Gå til innhold

Fått influensa, hva skal jeg gjøre med dagen?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Som sagt har jeg fått influensa, og sist jeg tok tempen, hadde jeg 38,9 grader i feber. Og som kjent så er det å være sjuk, ekstremt kjedelig. Tenkte jeg kanskje skulle ta et ringenes herre maraton i dag, men er ikke sikker! Noen andre idéer til å få denne dagen mer morsom?

Og noen som vet hvor lenge influensa er kroppen, og hva jeg burde gjøre for å bli fortere frisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg ca. 39-40 grader i feber mellom ca. 26. desember til ca. 5. januar..

Etter det kraftig hosting o.l. i ca. 2 uker..

Alltid like koselig å ligge i senga på nyttårsaften å høre rakettene sprenge rett utforbi.. :(

Alt jeg gjorde var å ligge en del i senga..

Spiste veldig lite mat siden matlysten var helt vekke.. (gikk ned ca. 7kg de ukene)..

Klarte å se litt på tv..

etter noen dager klarte jeg å sitte litt og litt med pc'en..

Så beste er vel egentlig å ta ting som de kommer etter hva du klarer..

Lenke til kommentar

Har selv vært syk hele denne uken, med både feber og oppkast. I begynnelsen var jeg så dårlig at jeg ikke gjorde annet enn å ligge i senga. Etterhvert som jeg klarte å reise meg og gå 5 meter uten å bli svimmel, fant jeg ut at det å sitte forran pc'n aldri kom til å gå bra. Ble rett og slett kvalmen. Så jeg fant trøsten i tv og filmer. Er jeg syk, er film min type medisin :p:D

Kan kanskje bli litt volsomt å sette i gang et maraton på 9 timer når du er syk, men en film eller to skader ikke. God bedring :thumbup:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Har liggi å sett på den første Ringenes Herre filmen, i tillegg til mange andre programmer på tv. Lå sikkert på samme sted i 6 timer :dontgetit:

Har ikke fått i meg så mye mat for å si det sånn. Jeg orker rett å slett ikke.

Derimot drikke hiver jeg nedpå. Rart dette!

I såfall, å være sjuk er noe dritt! Jeg kan vel forvente meg en skolefri uke, kan jeg vel ikke? :(

Lenke til kommentar

Har ligget hjemme 1. uke med influensa selv nå. Men er mye bedre nå, så blir nok skole på meg på mandag. Er vel ikke noe man kan gjøre for å blir fortere frisk, bare drikk mye vann og ikke slit deg ut. Det jeg gjorde var å lese et par bøker også glodde jeg på tv. :D

Lenke til kommentar

Nøkkelen til et mer behagelig sykdomsforløp er å få noen til å synes skikkelig synd på deg. Det er ikke så vanskelig siden det ofte stemmer, og så er det bare å lene seg tilbake og bli oppvartet med det man måtte ønske (som regel ikke så mye i begynnelsen, men). Personlig mister jeg stort sett aldri matlysta uansett hvor sjuk jeg er (og ja, jeg har opplevd influensa med 40 grader feber), så for meg går det mye i usunn, fiberfattig og god mat ala frukostknekkebrød og tom&jerry-kjeks. Av en eller annen grunn er ting som knaser enda bedre når man er sjuk. Husk også å drikke cola hvis magen din jamrer seg - det stabiliserer magen. Når det er sagt virker det også dehydrerende, så du bør få i deg vann også. Ligg unna melkeprodukter, siden disse føkker opp ganske kraftig hvis du er uheldig, synd siden frukostknekkebrød med smør og gulost er vilt godt når man er sjuk.

Ellers tror jeg at du med 38,9 i feber ikke har energi til å spille noe særlig på pcen. Det er her konsollene kommer inn i bildet, siden det funker å ligge i senga og spille. Hvis du skal spille noenlunde actionfylte spill er min erfaring at det å ligge horisontalt og se skjermen skjevt ikke gir så stor kontroll, så da mekker du deg bare en stol av den ekstra dyna/putene du selvfølgelig har mast til deg. Spill, se film, et kjeks og kos deg. Hvis du er skikkelig maroder kan du glede deg over at du har et alibi for å slippe å være med på ting i flere uker fremover ("sorry, kanke hjelpe deg å flytte, lungene mine er ikke helt gode ennå").

:thumbup:

Lenke til kommentar

I dag har jeg ikke gjort annet enn å liggi rett ut.. Fra jeg la meg i går, til jeg sto opp fra senga i dag gikk det 17 timer. Deretter bar det rett inn i stua, der jeg så litt på sport først, så Ringenes Herre - To Tårn. Har klart å presse i meg litt knekkebrød, og litt god morgen (selv om ikke det var så bra!).. Men har i tillegg drikki opptil flere liter væske (tipper 3-4!).

Jeg tror ikke jeg har feber nå, eller, jeg har i allefall ikke like sterk. Jeg er heller ikke så utmattet som jeg var tidligere i dag. Kanskje dette går den riktige veien?

Men problemet er hosten! Jeg hoster mye, og det gjør vondt.. Ikke bare i halsen, men i hele kroppen. Det er jævlig :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...