Gå til innhold

Vifte på ASUS A7V8X

Nuffern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også lest det, men 9000 har jo en del nye finesser som ikke 8500 har. 9000 kan kanskje være litt mer framtidsrettet. Vanskelig dette her. Noen som har noe mer å tilføre?

Ser at du har klokket opp kortet ditt. Var det noe vanskelig, og er det stabilt slik?

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-09-19 21:56 ]

Lenke til kommentar

Nei, det var ikke noe problem å klokke opp skjermkortet. Jeg brukte powerstrip. Minnet er 4ns (sertifisert for 250Mhz), så jeg kan ikke klokkke høyere enn 280 Mhz uten å få feil i skjermbildet. Core har jeg ikke prøvd høyere enda. Tror egentlig jeg er fonøyd med hastigheten jeg har nå.

Og ja, det er veldig stabilt. PC'n har ikke krasjet en eneste gang, i imotsetning til Radeon 9700 som krasjet PC'n min i 3D spill :sad:

Lian Li PC-65

Asus A7V8X KT400 rev 1.4

AthlonXP 2000+, MIST Silent Twin

Hercules Radeon 8500LE, 128MB @ 310/280

Corsair 512MB XMS3200, cas2

IBM Deskstar 120gxp, 80GB

Sound Blaster Audigy

Eizo L565 17" LCD

++

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-20 09:31 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-19 21:53, skrev Nuffern:

Har også lest det, men 9000 har jo en del nye finesser som ikke 8500 har. 9000 kan kanskje være litt mer framtidsrettet. Vanskelig dette her. Noen som har noe mer å tilføre?

Du vil nok klare deg lengre med et Radeon 8500 skjermkort enn et Radeon 9000. Jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe Radeon 9000 bortsett fra Fullstream, men spørsmålet er om det egentlig er så veldig nødvendig?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare si at jeg er en evig fan av Zalman, bruker deres cpu vifte og min xp1900 holder 44 grader idle med en rom temp på 18,6 grader, bråker mindre en den du tenkte på. Fordelen er at vifte kan skiftes kjapt eller setter du opp farten synker nok tempen mange grader, husk den dyreste er den beste (600kr?)

Jeg kan senke tempen ytterligere ved å rense cpu og ikke kjøre med to goooper oppå hverandre, og jeg kan også legge et tynnere lag goop.

Første gang i livet tenker man at jo mer jo bedre =)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 17:28, skrev Admin'c:

Vil bare si at jeg er en evig fan av Zalman, bruker deres cpu vifte og min xp1900 holder 44 grader idle med en rom temp på 18,6 grader, bråker mindre en den du tenkte på. Fordelen er at vifte kan skiftes kjapt eller setter du opp farten synker nok tempen mange grader, husk den dyreste er den beste (600kr?)

Jeg kan senke tempen ytterligere ved å rense cpu og ikke kjøre med to goooper oppå hverandre, og jeg kan også legge et tynnere lag goop.

Første gang i livet tenker man at jo mer jo bedre =)

Hæ? Skjønte ikke så mye av det du skrev. Hvilken Zalman vifte bruker du og hvordan kan du si at den er mer stillegående enn Silent Twin. Har du prøvd Silent Twin slik at du har et sammenligningsgrunnlag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...