perroga Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Trenger hjelp til å installere nettverk/internett-tilkobling Har lagt inn en nyinnkjøpt Windows XP Pro (OEM). Nå klarer jeg ikke å få installert nettverk, selv om jeg har gjort dette mange ganger før, og også hjulpet andre med det samme. Hovedkortet er nytt, og har integrert nettverkstilkobling, og det har fungert glimrende en måneds tid med gammel ulisensiert programvare. ipconfig/release ipconfig/renew fungerer ikke. Nettverkstilkoblingen som står oppført er en 1394 tilkobling, og det er sannsynligvis feil, men hvordan skal jeg få windows til å velge riktig driver? Har avinstallert den og installert den uten at det hjelper. Det ser ut som on IP og dhcp mangler. Jeg kan jo gå til Windows update, men først må internett-tilkoblingen fungere.. Må jeg kanskje kjøpe et nytt nettverkskort..... Håper noen av dere kan bidra med løsning. Endret 4. februar 2006 av perroga Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 1394 tilkoblingen er firewire, så nettkortet har sikkert blitt deaktivert ett eller annet sted Lenke til kommentar
Gjest Slettet-womn7uXY Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Ser ut som at du må laste ned driverne til nettverkskortet, og så installere det. Tror faktisk du skal slippe å kjøpe nytt nettverkskort.... Lenke til kommentar
perroga Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Ser ut som at du må laste ned driverne til nettverkskortet, og så installere det. Tror faktisk du skal slippe å kjøpe nytt nettverkskort.... 5550070[/snapback] Takk for tipsene. Har forhørt meg med den person i familien som installerte hovedkortet. Nå har jeg funnet driverne som fulgte med. Det var ikke en helt enkel affære. Selv etter installasjon av driverne virket ikke det interne nettverkskortet. Det måtte en oppdatering til. Og det er ikke lett når ikke internett fungerer. Heldigvis kunne jeg alternativt koble til internett via Usb kabel rett til Dsl/Thomson bredbåndsmodemet. Begynner nå å bli lei av å fikle og bruke timesvis. Har annet å gjøre! Neste gang kjøper jeg ny ferdigkonfigurert PC ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå