Gå til innhold

Knekt cpu brikke

Uknuselig

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tok opp cpuen brikken her en dag (ikke spør hvorfor jeg gjorde ;) ). Da klarte jeg å knekke av en av metall greiene som stikker ut. Dem er veldig lett og knekke. Det fant jeg ut :p . Men i etter tid har jeg ikke merket noe galt med pcen. Eneste at her pcen klikket og det sto at det var en alvorlig feil med nv4 eller no,men det var bare å restarte så funka pcen igjen. Ellers har jeg ikke hatt noe trøbbel.

Har det noe å si om man knekker en av de tingene på cpubrikken? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, det har noe å si. Som regel når man har brekt en av de pinnene så virker ikke cpu mer. for cpuen må ha kontakt i alle pinnene.

5548513[/snapback]

Phø, det er tull. Var en fyr på xtremesystems.org som laget en tråd om at FX-55en hans fungerte selv om 14 av pinnene var brukket. Ifølge AMDs skjema over hva de forskjellige pinnene blir brukt til så hadde ingen av de noen funksjon. Er ikke alle pinnene på P4 som er ment til noe heller, men alle burde selvfølgelig være der da.

Trådstarter; du kan jo laste opp et bilde av undersiden, om du tør å løsne den igjen da (he he.) Slik at vi kan sammenligne med Intels pinneoversikt.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Det er mange av pinnene som ikke brukes. Jeg har f.eks knekt en av dem (dette er på hovedkortet, LGA775). Kan f.eks være en pinne som kun brukes av dual-core-prosessorer, 64bit-CPUer, andre spesielle CPU-serier, eller, som nevnt, bare en pinne som ikke har eller blir brukt til noe som helst. Dersom maskinen faktisk fungerer er det vel ikke noen grunn til å gjøre noe.

Btw.. når jeg hører "nv4" tenker jeg øyeblikkelig på nVidia GPU.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...