Gå til innhold

slipp toll og moms COMERXIA

Anbefalte innlegg

Skal handle varer fra USA og prata med kundekonsulent på den aktuelle nettbuttiken. Ga utrykk for min irritasjon når det gjelder 200 kroners grensen for å slippe toll og moms. Han fortalte meg at de bruker COMERXIA.com som transportør og at disse betaler all eventulle moms og toll til den norske stat. Så alt vi som kunde faktisk betaler er prisen på varen og frakt.

Noen som har erfaringer med COMERXIA?

Sjekket litt rundt ang dette og fant ut at det faktisk ser ut til å stemme.

"Duties and Taxes

Comerxia pays all applicable duties and taxes for the products it imports into every country. All applicable duties and taxes are already included in the guaranteed price quote. "

Ser ut som et hav av nettbuttikker benytter seg av disse.

http://www.international-shopping.com/ism/...age=en&merName=

Noen som kan bekrefte? Erfaringer rundt dette? Helt nytt for meg.

mvh

Bård Andre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort versjonen er:

Alt some høres for godt ut til å være sant, er det.

Orker ikke google opp dette nå smat lese meg igjennom siden deres, men vær yderst forsiktig før du gir deg ut på handel hvor man kan da ikke skal betale skatter og avgifter....

Lenke til kommentar
Skal handle varer fra USA og prata med kundekonsulent på den aktuelle nettbuttiken. Ga utrykk for min irritasjon når det gjelder 200 kroners grensen for å slippe toll og moms. Han fortalte meg at de bruker COMERXIA.com som transportør og at disse betaler all eventulle moms og toll til den norske stat. Så alt vi som kunde faktisk betaler er prisen på varen og frakt.

Sjekket litt rundt ang dette og fant ut at det faktisk ser ut til å stemme.

"Duties and Taxes 

Comerxia pays all applicable duties and taxes for the products it imports into every country. All applicable duties and taxes are already included in the guaranteed price quote.  "

5548512[/snapback]

Du slipper nok ikke unna mva (toll er det bare på noen svært få varer). Men jeg regner med at COMERXIA håndterer alt dette for deg, slik at du slipper tullet med å deklarere selv. Enten så legger de dette inn når du bestiller varen (angivelse av leveringsadresse er nok opplysninger for å beregne) , eller så får du en regning av COMERXIA.

Finnes flere aktører som driver med det samme.

Amazon.com som er en av de som bruker COMERXIA skriver følgende.

Orders that are shipped to countries outside of the U.S. may be subject to import taxes, customs duties and fees levied by the destination country ("Import Fees"). For your convenience, when you request Priority International Shipping to Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Norway, Sweden, or the United Kingdom, Amazon Export Sales will estimate and collect an Import Fees Deposit, and such funds will be used by the carrier or another agent to pay the Import Fees on your behalf to the appropriate authorities of the destination country.

Amazon legger inn antatt anslag på mva når du bestiller.

COMERXIA ser i hvertfall ut til å være seriøs.

Edit: Etter å ha lest litt nærmere på COMERXIA sine vilkår, ser jeg at det er nok slik det skjer, men det betyr at før man bekrefter er prisen kjent inklusive norsk mva, frakt og administrasjonsgebyrer.

Så 200 kr grensa kommer du deg ikke unna uten å få butikker til å angi leveransen som gave eller noe uten mva. Spill, DVD-er og CD-er som bøker er en grei måte.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hørtes bra ut - men hvis du leser det med liten skrift så ser du at sjappa krever deg for toll og avgifter når du betaler for varene. Deretter betaler de toll og avgifter når varen tas inn i landet. Sjekket hva en 4600+ X2 kom på:

Order Subtotal: (NOK) 4,346.89 *

US Shipping & Handling 0.00

International Shipping & Handling 695.79

Customs, Duties, Taxes, and Insurance 1,088.78

Order Total: (NOK) 6,131.46 *

Local currency for comparison purposes only.

You will be billed in US Dollars. (USD 901.32)

Samma CPUen hos databutikken.com: 4635,- inkl mva

Edit: Bolson var ute med en kjapp og grei forklaring før moi! :thumbup:

Endret av Arnulf
Lenke til kommentar
Edit: Bolson var ute med en kjapp og grei forklaring før moi!  :thumbup:

5548723[/snapback]

Din var også bra. Viser hvor dyrt billig kan bli. Synes frakta var drøy. Med JetCarrier ville man betalt ca 235/345 kr. Eneste forskjellen er at du betaler varen til butikken med innenlandsk frakt i USA (av og til gratis), og at du får regning på mva og frakt fra JetCarrier. Største fordelen er at man får en adresse i USA å bestille til, og dermed også kan kjøpe varer som vanligvis ikke eksporteres (bærbare PC, Ipod, elektronik, programvare).

Har brukt de et par ganger og spart omtrent 5000,- kr på kjøp på tilsammen kr 15.000 (inklusive mva og frakt) Ville kostet 20.000 kr i Norge. Leveringstid fra Amazon.com til meg selv, ca 1 uke.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

En generell advarsel om Comerexia: De har *crappy* kundebehandling. Skulle kjøpe en tverrfløyte fra en amerikansk nettbutikk gjennom Comerexia, og de belastet villig kortet, men så tok det år og dag uten at noe skjedde. Eposter til Comerexia forble ubesvart. Til slutt fikk jeg kansellert ordren gjennom nettsidene deres, og fikk kort etter pengene tilbake. Så de er nok ikke svindlere, men maken til elendig kundebehandlig skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Så 200 kr grensa kommer du deg ikke unna uten å få butikker til å angi leveransen som gave eller noe uten mva. Spill, DVD-er og CD-er som bøker er en grei måte.

5548691[/snapback]

Selv om butikken skulle merke den som gave så ville du ikke slippe unna fordi dette bare gjelder fra privatperson til privatperson.

Bøker kan funke, men husk tollmyndighetene har lov til å åpne pakka å se etter hva som er inni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...