ole1983 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har fått til å installere windows helt fint, har også kjørt prime 95 i blend modus i 25 minutter uten feilmeldinger. Har også scannet partisjoner, inkludert sektor scan. Det går helt bra å installere programmer som er lastet ned fra en annen pc og brent på cd. Får heller ikke kontakt med windows update. Det virker som om det meste som lastes ned blir korrupt. Har installert nyeste nforce drivere og servicepack 2. Speccs: Amd X2 3800++ DFI N4 Corsair 1024 mb ram Western digital 10 000 rpm hd, 76GB. Geforce 7800 GT Win XP home edition Lenke til kommentar
royerling Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har hørt noe om problemer med innebygde nettverksløsninger på hovedkort tidligere. Tror det skal finnes noen tråder om dette her på bruket... Lenke til kommentar
ole1983 Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Har prøvd begge integrerte nettverkskort og har samme problem. Får også en feilmedling når jeg skal legge inn diverse programmer, blir plaget med datakjøringsforhindring (har ingen anelse om hva dette er). Hver gang jeg starter windows stopper noe som heter generic host controller, eller noe sånt, og noen andre programmer stoppes også. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis det er innebygd brannmur, må du deaktivere denne eller oppdatere driverne til den. Å oppdatere chipset/nettverks drivere er vel pri 1, tenker jeg. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har sett akkurat disse problemene i forbindelse med nVidia sin Firewall på sine nettverkskontrollere. Hovedsaklig nForce4, som du har, men også nForce3. Det første/neste jeg ville ha prøvd er å avinnstallere nVidia Firewall. Du kan jo fortsatt fint bruke begge nettverkskortene, men problemene vil høyst sannsynlig forsvinne. Lenke til kommentar
ole1983 Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 takk for rask tilbakemelding. Jeg hadde deaktivert nvidia firewall, og hadde ennå disse problemene. Nå har jeg avinstallert nvidia network assistant manager og alt fungerer knirkefritt Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Ja, det var det vel som løste det. Altså, avinnstallere alt som har med nVidia + nettverkskontroller å gjøre, untatt selve driveren. Bort med firewall og network assistant manager, så vet man det til neste gang noen spør. har hørt om mange med samme feilsymptomer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå