Mott Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Hei jeg har en http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=311932&cks=PRL og jeg og min bror klarer ikek spille LAN via denne. Det store problemet er at jeg skal arrangere LAN med denne i dag og den funker ikke(DEN ER NY). Men må jeg ha den koblet til internett for å bruke den?? E det noe jeg må sette opp med IP eller noe sånn?? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=533073&hl= <------ Tråden om LANet Endret 4. februar 2006 av Mott Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 "Funker ikke" er jo en meget presis beskrivelse, forklar bedre. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Denne Feilmeldingen kommer opp bergrenset eller ingen forbindelse. Da står den på å motta IP automatisk. Så jeg tror det har noe med dette å gjøre men vet ikke hva. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Om du kun benytter en switch må man vel sette opp statiske ip-er i hvert nettverkskort for at nettverket skal fungere. Om du gjør det skal det fungere fint. f.eks pc1 192.168.1.10 pc2 192.168.1.11 pc3 192.168.1.12 osv... Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Vi skal bruke en router som sender internett til switchen som vi som skal spilel spiller via er det bare Ip eg må sette opp Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Denne Feilmeldingen kommer opp bergrenset eller ingen forbindelse. Da står den på å motta IP automatisk.Så jeg tror det har noe med dette å gjøre men vet ikke hva. 5549329[/snapback] Ok, har du en router eller noe annet koblet til switchen som deler ut IP-adresser til maskinene? Hvis ikke må du som nevnt sette det opp manuellt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Vi skal bruke en router som sender internett til switchen som vi som skal spilel spiller via er det bare Ip eg må sette opp 5549400[/snapback] Hva slags router er dette? Er den satt opp slik at den deler ut IP-er? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Vet ikke hvilken router det er, da den ikek er her, men den er kjøpt hos elkjøp eller noe sånn og ville tro den gir atomatisk ut Ip siden den er kjøpt hos elkjøp og fordi de som eier den ikek har kunnskap til å sette opp IP og sånn Lenke til kommentar
Mott Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Nå funker den med routeren våres så håper det funker senere. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå