Gå til innhold

Hjelp! Forskjellen på disse to? OS

Anbefalte innlegg

Noen som aner hva som er forskjellen på disse to, bortsett fra prisen?? :dontgetit:

Microsoft Windows XP Pro Norsk Disk Kit Standard Norsk 399,-

Microsoft Windows XP SP2 Professional Student, Oppgradering 945,-

Mer info her:

http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=4...OrderBy=PrisASC

Kjører for tiden XP home og formaterte for noen dager siden. Når jeg trykte inn lisensen som jeg har brukt en stund nå kom det melding om at jeg ikke kan bruke den lenger. Hva bør jeg kjøpe? Er student.

Tusen takk for svar.

Koz ;)

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som aner hva som er forskjellen på disse to, bortsett fra prisen??  :dontgetit:

Microsoft Windows XP Pro Norsk Disk Kit Standard Norsk 399,-

Microsoft Windows XP SP2 Professional Student, Oppgradering  945,-

Mer info her:

http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=4...OrderBy=PrisASC

Kjører for tiden XP home og formaterte for noen dager siden. Når jeg trykte inn lisensen som jeg har brukt en stund nå kom det melding om at jeg ikke kan bruke den lenger. Hva bør jeg kjøpe? Er student.

Tusen takk for svar.

Koz  ;)

5549312[/snapback]

Den nedereste av de to har sp2 service pak2 der har du forsjelen utenom prisen jeg kan se nå rett etter jeg st opp;)

Lenke til kommentar

Er ikke SP2 gratis da? En oppdatering man kan laste ned hvis man har windows..?

jeg betaler jo ikke 550 ekstra spenn for noe jeg kan laste ned lovlig og gratis! :nei:

Correct me if Im wrong da..

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det er Disk kit kun media uten lisens. Kun nyttig for de som har mistet XP CD'en, men har lisensnøkkel.

Studentoppgradering er oppgradering til XP Pro for studenter. Kreves at man allerede har en eldre Windows versjon. Hvordan de verifiserer at man er student aner jeg ikke.

Kjører for tiden XP home og formaterte for noen dager siden. Når jeg trykte inn lisensen som jeg har brukt en stund nå kom det melding om at jeg ikke kan bruke den lenger.

Hvis du har en gyldig lisensnøkkel er det bare å ringe Microsoft. Hvis ikke bør du kjøpe Student oppgradering.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Den skal være gyldig, men jeg har brukt den svært lenge. Først på en annen maskin som jeg kjøpte for kanskje 3 år siden også kjøpte jeg ny (se speccs i profilen *skryte skryte) og instalerte windowsen på den nye. Merk at den gamle IKKE er i bruk.

"I henhold til våre opplysninger har du oversteget antall ganger du kan starte windows med denne produktnøkkelen"

Endret av Autopsy
Lenke til kommentar
Den skal være gyldig, men jeg har brukt den svært lenge. Først på en annen maskin som jeg kjøpte for kanskje 3 år siden også kjøpte jeg ny (se speccs i profilen *skryte skryte) og instalerte windowsen på den nye. Merk at den gamle IKKE er i bruk.

"I henhold til våre opplysninger har du oversteget antall ganger du kan starte windows med denne produktnøkkelen"

5549421[/snapback]

Hvis det var en OEM lisens, som gjerne er det som følger med maskiner, så har du ikke lov til å overføre den til en annen maskin. En "normal" lisens kan overføres til ny maskin hvis den gamle er vraket.

Men som sagt kan dette avklares med en telefon til Microsoft. Det kan jo hende du får lov til å bruke den på den nye maskinen hvis du spør pent :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...