Gå til innhold

NY P4 ønsker tips til overklokking!

Hans Erling

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc nå og har allerede bestillt delene, men trenger litt tips når det gjelder overklokking.

Ny pc består av :

EPoX EP-4G4A+ i845G 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM RAID LAN VGA 6CH-Audio Socket478 ATX

INTEL CPU Pentium 4 S-478 2.533GHz 533MHz 512K Boxed

MICROSTAR VGA-Card Geforce 4 TI4600 128MB AGP TV-Out

V-In DVI Retail

Samsung DDR333Mhz ram

Hvor mye bør denne cpu'en kunne overklokkes ?

Er det vanskelig å bytte standard vifta med en annen bedre kjøle sak?

Ellers noen tips ang. overklokking, med dette utstyret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke vitsen med å kjøpe en så bra CPU! Har en P4 2.0GHz som er klokket til 2.7 på boxed vifta. så hva er egentlig vitsen med å kjøpe en 2.533GHz når man ikke kan klokke den mere enn du kan klokke en 2.0GHz uten noe avanstert kjøling?

Just wondering :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

raringen skrev (2002-09-24 16:10):

Skjønner egentlig ikke vitsen med å kjøpe en så bra CPU! Har en P4 2.0GHz som er klokket til 2.7 på boxed vifta. så hva er egentlig vitsen med å kjøpe en 2.533GHz når man ikke kan klokke den mere enn du kan klokke en 2.0GHz uten noe avanstert kjøling?

Just wondering :razz:

AT du kan klokke videre fra 2.7 til over 3Ggz :razz:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snekker`n: Hvor har du fått kjøpt en P4 2.8Ghz fra :smile:? [email protected] står det i signaturen din?!?

Kunne tenkt å ha vannkjøling i pc'en, men er litt skeptisk til dette med fuktighet og kondens. Noen som kan anbefale meg et vannkjølings "oppsett" til min pc? Gjerne et som ikke koster så mye siden jeg er fattig student, man kanskje utbyggbart for bedre økonomiske tider :smile:

Uansett kan jeg godt kjøre pc'en min på 2.53@3Ghz, men det er akkurat på grensa overklokkingen stopper ved 3070Mhz. Når jeg får koblet til 3 resterende kabinett viftene vil nok også cpu tempen synke litt.

En overklokking på ca 500Mhz med standard kjøling er det da lite å si på? Selv om de fleste 1.8Ghz kommer opp i 2.4Ghz er dette sikker fordi Intel kanskje har samme brikka til 1.8ghz og 2Ghz ?

*hørte jeg penger å spare?*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...