Gå til innhold

PC - Firewire

Anbefalte innlegg

Jeg benytter et JVC GR-200 kamera og en PC som jeg tidligere har benytter Firewire for å overføre i fra kamera til PC. Dette har gått smertefritt i lang tid, helt til jeg en dag plutselig fikk beskjed om at maskinen ikke fant kameraet da jeg koblet de sammen og slo det på. Når jeg kobler til kameraet kan jeg høre at kameraet får kontakt med PC'n, og ser også at den legger seg pent inn under "Min maskin". Når jeg så starter opp Studio9 eller det prg. som følger med kameraet, får jeg feilmelding om at prg. altså ikke finner kameraet. Kobler jeg derimot kameraet opp på USB, funker det ok, selv om jeg også har hatt problemer med dette i perioder. Tror jeg har forsøkt å løse dette på alle de måter jeg kan tenke meg, men uten hell.

Tror feilen kan ligge i en innstilling på kameraet eller på PC'n, men har gått tom for gode ideer. Noen som har et godt forslag til løsning?

Svein

Endret av Bertram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med annen kabel, gjerne også en annen port om mulig, vet aldri.

Du kan jo også prøve å avinstalere kamera driveren, og legge den inn på nytt, om den ikke bare blir identifisert som "removable storage" eller no.

For å være ærlig, ikke godt å si hva som er galt, får du kopiert (åpnet folder osv) via firewire om du klikker deg inn på cam, eller har du ikke mulighet til dette? Jeg har ingen aning hva slags type cam det er, så godt mulig jeg spør dumt.

Du kan jo alltids prøve firewire på en annen pc også, bare for å være sikker på at det er din pc og ikke cam som tuller.

Lykke til

Lenke til kommentar
Prøv med annen kabel, gjerne også en annen port om mulig, vet aldri.

Du kan jo også prøve å avinstalere kamera driveren, og legge den inn på nytt, om den ikke bare blir identifisert som "removable storage" eller no.

For å være ærlig, ikke godt å si hva som er galt, får du kopiert (åpnet folder osv) via firewire om du klikker deg inn på cam, eller har du ikke mulighet til dette? Jeg har ingen aning hva slags type cam det er, så godt mulig jeg spør dumt.

Du kan jo alltids prøve firewire på en annen pc også, bare for å være sikker på at det er din pc og ikke cam som tuller.

Lykke til

5548481[/snapback]

Takk for svar.

Har forsøkt å avinstalere driveren og lagt den inn på nytt, uten hell. På firewire er alt dødt, mens det er mulig å overføre alt via USB. Kan selvfølgelig bruke USB men dette finner jeg ingen støtte for i Studio9, finnes det?

Jeg heller til at det er et innstillingsproblem på pc eller cam, men klarer ikke å finne ut av hva det er. Skal forsøke å få koblet meg opp på en annen maskin men det vil ta litt tid før jeg får gjort det. Er det noen som har hatt tilsvarende problem så hør gjerne av dere.

Svein

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...