Recon Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Sitter med en Dell router (2350) her som ikke helt takler torrentprogrammer, eller andre deleprogrammer før det går hardt utover evnen til å la en stakkar surfe samtidig. Selv i applikasjoner der en kan allokere en viss båndbredde til delingen struper den linjen så det er omtrent umulig å surfe. Ikke bare det - men wireless signalene blir ustabile også!? Har flasha firmware og resatt routeren, men nogo. Finnes det noen trådløse routere som takler mange connections og endel trafikk uten at de kneler helt, og som ikke koster skjorta? Kan evt problemet ligge mellom Dell-routeren og Thompson ADSL-modemet fra Tele*or (ADSL-modemet er satt opp bridged, routerfunksjonen der er disablet)? Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 D-Link 4300 gaming router er glimrende til å prioritere trafikk. Koster litt men den er noe av det beste som er å få tak i. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det gikk bare noen få dager hos meg med en lånt DGL-4300 før jeg skjønte at det ikke var noen vei tilbake og kjøpte min egen for den er megastabil når man kjører stor load samtidig som @lenny25 sier så har man så mange mere muligheter til å få satt opp slik at det føles rett . Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Fra negativt i hw.no's test: - Savner SNMP - Krever restart ved alle endringer - Ønskelig med annen trådløs teknologi enn SuperG SuperG? Hva vil dette superG greiene bety for meg og mine maskiner som skal kobles til? Lenke til kommentar
torean Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 compex soho. www.wlansupply.no Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 compex soho. www.wlansupply.no 5549912[/snapback] Hm ser bare denne: Compex NetPassage 27G Takk for tips. Keep'em coming! Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 SuperG er da bare å skru av i instillinger og jeg er enig at det er noe problematisk med alle de rebooter som må til på DGL-4300 men dette er da bare noe som skjer når man setter opp boksen . Lenke til kommentar
Recon Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Hva ER SuperG? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 SuperG er kort fortalt en protokoll for å "doble" hastigheten fra 54 til 108 Mbit. Krever selvsagt at du har et SuperG-kort koblet til mottagerutstyret. Har du ikke dette så blir hastigheten vanlig 54 Mbit. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Linksys WRT. En av variantene duger. Uslåelig på modda firmware. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Angående rebooting av DGL-4300 ved endringer; hvis du oppgraderer firmwaren til nyeste versjon vil du unngå å måtte reboote i særlig grad. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Bruker WRT54GS med Hyperwrt her og det funker feilfritt med max belastning på torrents. Anbefaler at du ser på årsakene til at alt stopper opp før du kjøper noe annet. Typiske grunner er at det blir for mange connects på P2P. Hvis du reduserer dette til f.eks 60 (globalt) og max upload til 70%, vil de fleste slike problemer forsvinne. Vet at noen også har justert ned MTU i routeren og fått stabilitet på den måten. Hvis du bruker trådløs forbindelse mener jeg det hjelper noe å gå over til kablet ved veldig mange samtlige connects. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå