Gå til innhold

Fikk ikke komme til lege, har lungebetendelse.

Anbefalte innlegg

Nå må du også tenke på at det ikke er mulig å stille en diagnose over telefon.

Denne resepsjonsdama er ikke synsk heller. Hun kunne umulig vite hva som feilet deg.

Man hører ikke på hosting om det er lungebetennelse eller ikke!

Hvis du bor i en større by er legevakta overbelastet i massevis, og tar seg kun av direkte ting som benbrudd eller større skader. Ens om ringer og sier "Men jeg hoster masse, asså!" blir helt sikkert avvist i Oslo også. Du sier sikkert "er ikke lungebetennelse en stor skade?", men hun visste jo ikke det.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må du også tenke på at det ikke er mulig å stille en diagnose over telefon.

Denne resepsjonsdama er ikke synsk heller. Hun kunne umulig vite hva som feilet deg.

Man hører ikke på hosting om det er lungebetennelse eller ikke!

Hvis du bor i en større by er legevakta overbelastet i massevis, og tar seg kun av direkte ting som benbrudd eller større skader. Ens om ringer og sier "Men jeg hoster masse, asså!" blir helt sikkert avvist i Oslo også. Du sier sikkert "er ikke lungebetennelse en stor skade?", men hun visste jo ikke det.

5559423[/snapback]

Nettop fordi det ikkje er mulig å stille diagnose over telefon burde eg fått komme til legekontoret.

Eg bor i en liten bygd, langt fra folk. de bor ca 1000 folk her.

Lenke til kommentar

Problemet her er vel at du ikke har beskrevet symptomene dine bra nok. Og problemet er ikke legen din, men sykesøstrene. Har vært borti slikt selv. De har en tendens til å ønske å ta avgjørelsene for legene uten å høre med dem selv. For å få time må du rett og slett si: Dette er akutt, jeg har kjempehøy feber, jeg tror jeg har lungebetennelse. Det nytter ikke å si "jeg føler meg ikke helt bra.." for da tar deg deg rett og slett ikke seriøst.

Lenke til kommentar

Møter du opp hos legen, klarer de som regel å skvise deg inn en eller annen plass, uansett hvor lite alvorlig det måtte være. Er det alvorlig må de andre pasientene vente, og du får time der og da. Dette fungerer hvertfall på mitt legekontor, der er det andre ting jeg heller vil klage på.

Lenke til kommentar
Møter du opp hos legen, klarer de som regel å skvise deg inn en eller annen plass, uansett hvor lite alvorlig det måtte være. Er det alvorlig må de andre pasientene vente, og du får time der og da. Dette fungerer hvertfall på mitt legekontor, der er det andre ting jeg heller vil klage på.

5561887[/snapback]

Ja. De har plikt til å behandle deg om det er alvorlig. Og fordi du er kunden deres skal de nok klare å presse deg inn.

Lenke til kommentar

Har trengt akkut hjelp en gang... i våres da jeg tryna på moped. slått begge bein og greide nesten ikke å stå. Blir kjørt på akuttmottaket, og står nå foran denna luka der denna sure kjerringa sitter, og greier ikke å si "R" er. Men ho skulle absolutt dra alt ut om meg fra meg, før ho i det hele tatt spørte hva det hjalt, selv om første setning jeg sa til ho var: "Jeg trenger hjelp, jeg tryna på pæd og slo begge beina no lævli, dritvondt å stå"faens kjerring. kunne i det minste ha fonni en rullestol til meg, og hørt på hva jeg sa, måtte jo gjenta alt jeg sa.

Slike slappe folk skulle ikke hatt lov til å jobbe.

Lenke til kommentar
de sa noe av det samme til meg. jeg bor på hamar da. har hatt lungebetennelse i 7 uker men tror jeg er bra nå :D ( har gått på medisiner nesten hele tiden uten at det har hjulpet noe særlig... :( )

5563274[/snapback]

antibiotika du brukte, eg har 660mg tabeletter 4 stk dagelig, begynte på lørdag, har allerede begynt å virke.

Lenke til kommentar
Og problemet er?

5563114[/snapback]

problemet er at eg ikkje fikk komme til lege. les hele tråden så skjønner du mer unge mann.

5563233[/snapback]

Du skrev nettopp at du fikk time på legevakten samme dag. Fikk du ikke komme til lege, sa du?

5563373[/snapback]

Ringte klokken 08.35 til legekontoren, dei ville som sagt ikkje ta meg inn uten at det står mellom liv og død.

Så ringte eg til legevakta som er en annen ordning, som ikkje har noe forbindelse med dagtid ordninga. og der fikk eg time.

Lenke til kommentar

Har opplevd dette selv. Var å badet hoppet fra ei klippe på ca 10 meter landet litt feil å brekt 2 ribben. Ringte legen fikk ikke komme i fordi de var fullt. De ba meg ringe legevakten senere på kvelden, ringte så legevakten senere å forklarte saken, fikk vite at min skade var ikke alvorlig nok til å komme inn, fordi det var så fullt. Jeg måtte vente i 4 dager før jeg fikk komme inn til lege. Da jeg kom inn til lege var jeg helt blå rundt ribbene. Legen spurte hvorfor jeg ikke hadde kommet før. Forklarte jeg saken til han. Jeg har fått 2 brev, et i fra legesenteret om beklagelse om behandlingen jeg fikk å et i fra kommunen selv.

Lenke til kommentar
Har opplevd dette selv. Var å badet hoppet fra ei klippe på ca 10 meter landet litt feil å brekt 2 ribben. Ringte legen fikk ikke komme i fordi de var fullt. De ba meg ringe legevakten senere på kvelden, ringte så legevakten senere å forklarte saken, fikk vite at min skade var ikke alvorlig nok til å komme inn, fordi det var så fullt. Jeg måtte vente i 4 dager før jeg fikk komme inn til lege. Da jeg kom inn til lege var jeg helt blå rundt ribbene. Legen spurte hvorfor jeg ikke hadde kommet før. Forklarte jeg saken til han. Jeg har fått 2 brev, et i fra legesenteret om beklagelse om behandlingen jeg fikk å et i fra kommunen selv.

5565277[/snapback]

ja, det er en syk verden vi lever i.

Lenke til kommentar

Nok et klassisk eksempel på god gammaldags giddalaushet. Hvem er det som egentlig ringer til legekontoret når man er syk? Det er jo bare å møte opp. Ikke tenk på å ring en gang. Og i tillegg når du fikk beskjed om å komme tilbake om en og en halv uke, så hadde jeg gitt blanke F.... i det og traska ned dit med en gang i steden for å sitte å syte om det!

Lenke til kommentar
Og problemet er?

5563114[/snapback]

problemet er at eg ikkje fikk komme til lege. les hele tråden så skjønner du mer unge mann.

5563233[/snapback]

Du skrev nettopp at du fikk time på legevakten samme dag. Fikk du ikke komme til lege, sa du?

5563373[/snapback]

Ringte klokken 08.35 til legekontoren, dei ville som sagt ikkje ta meg inn uten at det står mellom liv og død.

Så ringte eg til legevakta som er en annen ordning, som ikkje har noe forbindelse med dagtid ordninga. og der fikk eg time.

5563863[/snapback]

Ja?

Seriøst. Du lager storm i et vannglass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...