VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) slettet Endret 11. august 2015 av VegardStr Lenke til kommentar
smetho Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du har min støtte! Jeg synes en visse steder får utrolig dårlig behandling på legekontorene, også om man kommer inn til selve legen. Både jeg og samboeren min har vært borti leger som ikke en gang vil la oss forklare skikkelig hva som er galt - de "vet" allerede hva som er galt før de har sjekket eller latt oss forklare. De gjetter gjerne på de mest "vanlige" tingene og er uvillige til å faktisk undersøke grundig selv om vi påpeker at det ikke er det som er problemet (vi har en tendens til å undersøke litt selv dersom det går så langt at vi må til legen og det ikke er akutt). Synes mange leger og legekontorer er svært uproffesjonelle. Siste lege jeg var hos hadde meg på kontoret i 15 sekunder (betaler selvsagt en del allikevel) før han sprang ut igjen med meg i hælene mens han snakket høyt (så alle som satt på venteværelset hørte det) om hvordan jeg skulle behandle utslettet mitt på magen, men han sa selvfølgelig ikke det, han bare gestikulerte mot området nedentil!) Nå bør det nevnes at ikke alle leger er like grusomme. I tillegg så har nevnte legen enten har mistet, eller trolig vil miste, legelisensen på grunn av at han behandler narkomane på litt ulovlige måter. Faktisk blir narkomane bedre behandlet der enn "vanlige" folk, vi andre måtte vente mens narkisene kom rett inn uten time eller noe. Sånn, måtte bare få ut litt frustrasjon! Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 jaja. Lurer faktis på å sende inn et leserinnlegg i lokalavisa her, for å få folk til å høre hvor gale legekotoret i denne bygde egentlig er. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har du ikke fastlege? Alt som ikke er akutt skal han ta seg av. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Har du ikke fastlege? Alt som ikke er akutt skal han ta seg av. 5550233[/snapback] så du mener at eg skulle vente i 1 og en halv uke til med lungebetendelse? Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Til dere som lurer. på dagtid, og kveldtstid er det to forskjellige ordninger, og dei har ingen kontakt med hverandre. 5550101[/snapback] Helt sant - på dagtid er det fastlegene som hver for seg har ansvaret for øyeblikkelig hjelp, mens på kveldene og i helgene er det kommunen gjennom kommunalt organisert legevakt. Noen kommuner har legevakt på dagtid i tillegg, men dette er ingen pålagt oppgave. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Har du ikke fastlege? Alt som ikke er akutt skal han ta seg av. 5550233[/snapback] så du mener at eg skulle vente i 1 og en halv uke til med lungebetendelse? 5550311[/snapback] Fastlegen venter ikke 1 uke på å ta deg inn hvis du har lungebetenelse...Hvis det er tilfelle ville jeg ha bytte ut den legen ganske fort. Når jeg har vært dårlig og trengt lege, har jeg kommet inn på dagen hos min fastlege. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Har du ikke fastlege? Alt som ikke er akutt skal han ta seg av. 5550233[/snapback] så du mener at eg skulle vente i 1 og en halv uke til med lungebetendelse? 5550311[/snapback] Fastlegen venter ikke 1 uke på å ta deg inn hvis du har lungebetenelse...Hvis det er tilfelle ville jeg ha bytte ut den legen ganske fort. Når jeg har vært dårlig og trengt lege, har jeg kommet inn på dagen hos min fastlege. 5550346[/snapback] eg fikk jo ikkje snakket med legen engagn, ringte legekontoret og sa hvem eg hadde tilfastlege, og mitt problem, fikk svar om at dei ikkje fikk lopr å ta inn folk som bare hostet og slik, og fastlegen min hadde ledig til om en og en halv uke. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så tropp opp der. En lege kan ikke avvise en syk person. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Ikke overaskende. Brodern hadde akkurat vært og handla seg kinamat, og hadde satt fast noe i halsen. Han kunne puste normalt(tror jeg) , men ikke svelge(ikke vann engang, spytt kunne heller ikke svelges). Legen sa han ikke kunne komme fordi han hadde ikke "pusteproblemer". Min mor(som ringte til legen) , prøvde å forklare det gang på gang, men siden det ikke var akutt nok, så fikk han heller time dagen etterpå kl. 10. Etter en undersøkelse og narkose, var matbiten fjernet fra halsen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Etter det mamma sier til meg, så er lungebetendelse farlig, vertfall å gå med det i en og en halv uke til. Har du prøvd å f.eks. politianmelde forholdet? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Etter det mamma sier til meg, så er lungebetendelse farlig, vertfall å gå med det i en og en halv uke til. Har du prøvd å f.eks. politianmelde forholdet? 5553569[/snapback] god ide, tror du purken bryr seg om sånt egentlig? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Vi må huske på vegis holdninger til politiet, som blandt annet går ut på å beskytte venner ved å unnlate å fortelle sannheten i avhør mv. Om du mener dette er feil, Vegis, får du si fra, så fjerner jeg innlegget. Men i tråden om Mercedesen gjorde du det temmelig klart... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Synes dette høres veldig rart ut fra legekontorets sin side. På mitt lege kontor så har stort sett alle legene en to til tre ledige timer hver dag, eneste jeg må gjøre er å møte opp på morgenen når de åpner så får jeg en time. Og hvis fastlegen min ikke skulle ha en time så får jeg hos en av de andre... Har en episode for en måndes tid siden, lå sjuk fra nyttårsaften (igjen, tredje året på rad ), følte meg relativt bra på onsdags kvelden. Ringte jobben å sa at jeg kom dagen etter, dro på jobb og gikk rett i veggen for å si det pent. Klokka 9.30 så ringte jeg legekontoret, legen min var opptatt men jeg fikk time 45 minutter senere hos en av de andre. Og sånn bør det være Edit: Liten leif og det er sikkert flere. Endret 5. februar 2006 av Manx Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Vi må huske på vegis holdninger til politiet, som blandt annet går ut på å beskytte venner ved å unnlate å fortelle sannheten i avhør mv. Om du mener dette er feil, Vegis, får du si fra, så fjerner jeg innlegget. Men i tråden om Mercedesen gjorde du det temmelig klart... 5554721[/snapback] hva mener du med det egentlig? hva gjode eg klart? eg har ennå ikkje vært i noe avhør. Men skal i møte med forsikringsselskapet på mandag i neste uke klokken 09.00 Egentlig har eg lyst å si at han dyttet meg med vilje (noe som også er fakta) men det kan bli litt vanskelig å bevise. faktisk veldig vanskelig, og derfor kommer eg til å velge å ikkje si noe. Manx: det er akkurat slik det burde være. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg ville frem til at du ikke har noen problemer med å lyve for politiet. Og med den holdningen skjønner jeg godt at du tviler på politiets arbeid. Men det er faktisk ikke alle som lyver. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg ville frem til at du ikke har noen problemer med å lyve for politiet. Og med den holdningen skjønner jeg godt at du tviler på politiets arbeid. Men det er faktisk ikke alle som lyver. 5554794[/snapback] hva har det med denne saken å gjøre? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hva har det med denne saken å gjøre? 5554842[/snapback] Dette: god ide, tror du purken bryr seg om sånt egentlig? Men vi kan avslutte den siden av diskusjonen? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Etter det mamma sier til meg, så er lungebetendelse farlig, vertfall å gå med det i en og en halv uke til. Har du prøvd å f.eks. politianmelde forholdet? 5553569[/snapback] :!: :!: :!: meget bra, meget bra Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Vi må huske på vegis holdninger til politiet, som blandt annet går ut på å beskytte venner ved å unnlate å fortelle sannheten i avhør mv. Om du mener dette er feil, Vegis, får du si fra, så fjerner jeg innlegget. Men i tråden om Mercedesen gjorde du det temmelig klart... 5554721[/snapback] Det gjaldt en bulka mercedes, dette gjelder noe som kunne ha blitt mye verre Skulle han ha anmeldt det så hadde det gått et halvt år, og da hadde ikke vegis likt seg med sin ubehandla lungebetennelse. Endret 6. februar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå