Jtand Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Tenkte å sveise ihop en liten bil. Får kanskje tak i en gressklippermotor. Siden drevet er vertikalt, kan jeg da montere motoren på siden? Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Tenkte å sveise ihop en liten bil. Får kanskje tak i en gressklippermotor. Siden drevet er vertikalt, kan jeg da montere motoren på siden? 5548956[/snapback] kan du om mulig, forklare situasjonen litt bedre? ser ikke helt tegninga her serdu :-) Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 har fått tak i en 12 hesters gressklipper motor, og har samme problemet... ...skal finne ut noe lurt til sommeren (men hvis du har lyst å lage en skikkelig j*vel av en bil kjøper du denne motoren...) ...koster bare 7000kr Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Her er motoren snudd på siden. Slik at akslingen er på siden og ikke rett vertikalt. Endret 4. februar 2006 av Jtand Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Åltså slik...: Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 du tenker på å lage en go-cart med gressklipper motor? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 du tenker på å lage en go-cart med gressklipper motor? 5550959[/snapback] Noe sånt.. Er dette mulig? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 fult mulig, og motoren kan stå på siden, bare den er festet til akslingen på en eller annen måte. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 lag heller en sykkel.. ha motoren på baksiden av sykkelen sån bagasje greie motoren kan ligge "horisontalt" så feste du sån-du-vet Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Må tenke litt på at det ikke bare er å feste en motor på.. Da ender du opp med at bilen går med en gang motoren starter og det finnes ingen muligheter til å stoppe helt uten å kvele motoren.. Du blir nødt til å finne en clutch-løsning også.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 lag heller en sykkel..ha motoren på baksiden av sykkelen sån bagasje greie motoren kan ligge "horisontalt" så feste du sån-du-vet 5551354[/snapback] hvis du skal lage en sykkel, fester du motoren mellom beina/under sete, selfølgelig må litt modifisering til. Kanskje du kan bruke en motorsag motor, der er det slure-clutch. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 En á la slik tenkte jeg å mekke. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) eg vet noe som har fått det til... se bilde Endret 4. februar 2006 av wilai Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 slik kan du lage den, håper du forstår tegningen. sett overifra. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 eg vet noe som har fått det til...se bilde 5551912[/snapback] hadde eg ville laget sykkel ville eg satset mer på denne. Tegnet den i Photoshop no. Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Kan man bruke sykkelkjede til slikt? Blir de ikke å slite av etter kort tid? Eller må man ty til mopedkjede? Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 trur nok et sterkt mopedkjede eller lignende hadde vært og foretrukket ja.. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 eg vet noe som har fått det til...se bilde 5551912[/snapback] hadde eg ville laget sykkel ville eg satset mer på denne. Tegnet den i Photoshop no. 5552031[/snapback] hehe.. eg tegne det på paint men til saken.. har du tenkt kos du kan ha føttene? motoren er veldig stor (ikkje så stor da), og vist du har motoren på lenger bak trenge ikkje motoren bruke så mykje hestekrefte osv... se litt på bilde di og du vil skjønne Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 eg vet noe som har fått det til...se bilde 5551912[/snapback] hadde eg ville laget sykkel ville eg satset mer på denne. Tegnet den i Photoshop no. 5552031[/snapback] Om du har tenkt å rive beina av deg så lykke til.. noe særlig safe er det ihvertfall ikke.. og lovlig derimot.. er det ihvertfall ikke Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) eg vet noe som har fått det til...se bilde 5551912[/snapback] hadde eg ville laget sykkel ville eg satset mer på denne. Tegnet den i Photoshop no. 5552031[/snapback] Om du har tenkt å rive beina av deg så lykke til.. noe særlig safe er det ihvertfall ikke.. og lovlig derimot.. er det ihvertfall ikke 5553505[/snapback] hva med å dekke det til? som å ha et par deksel rundt, sveise litt ol. slik at det begynner å ligne på en motorsykkel, slik som dette kanskje? EDIT: muligens litt overdrivelse EDIT2: du kan også bruke motorsag. vet om en som har gjort det, fikk sykkelen omm i 70 på flata. Endret 5. februar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå