :)

Jeg klarer meg fint med 4 sett med enkle klær.

5550783[/snapback]

:dontgetit: 4? Det er da helt umulig.

5551120[/snapback]

Nei. Man kommer langt med fire gensre og fire dongeribukser, samt ca. 6-8 (t-)skjorter og 10-15 par G-Sport-sokker og like mange boksere. Hvorfor skal det ikke gå an å klare seg med den mengden?

Også har jeg én vinterjakke, én regnsjakke, ett par joggesko og ett par andre sko.

Treningstøy og annet spesialtøy kommer selvfølgelig i tillegg.

Lenke til kommentar
Helt klart sløseri. :)

Jeg klarer meg fint med 4 sett med enkle klær.

5550783[/snapback]

:dontgetit: 4? Det er da helt umulig.

5551120[/snapback]

Nei. Man kommer langt med fire gensre og fire dongeribukser, samt ca. 6-8 (t-)skjorter og 10-15 par G-Sport-sokker og like mange boksere. Hvorfor skal det ikke gå an å klare seg med den mengden?

Også har jeg én vinterjakke, én regnsjakke, ett par joggesko og ett par andre sko.

Treningstøy og annet spesialtøy kommer selvfølgelig i tillegg.

5551781[/snapback]

Du kan da ikke bruke samme genser 2 dager i løpet av samme mnd, eller samme bukse 2 dager i løpet av ei uke. Er du helt på jordet?

Bare jeg som leser det der mellom linjene hos dem som handler masse klær hele tiden?

Lenke til kommentar

Mote er bra, for det får meg til å ha god selvfølelse.

Jeg kjøper aldri klær fordi det er in, men vil heller aldri nekte å kjøpe klær fordi det er in.

Å si at alle moteklær er stygge, blir feil. Å si at alle moteklær er dyre, blir feil. Osv.

Jeg kjøper bare det jeg liker.

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Du kan da ikke bruke samme genser 2 dager i løpet av samme mnd, eller samme bukse 2 dager i løpet av ei uke. Er du helt på jordet?

5551883[/snapback]

Jeg håper det der var ironisk ment. :huh:

5552263[/snapback]

Om du leste siste komentar der også, ville vel det vært ganske klart, at det stemmer. Ser såklart fordelen med å ha 360 eksemplar av hver ting, om du ikke vil vaske klær så ofte.

Lenke til kommentar

Jeg går da pokker meg med samme genser/bukse 2 dager i uka.

Bokser/undertøy blir byttet hver dag.

Sokker brukes MAX 2 dager.

----------

Mote er noe tull.

Folk som ikke har råd til å følge moten blir jo mobbet/plaget.

Selv blir jeg ofte kalt for fattig, og blir plaget, fordi jeg gårmed klær som ikke er mote.

Jeg har da ikke råd til å bruke masse penger på klær.

-------------

Linn Christin, er du gal? 400kr er lite til ei bukse?

Jeg går med bukser som koster 100-300kr. Og til spessielle ting så går jeg med bukser til maks 600kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...