Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Solfilm til bil i Østfold - hvor?

tommy_sn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om man skal gjøre det selv er det verste å få det til uten og få masse luftbobler...

De gjør det mange steder de skifter ruter på bilen o.l

De "smelter den på" med en slags varmepistol..

Det ser heeelt perfekt ut :dribble:

Samtidlig som det hindrer tusen-millioner glassbiter om ruten skulle knuse...Det får bitene til å henge sammen!

Lenke til kommentar
om man skal gjøre det selv er det verste å få det til uten og få masse luftbobler...

De gjør det mange steder de skifter ruter på bilen o.l

De "smelter den på" med en slags varmepistol..

Det ser heeelt perfekt ut  :dribble:

Samtidlig som det hindrer tusen-millioner glassbiter om ruten skulle knuse...Det får bitene til å henge sammen!

5555969[/snapback]

Sotfilm blir ikke smeltet på! filmen blir enten lagt på tørt eller med veske,kommer ann på hvor mye erfaring du har. det er heller ikke den dyreste filmen som er best, prøv cd cardik filmen feks. Kjempe grei film å jobbe med til en billig penge. ca 136 kr rullen. filmen til bakruten er større og derfor dyrere. Biltema film går det også,men er vanskelig å jobbe med og dårlig med lim på. Å hvis du skal ta av filmen en gang blir limet igjen på ruten. Bruker du varme når du legger på film vil filmen sprekke,boble seg ol når den blir kald. Når du skal legge filmen må du helst gjøre det i et rom med bra tempratur.helst ikke under 10 grader. Du må ikke sette på varmeaperatet på rutene før et døgn etterpå,men må man så må man,men bruker du varmeapperatet så prøv å ungå å ha ned vinduene det første døgnet.

Skal du gjøre det selv,bruker du en sprayflaske med lunket vann og noen dråper Zalo i. du vasker ruten med sprit,ikke såpemiddel eller rødsprit, disse produktene er det fett i så det kan gjøre det vanskelig å få filmen til å sette seg. du legger filmen på å skraper fra midten og ned og midten og opp slik arbeider du deg utover til hver side.Grovskjer først og finskjer filmen til slutt. helt til slutt limer du kanten med klarlakk så slipper du at den fliser seg på toppen av ruten. klarlakk får du kjøpt i glass som ligner neggelakk på plasser som forhandler lakk.

Hva det koster å få lakt fil hos proffe folk kommer ann på hvilken bil du har,hvor mye kuv du har i rutene og hvor mange ruter du skal ha sotet. jo mere kuv deter jo vanskeligere å legge filmen.

Lenke til kommentar

sorry for at jeg ikke svarer deg, men jeg svarer iallefall resten av folka her:

han vil ha det gjort I ØSTFOLD, fatter dere ikke det ?! han skal ikke vite verken hvordan man kan gjøre det selv, eller om det blir limt på , smelta på eller alt annet dere snakker om ! LES før dere begynner å skrive.

Lenke til kommentar
Det er ofte slik man snubler over info man ikke visste man hadde bruk for. Om han hadde vært redd for å få tips, hadde han søkt på nettet og bladd i gule sider selv, istedet for å skrive på diskusjonsforumet diskusjon.no...

5575603[/snapback]

han nevner jo tidligere her "noen som faktisk vet om et sted i østfold som gjør dette?"

det bør vel være et hint.. ellers har jeg full forståelse for det du sier, bortsett fra at folk her må lære seg å ikke snakke OT 24\7 :p

Lenke til kommentar
Det er ofte slik man snubler over info man ikke visste man hadde bruk for. Om han hadde vært redd for å få tips, hadde han søkt på nettet og bladd i gule sider selv, istedet for å skrive på diskusjonsforumet diskusjon.no...

5575603[/snapback]

han nevner jo tidligere her "noen som faktisk vet om et sted i østfold som gjør dette?"

det bør vel være et hint.. ellers har jeg full forståelse for det du sier, bortsett fra at folk her må lære seg å ikke snakke OT 24\7 :p

5575694[/snapback]

Uansett om en person legger ut et emne for seg selv så kan det være flere som lurer på samme tingen. ;) Å ja jeg jobber med dette så jeg vet vel hvordan dette skal gjøres :w00t: Tenkte bare å gi han et billigere tips, for hvis han har en "gamel bil" så kan det jo hende at han ikke er interissert i å legge på film som er dyrere enn bilen verdt. :) Nå sier jeg ikke at han har det,men det var et eks. :)

Lenke til kommentar
Har nok info om type film++, men greit at folk utdyper litt for andres skyld.

Har rimelig ny bil (1 år), så tror ikke filmen blir verdt mer enn bilen med det første, hehe!

5577596[/snapback]

Høres fint ut,håper du finner noen som er flink nede i Østfold. Å hvis du så på dette som unødvendig så beklager jeg dette!! Man vet jo ikke hvor gamel folk er som man snakker med innpå her,har fått inntrykket av at det er ganske stor spredning på alder og da er det jo ikke alle som vet alt ;)

Har enda mye å lære ser jeg,å det er et lærerikt forum. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...