Ernie Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Vel, BIOSen i hovedkortet jeg har nå (Asus A7N8X-E Deluxe) har tatt kvelden. Det betyr at jeg trenger et nytt hovedkort. Da har jeg følgende valg: a. Nytt/brukt socket a hk b. Nytt/brukt socket 939 hk + cpu Fordelen med a blir helt klart pris, men når jeg samtidig krever 400"MHz" FSB og Gbit-nettverkskort så blir det vanskelig å finne noe. Da blir b litt lettere. Riktig nok krever jeg at hket har AGP (så jeg slipper å kjøpe nytt skjermkort) og Gbit-nettverkskort. Tips noen? PS: Hvis noen tilfeldigvis skal selge noe slikt som passer kriteriene over, så send gjerne en PM Endret 4. februar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Gå for 939 dual sata2 korte fra asrock. 500-600 kroner, både pci-e og agp. Har det selv, funker fett Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Enig med kremt. Billige og bra kort fra datterselskapet til Asus. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Dæven! Etter intens jobbing klarte jeg å få BIOSen til å fungere. Kort sagt, ikke noe behov for nytt HK Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det var jo fint at det ordnet seg da, hvertfall! Hva var det som hadde skjedd med bios forresten, og hvordan fikset du det? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Det var jo fint at det ordnet seg da, hvertfall!Hva var det som hadde skjedd med bios forresten, og hvordan fikset du det? 5551462[/snapback] Vel, hva som skjedde aner jeg ikke. Riktig nok er det flere som mener at awdflash (offisielt program for flashing på Asus-kort blant anent) ikke akkurat er stabilt. Det tror jeg at jeg fikk et eksempel på nå i natt. Etter flashing fikk jeg "Bootcheck error" eller noe lignende. Uannsett, etter mye leiting fant jeg en oppskrift på det. 3.parts program og det hele ble litt bedre kan man si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå