VikinGz Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Heisann... ikke lenge siden jeg kjøpte meg en singel core prosessor.... intel pentium 630 (tror jeg det var) 3ghz cpu i vertfall... nå er den registrert som dual core jo :| la med bilde jeg.... noen som aner hvorfor det er blitt slik... var ikke slik før :S Endret 3. februar 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hehe.. Du har ikke dual-core. På Pentium-4 prosessorene er noe som heter Hyper-Threading, som gjør at windows oppdager 2 prosessorer. Selv om èn av de bare er logisk! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) oki.... så hva er den andre? luft? samt var det ikke slik før :S Endret 3. februar 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ja, den andre "er" luft. Den finnes ikke mao, prosessoren er bare laget for å håndtere to tråder samtidig, og for å klare det må man få os til å tro det er to kjerner der elns. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 tror jeg sjønner..... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 VikinGz Postet i dag, 00:46 noen som aner hvorfor det er blitt slik... var ikke slik før :S Nei, nå vet jeg ikke hva du mener med "før", Intel P4 har hatt Hyper Trheding en god stund, så det er ikke akkurat nyeste teknologi, men denne funksjonen kan skrus av og på i bios, så skrur man den av der vil oppgavebehandling vise den som en kjerne. HT har både fordeler og ulemper, ulempene kan være at typiske entråd oppgaver ikke klarer å utnyttet cpu fult ut. Den store fordelen er at responsen hvis du kjører en tung oppgave, og samtidig vil gjøre noe annet, er overlegen ifht cpu uten HT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå